חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לא אוכלים ולא יורדים במשקל,מוכר לכם?

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/11/20101285 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדי פעם אני פוגשת אנשים  הסובלים מעודף משקל ברמה כזו או אחרת, שמספרים לי כיהם בקושי אוכלים ואינם מצליחים לרדת במשקל. הדבר תמיד מעלה חיוך על שפתיי כי  זהמזכיר לי נשכחות.

להשמין מהאוויר

אמא שלי סבלה מעודף  משקל רציני ולאורך שנים התלוננה שהיא לא אוכלת ולמרות כךעולה במשקל, עד כדי כך שהחליטה לעבור לפני שנים רבות ניתוח לקיצור קיבה. היום היאעודנה בעודף משקל,  מתלוננת שהיא בקושי אוכלת. למען האמת, מי שהיה רואה מה שאמא שליאוכלת היה חושב שהיא אנורקטית. היא לא אוהבת אוכל. בארוחות, כמעט ואין לה מה לאכול.לימים כשהתבגרתי, הבנתי שהיא באמת לא אוהבת אוכל, אבל היא מאד אוהבת את כל השאר.וכל השאר לא ממש נחשב, כי זה לא אוכל. כי אנחנו לא אוכלים אותו ליד שולחן עם סכיןומזלג. אנחנו פשוט אוכלים אותו על הדרך, מנשנשים אותו בלי לשים לב. ובאמת עוליםבמשקל מהאוויר. הודות לאמא שלי אני מכירה את סוגית ה-להשמין מבלי לאכול דבר. אובמילים אחרות "אני משמינה מהאוויר", או "אני רק עוברת ליד אוכל ומייד עולה 2 ק"ג",פשוט האוכל רואה אותי מרחוק והקלוריות מתעופפות להן לתוך גופי ככה סתם ומבלי שעשיתידבר הן גורמות לי לעלות במשקל.

המשימה שאני נותנת לאנשים המתלוננים כי הם משמינים מבלי לאכול, היא ללכת במשךהיום עם שקית צמודה, לתוכה עליהם להכניס כל ביס שהם מכניסים לפה במהלך היום מבלילהתבלבל וללא יוצא מן הכלל, לעשות זאת במשך כל השבוע ולבוא לפגישה הבאה עם שבעשקיות כאלו. לקחתם 1/2 עוגייה?  תכניסו 1/2 לשקית. נשנשתם שזיף? תכניסו אחד לשקית,"זנבתם" אגוז בסופר? היישר לשקית. היו טעימות בסופר? כל מה שטעמתם – מייד אותה כמותלתוך השקית.  משימה נוספת היא לערוך רשימה מדויקת של כל המיצים שנשתו במשך היום,ממותקים, מיצי פירות או ירקות, קפה, תה וכו'. בסופו של יום מי שייך לזן זה, הרישהשקית והרשימה שלו תהיינה מלאות בכל מה שהוא "לא אוכל" במהלך היום ובגללו הואמשמין. גבירותי ורבותיי, לא יתכן שלאורך זמן לא תאכלו ותמשיכו להיות בעודף משקל. אםזה היה המצב שנוצר עקב אי אכילה, לא היו אנורקטיות בעולמנו. הן לא אוכלות ולכן הןמרזות עד כדי מחלה.
האנשים ש"משמינים מהאוויר" לא רואים את עצמם, הם לא קיימים.התחושה שלהם הרבה פעמים היא שהם בלתי נראים.

גם לדלג על ארוחות זה משמין

סוג נוסף של האוכלים מעט ומשמינים הוא מדלגי הארוחות. אילו הם אותם אנשים שקמיםבבוקר, שותים קפה, אחר כך עוד קפה, ועוד קפה או תה, וכך היום שלהם עובר ללא כלהקדשת תשומת לב לאוכל עד שעות הצהריים המאוחרות ולפעמים עד אשר הם חוזרים הביתהמהעבודה. הם כלל לא שמים לב  שהם לא אכלו וכשהם אוכלים הם אוכלים ארוחה גדולה ואףמרבים לנשנש בשעות הערב.
אנשים אילו אינם קשובים לגופם ולעצמם. אם המשמיניםמהאוויר מרגישים בלתי נראים, מדלגי הארוחות לא רואים את עצמם, או ליתר דיוק מתעלמיםמעצמם ומהצרכים של עצמם. הם אפילו גאים בזה. לא אכלתי כל היום, הייתי כל כך עסוק עדשלא שמתי לב שהשעה כבר ארבע, או שבע בערב. לא הכנסתי עד עכשיו דבר לפה. אנחנו נפגושאת אותם אנשים מתעלמים מעצמם בדרכים נוספות מלבד האוכל. הם ירבו לשים את העבודה,המשפחה והחברים, לפני צרכיהם שלהם.

הפיתרון – לשים את עצמכם בראש סולם העדיפויות

בשביל לרדת במשקל צריך לאכול, אפילו מעט וכמובן תוך הקשבה לגוף, כל 3-4 שעות.זאת על-מנת שהגוף לא יכנס לסטרס מכך שאין מה לאכול ויתחיל לאגור כל קלוריה עודפתולאחסנה בתאי השומן.
בשביל לרדת במשקל צריך לשים את עצמך במקום ראשון, לאהוב אתעצמך, לאהוב את הגוף שלך, לכבד את הצרכים הבסיסיים של הגוף והנפש כאחד.
אמא שלי,בת ה 72,  שבזכותה למדתי את האמת שמאחורי ה"משמינה מהאוויר", עשתה שינוי בחייהבשנים האחרונות. היא שמה את עצמה במרכז. היא לומדת, מציירת, מתנדבת לעבודתבקונדיטוריה כי היא אוהבת לאפות, יוצאת לטיולים ונפגשת עם חברים. היא למדה לשים אתעצמה במקום ראשון, והדבר ניכר עליה, מבחינת הויטאליות שלה וגם במשקל גופה.

אני תמיד חושבת שאם אדם שנמצא בגיל השלישי מצליח לעשות שינוי מהותי בחייו,אנחנו, הצעירים יותר,  בוודאי שיכולים. שימו את עצמכם בראש סולם העדיפויות שלכם. זהיהפוך אתכם לאנשים שלמים יותר, המגשימים ואוהבים את עצמם. זה גם יאפשר לאנשיםסביבכם לשים את עצמם בראש סולם העדיפויות שלהם.  בשורה התחתונה זה יאפשר לכם לחיותבשלום עימם ועם העולם  וכך בלי לשים לב פתאום תהיו…. יותר רזים.
אני כבר יכולהלשמוע אתכם שואלים – איך זה יהפוך אותנו ליותר רזים? לאהוב את עצמך זה להיות קשובלגוף שלך. למה הוא רוצה לאכול, לרגע שהוא אומר די לאוכל. ולכבד את הרצון שלו.

אז בואו נאהב את עצמנו יותר :)

, הרזיה ללא דיאטה,

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית אביטל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית אביטל

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר03/12/101317 צפיות
כבר כמה ימים שאני מהרהרת לגבי הליכתנו על חבל דק בכל הקשור לפער בין מה שאנחנו רוצים שיהיה לבין המציאות. כמובן שהרהוריי סובבים סביב הירידה במשקל והגישה שלנו לנושא. להלך ולמצוא את שיווי המשקל, בין הרצון העז שלנו לרדת מהר במשקל באמצעות דיאטה, המהווה בהקשר זה סיפוק מיידי ונוח; לבין תהליך המצריך אורך רוח וסבלנות – ירידה במשקל דרך מודעות.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה24/11/101300 צפיות
היום הייתה לי שיחה מאד מעניינת בטלפון עם בחורה שאני לא מכירה. היא שאלה אותי על "תוכנית החיים הקלים". למען האמת, השיחה נפתחה ב"את מוכנה להגיד לי איך אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה"?, בהתרסה.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה13/11/101143 צפיות
כבר מגיל צעיר הרגלי האכילה שלנו מושפעים מדפוסי הצרכנות הקפיטליסטיים של העולם המודרני הסובב אותנו, זאת למרות שאנו מודעים להשלכות הלא בריאות שיש לכך על גופנו. מקדונלד'ס היא ללא ספק תאגיד שמתקיים על בסס זה ושם אף טמון כוחו.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה04/11/101175 צפיות
קראתי היום את הכתבה "אמא החליטה : דיאטה לילדתה בת השנתיים" שהתפרסמה באתר MAKO. תוך כדי קריאה חלפו במוחי אלפי מחשבות והציפו אותי מגוון תחושות ורגשות. אין ספק שכתבות מסוג זה עדיין מצליחות לזעזע אותי.

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה18/10/101187 צפיות
במהלך המפגשים שאני עורכת במסגרת "תוכנית החיים הקלים", שמתי לב שקשה מאד למשתתפים להתחייב ולהתמסר חלקית או לחלוטין לעצמם. אם יבואו ויבקשו מהם משהו, הם יעשו זאת בשמחה, אך אם הם יתבקשו לעשות עבודה עם עצמם – הם ישכחו, ידחו, יוותרו לעצמם.

מאת: דלית אביטלהשמנת יתר06/10/101502 צפיות
לפני מספר חודשים עלה במוחי רעיון להרצאה בנושא התופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות – השמנה בקרב ילדים, שתיקרא: "אנחנו "הורגים" את ילדינו במו ידינו". עדיין לא מימשתי את הרעיון והשבוע (4.10.10) הנושא חזר אליי עם פרסומו של הדו"ח, לפיו ילדינו האהובים נמצאים במקום ה-11 מתוך 33 בדירוג הילדים השמנים בעולם ו- 26% מילדינו נמצאים בעודף משקל. מה אתם חושבים על זה? לדעתי זה מזעזע. כמו ההורים, כך גם הילדים

מאת: דלית אביטלדיאטה ותזונה16/09/101162 צפיות
גם אתם מתחילים את השנה הראשונה ברשימת משאלות? פעמים רבות אנחנו פותחים את השנה החדשה עם רשימת משאלות ובקשות. ברשימה זו אנו מתחייבים בפני עצמנו מה נעשה השנה ומה לא, איך נתנהג לעצמנו ולאחרים, לאן נגיע ומה נשיג. לרוב אנו מגיעים לתחילת השנה שבאה לאחר מכן וכותבים שוב כמעט את אותה רשימת המשאלות.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201564 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/192003 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181702 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181284 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189760 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181507 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181576 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica