חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שברים ואוסטאופורוזיס

האם נשברה לך עצם הירך?

מחלת אוסטאופורוזיס הינה מחלה המהווה בעיה בקרבהאוכלוסייה הכללית מעל גיל 50 בעולם כולו. אחת הבעיות הנפוצות של מחלתהאוסטאופורוזיס, היא התרככות העצמות ובשל כך ישנה נטייה גוברת לנפילות ושבריםובעיקר שברים של עצם הירך.

באופן כללי, אנשים מבוגרים נוטים ליפול ולשבור עצמותלעיתים קרובות יותר מאשר כל אדם בקבוצת גיל אחרת. נטייה כואבת זו נובעת בשל הזדקנותטבעית של הגוף, הפרעות בראייה, חולשה בעצמות הגוף וחולשה כללית אשר לעיתים נובעתממחלות כרוניות המתרחשות בגוף.

הנטייה הגוברת לשברים אומנם שכיחה יותר בסביבות גילהזהב, אך קיימת קבוצה נוספת הנמצאת בדירוג גבוה ובעלת נטייה גבוהה לפציעות ושברים,והם קבוצת הילדים ובעיקר ילדים בגילאי 5-10.

ויטמין D למניעת שברים?

ממחקרים רבים ומרובים שנעשו בעבר ונעשים כיום, נמצא כי לוויטמין D, יש חשיבות עצומה, בעיקר לחוליאוסטאופורוזיס, אך גם בגיל הינקות לחיזוק העצמות. בגיל הזהב, מומלץ לצרוך ויטמין D באופן קבועויומי. ממחקרים נמצא כי, צריכה יומיומית של ויטמין D הביאה לירידה בכ-30% ממקרי השברים בירכיים, צווארוגפיים בגיל הזהב.

בנוסף, לאחרונה המליץ משרד הבריאות, כי ויטמין D יינתןבאופן קבוע לכל אדם מעל גיל 65. לוויטמין D תכונות נפלאות בעזרה במניעת שברים, תמיכהבטיפולי אוסטאופורוזיס וסיוע בחיזוק שרירי הגוף.

כמו כן, לוויטמין D חשיבות ענקית בהתפתחות ובבניית העצמותוחיזוקם בתינוקות ובילדים.

מהו שבר?

בגוף האדם קיימות 206 עצמות, שכל אחת מהן יכולה להיפגעולהישבר. שבר הוא מצב פתולוגי, בו המבנה התקין של העצם מופרד ומופר בשל פציעה,מחלות כרוניות (כגון: אוסטיאופורוזיס, סרטן ועוד). הרפואה מסווגת את השברים למספרסוגים הכוללים:

· שבר פתוח- מצב בו בנוסף לפגיעהבשלמות העצם קיימת גם פגיעה ברקמות אשר נמצאות מסביב לאותה עצם וקיימת חשיפת העצםוהרקמות לאוויר העולם.

· שבר סגור- מצב בו העצם נשברת אךלא קיימת חשיפה לעולם החיצון.

· שבר פשוט- מצב בו קיים רק קו שבראחד.

· שבר מורכב- מצב בו קיימים מספרשברים או ריסוק של חלק או כול העצם הפגועה.

כיצד אדע אם שברתיעצם?

בעצם, רק בעזרת אבחון במכונת רנטגן, ניתן לדעת בוודאותהאם העצם נשברה או שמה רק נסדקה. אך באופן כללי, קיימים מספר תסמינים שכיחים לעצמותשבורות והם כוללים: כאבים עזים במיוחד במקום הפגיעה, נפיחות, חוסר יכולת להזיז אולגעת במקום, שטפי דם, דימומים ובליטת רקמות ועצמות במקרים בהם השבר הוא פתוח.

בכל מצב בו קיים אפילו חשש קל לשבירת עצם, יש לקחת אתהאדם במהירות לחדר מיון, אין לנסות להזיז באופן עצמאי את העצם חזרה למקום.

עזרה ראשונה לשברים?

בשבר סגור, מומלץ לקבע את העצם לגוף, בכדי למנוע תזוזהמיותרת של העצם השבורה ובכך להגדיל את הסיכויים לסיבוכים נוספים. בשבר פתוח מומלץלחבוש בצורה לא לוחצת את האזור הפגוע ולקבע את העצם כמה שניתן. מומלץ להגיע לחדרמיון בהקדם האפשרי, בעיקר בשברים פתוחים בהם הסיבוכים עלולים להיות מהירים.

בניגוד מוחלט לסרטונים אלו ואחרים שאנו רואים בחדשות אובסרטים, אין להזיז נפגע ממקומו כאשר יש סכנה לפגיעה בעמוד השדרה או עמוד השדרההצווארי, זאת בכדי למנוע נזקים עתידיים של נכות ושיתוקים למיניהם.

כאן נשאלת השאלה, איך נדע האם עמוד השדרה או עמוד השדרה הצווארי נפגעו?!

והתשובה פשוטה מאוד. בכל נפגע טראומה אשר נפגע בראש,צוואר, גב, חזה ובטן אנו חושדים לפגיעה אפשרית בעמוד השדרה ועמוד השדרה הצוואריולכן... בנוסף לטיפול בפציעה המקומית, נשכיב את הנפגע על לוח גב ונניח על צווארוצווארון, רק לאחר מכן נוכל להזיז את הנפגע, אל האמבולנס או לכל נקודה אחרת שנחפוץבה.

קיימים מקרים בהם נעביר נפגע עם חשד לפגיעה בעמוד השדרהללא לוח גב והם כאשר נחוש סכנה ממשית לחיינו או לחיי הנפגע כגון: כביש ראשי שהפצועשוכב במרכזו או נפגע מתאונת דרכים שכרגע מחוסר הכרה ושוכב בתוך הרכב, במקרה הנ"ללמרות הסכנה שבדבר, במידה ויש צורך לבצע החייאה, נבצע אותה תמיד על משטח קשה (רצפה,כביש, מדרכה...) ולא בתוך הרכב.

למאמרים נוספים, כתבות, קישורים ומידע היכנסו לאתרהחברה בכתובת: www.premergency.co.il

Premergency ויפה שעה אחת קודם !!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שובל שלומוביץ מנכ"ל חברת Premergency החברה מעניקה שירותי רפואה כלליים ורפואה דחופה בפרט. לחברה סניף מרכזי במושב מגשימים, סניף צפון בעפולה וסניף דרום בבאר שבע. השירותים ניתנים למוסדות ופרטיים בארץ ובחו"ל.
בקרו באתר החברה כבר עכשיו...
Premergency ויפה שעה אחת קודם !
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שובל שלומוביץ'

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי06/12/101431 צפיות
לאנשים השותים קפה באופן יומי וקבוע יש כשליש פחות סימפטומים של אסטמה מאשר לאנשים אשר אינם שותים קפה כלל. כך קובע מחקר קליני אשר נערך באוניברסיטת הווארד אשר בארה"ב.

מאת: שובל שלומוביץ'רפואה06/12/101243 צפיות
אולי זה נשמע לא אמיתי ואפילו מצחיק, אך בעקבות מחקרים רבים אשר נערכו ועדיין נערכים בשנים האחרונות, בכדי למצוא דרכי מניעה להתפתחות שבץ מוחי, נמצא כי חיות מחמד, כגון: חתולים או כלבים מסייעים במניעת שבץ מוחי וגם במניעת התקפי לב.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי29/11/101537 צפיות
מכת חום היא מכת מדינה במדינה כמו ישראל. החום הגדול של הקיץ, אשר "נסחב" איתנו עד לאמצע חודש נובמבר בערך, גורם לסיבוכים רפואיים רבים והשכיח מביניהם הוא התייבשות. השנה נמדדה עליה של כ-60% ממקרי התייבשות בחודשי הקיץ. מחקר חדש שיצא לאחרונה, מצא כי אחד המרכיבים החשובים בפרופוליס - דבש דבורים, יעיל במניעת (בין היתר) התייבשות.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי12/09/101304 צפיות
כל אדם, בכל גיל, חייב לדעת להגיש עזרה ראשונה רפואית. כאשר מדברים על עזרה ראשונה רפואית, אין הדבר אומר כי עלייך להיות רופא, פאראמדיק או אחות. כל אדם מין היישוב יכול להגיש עזרה ראשונה רפואית ובכך להציל את עצמו, בני משפחתו, חבריו ואף זרים ברחוב או בפאב. עזרה ראשונה אינה דורשת ידע נרחב ומושגים רבים מעולם הרפואה אלא קצת אומץ, אמביציה ורצון לעזור.

מאת: שובל שלומוביץ'רפואה19/07/101864 צפיות
קורס עזרה ראשונה מתוקשב, במאמר הבא נדון ביתרונותיו וחסרונותיו. האם הוא נחוץ ועבור מי ?! האם הוא גורם לנו להציל חיי אדם או להיפך... ?!?!

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי15/04/101330 צפיות
קורס עזרה ראשונה... מה המטרה שלו ? למה אנחנו צריכים ללמוד עזרה ראשונה ? איזה קורסי עזרה ראשונה קיימים ? חדש !! קורס עזרה ראשונה לבעלי חיים ! חדש וייחודי... עכשיו במאמר הבא...

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי13/03/101293 צפיות
מתי בפעם האחרונה שתית מים ??? לא קולה, מיץ או בירה... פשוט מים. ממחקרים עולה כי רוב רובו של הציבור הרחב אינו יודע מהם יתרונות המים, מה הם תורמים לגופינו ולמה לשתות דווקא מים אם יש קולה קרה במקרר ?! במאמר הבא תגלו דברים שטרם ידעתם ואולי תתחילו לשתות סוף סוף מים ! לרוויה !

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223109 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213615 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201779 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica