חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קפה לחולי אסתמה - מחקר חדש !

קפה לחוליאסטמה

לאנשים השותים קפה באופן יומי וקבוע יש כשליש פחות סימפטומיםשל אסטמה מאשר לאנשים אשר אינם שותים קפה כלל. כך קובע מחקר קליני אשר נערךבאוניברסיטת הווארד אשר בארה"ב. המחקר נערך על יותר מ20,000 אנשים, במשך מספר שנים.למרות שלשתיית קפה באופן קבוע, קיימות מספר הסתייגויות בעולם הרפואה. המחקריםהקליניים המרובים אשר מתבצעים על קפה ומחלות של מערכת הנשימה, כגון: אסטמה, מוכיחיםאחרת. מהמחקרים נמצא כי, שתיית קפה לחולי אסטמה אשר חווים התקף אסתמה, יעזור להםלנשום ביתר קלות. ישנם לא מעט רופאים בעולם, אשר ממליצים על שתיית קפה כעזרה ראשונהדחופה לחולי אסתמה אשר נמצאים בהתקף אקוטי.

מחקר נוסף על אסתמה וקפה, אשר נערך בסקולנד, הוכיח כי שתיית 2כוסות קפה ביום, יעילות לפתיחת דרכי הנשימה ויעילה במקרים בהם האדם לוקה בהתקףאסטמה והמשאף (התרופה) אינה נמצאת בהישג יד.

אחת התרופותהשכיחות והנפוצות ביותר לחולי אסטמה היא: תמיסת תיאופילין (theophylline).

תרופה זו מסייעת להרחיב את הסימפונות אשר לרוב דלוקות וחוסמותבאופן חלקי בחולי אסתמה. תרופה זו נמצאת בשימוש מעל ל60 שנים אך היא אינה יעילהלטיפול לטווח ארוך אלא רק מסייעת בהתקפי אסתמהאקוטיים.

במחקרים שנערכו נמצא כי קיים קשר במבנה הכימי בין תרופתתיאופילין לקפאין ולכן, שתיית קפה במהלך התקף אסמטי יעיל באותה מידה כמעט כמו נטילתתרופת תיאופילין.

במחקר גדול אשר נערך במשך מספר שנים באיטליה, נמצא כי חוליאסתמה אשר שותים קפה באופן קבוע ויומיומי (כ-2 כוסות קפה ביום), אינם סובליםמהסימפטומים של אסתמה כמו חולי אסתמה אשר אינם שותים קפה. נמצא כי הירידהבסימפטומים של חולים השותים קפה הייתה כ-28% לעומת אלו הנמנעיםמקפאין.

עזרהראשונה לחולי אסתמה

מחלת אסתמה מחולקת למספר דרגותקושי:

אסתמה קלה- התקפים נדירים-75% מחוליאסתמה.

אסתמה בינונית-התקפים תכופים- כ-20% מחוליאסתמה.

אסתמה קבועה וקשה מופיעה בכ-5% מחוליאסתמה.

לכן העזרה הראשונה צריכה להיות בהתאם. כמו כן, גיל החולהומצבו הבריאותי באופן כללי, גם כן חשוב מאוד במתן הטיפול הראשוני. באופן כללי, לכלחולי האסתמה יש תרופות בבית, בתיק או בהישג יד. קימיים כמובן, מקרים בהם התרופהאינה בהישג יד או שהאדם חש התקף קוצר נשימה ואין הוא חולה אסתמה. במקרים אלו, ניתןלהגיש עזרהראשונה הכוללת:

מתן חמצן (במידה ויש).

שתיית קפה שחור.

הורדת בגדים לוחצים (כגון:חזייה).

הושבה או השכבה עם חזה מוגבה.

יש לזכור כי הטיפול אשר יפתור את ההתקף לרוב יהיה תרופתי וכלעוד אין לנו סמכות או הכשרה מיוחדת לתחום, אין לנו את הסמכות לתת לחולה תרופהכלשהי, גם אם אנו בטוחים שהיא תעזור לו !

כאן המקום לציין כי מחלת האסתמה עלולה להיות קטלנית ומסוכנתלחולים בה במידה ולא יקבלו את הטיפול באופן מהיר, לכן יש לקרוא לאמבולנס או לגשתבמהרה לחדר מיון, על מנת לקבל זריקות סטרואידים.

ממחקרים נמצא כי נטילת כדור אחד של מגנזיום בכל יום משפר אתפעילות דרכי הנשימה ועוזר במניעת התקפי אסתמה.

תרופות סבתא ידועות להתקפי אסתמה כוללות: שתייה של תה ג'ינג'רעם דבש ושאיפת אדים עם שמן שומר, כמובן שמומלץ ייעוץ עם הרופא המטפל לפני שימושבתרופות סבתא.

קורס עזרהראשונה כבר אמרנו ?! אסתמה היא אחת המחלות שמועברות במהלך קורסי עזרהראשונה, שם נלמד כיצד לזהות, מה הסכנות וכיצד להעניק אתהטיפול הטוב ביותר עד להגעת האמבולנס למקום האירוע.

זיהוי מהיר, אבחנה וטיפול יעיל – מצילים חיים!!

הירשמו עוד היום לקורס עזרה ראשונה הקרוב למקוםמגוריכם !Premergency ויפה שעה אחת קודם !!
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שובל שלומוביץ מנכ"ל חברת Premergency החברה מעניקה שירותי רפואה כלליים ורפואה דחופה בפרט. לחברה סניף מרכזי במושב מגשימים, סניף צפון בעפולה וסניף דרום בבאר שבע. השירותים ניתנים למוסדות ופרטיים בארץ ובחו"ל.
בקרו באתר החברה כבר עכשיו...
Premergency ויפה שעה אחת קודם !
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שובל שלומוביץ'

מאת: שובל שלומוביץ'רפואה06/12/101245 צפיות
אולי זה נשמע לא אמיתי ואפילו מצחיק, אך בעקבות מחקרים רבים אשר נערכו ועדיין נערכים בשנים האחרונות, בכדי למצוא דרכי מניעה להתפתחות שבץ מוחי, נמצא כי חיות מחמד, כגון: חתולים או כלבים מסייעים במניעת שבץ מוחי וגם במניעת התקפי לב.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי29/11/101539 צפיות
מכת חום היא מכת מדינה במדינה כמו ישראל. החום הגדול של הקיץ, אשר "נסחב" איתנו עד לאמצע חודש נובמבר בערך, גורם לסיבוכים רפואיים רבים והשכיח מביניהם הוא התייבשות. השנה נמדדה עליה של כ-60% ממקרי התייבשות בחודשי הקיץ. מחקר חדש שיצא לאחרונה, מצא כי אחד המרכיבים החשובים בפרופוליס - דבש דבורים, יעיל במניעת (בין היתר) התייבשות.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי10/10/101288 צפיות
האם נשברה לך עצם הירך? מחלת אוסטאופורוזיס הינה מחלה המהווה בעיה בקרב האוכלוסייה הכללית מעל גיל 50 בעולם כולו. במאמר הבא נלמד מה ניתן לעשות לפני וגם אחרי השברים.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי12/09/101304 צפיות
כל אדם, בכל גיל, חייב לדעת להגיש עזרה ראשונה רפואית. כאשר מדברים על עזרה ראשונה רפואית, אין הדבר אומר כי עלייך להיות רופא, פאראמדיק או אחות. כל אדם מין היישוב יכול להגיש עזרה ראשונה רפואית ובכך להציל את עצמו, בני משפחתו, חבריו ואף זרים ברחוב או בפאב. עזרה ראשונה אינה דורשת ידע נרחב ומושגים רבים מעולם הרפואה אלא קצת אומץ, אמביציה ורצון לעזור.

מאת: שובל שלומוביץ'רפואה19/07/101864 צפיות
קורס עזרה ראשונה מתוקשב, במאמר הבא נדון ביתרונותיו וחסרונותיו. האם הוא נחוץ ועבור מי ?! האם הוא גורם לנו להציל חיי אדם או להיפך... ?!?!

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי15/04/101333 צפיות
קורס עזרה ראשונה... מה המטרה שלו ? למה אנחנו צריכים ללמוד עזרה ראשונה ? איזה קורסי עזרה ראשונה קיימים ? חדש !! קורס עזרה ראשונה לבעלי חיים ! חדש וייחודי... עכשיו במאמר הבא...

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי13/03/101294 צפיות
מתי בפעם האחרונה שתית מים ??? לא קולה, מיץ או בירה... פשוט מים. ממחקרים עולה כי רוב רובו של הציבור הרחב אינו יודע מהם יתרונות המים, מה הם תורמים לגופינו ולמה לשתות דווקא מים אם יש קולה קרה במקרר ?! במאמר הבא תגלו דברים שטרם ידעתם ואולי תתחילו לשתות סוף סוף מים ! לרוויה !

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223127 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213630 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201739 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201510 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201781 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201499 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191973 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica