חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חתול למניעת שבץ מוחי ?!

מאת: שובל שלומוביץ'רפואה06/12/20101242 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חתול למניעת שבץ מוחי?!

אולי זה נשמע לא אמיתי ואפילו מצחיק, אך בעקבות מחקרים רביםאשר נערכו ועדיין נערכים בשנים האחרונות, בכדי למצוא דרכי מניעה להתפתחות שבץ מוחי,נמצא כי חיות מחמד, כגון: חתולים או כלבים מסייעים במניעת שבץ מוחי וגם במניעתהתקפי לב.

ממצאי המחקר נאספו במשך 10 שנים. המחקר נערך על למעלה מ4000מטופלים בעלי סכנה לפתח מחלות לב ושבץ מוחי.

לחיות חמד בכלל ולחתולים וכלבים בפרט, יש את היכולת למנוע אתהתפתחות מחלות הלב ושבץ מוחי על ידי ליטוף חיית המחמד במשך 12 דקות ביוםבלבד!.

נמצא כי ליטוף חיית המחמד, מעניקה לאדם הנמצא בקבוצת סיכון אךגם לאדם בריא, רוגע ושלווה, מורידה את לחץ הדם ובכך מפחיתה את הסיכויים והסיכוניםלפתח שבץ מוחי בעתיד.

ומה עם האנשים אשר אלרגיים או לא אוהבים חיותמחמד?

מחקרים נוספים אשר התקיימו ומתקיימים בימים אלו על מניעת שבץמוחי, מצאו כי קפה יעיל ביותר למניעת שבץ מוחי. במחקר שנערך על 60% מחולים שעברושבץ מוחי בבית חולים בארה"ב, נמצא כי חולים אשר קיבלו תרופה בשם: קפאינול, הצליחולשקם את חייהם לאחר השבץ עם נכות קלה או ללא נכות כלל. תרופת הקפאינול מכילה כמויותשל קפאין בסדר גודל של כ-7 כוסות קפה.

מחקר נוסף, שנערך בפינלנד, הוכיח כי גם האזנה למוזיקה יעילהמאוד בהפחתת הסיכויים לפתח שבץ מוחי ובנוסף, יעילה לתהליך ההחלמה לחולים לאחר שבץמוחי. תוצאות המחקר, הוכיחו כי האזנה למוזיקה מפחיתה את אחוזי הדיכאון בקרב חולי לבוחולים לאחר שבץ מוחי, משפרת את התפקודים הקוגניטיביים (כגון: זיכרון, למידה, חשיבהוכדומה). האזנה למוזיקה מעלה את רמת הריכוז והערנות ומספקת גירויים ישירים לאזוריהמוח, אשר נפגעו במהלך השבץ מוחי ועוזרת בתיקון תאי העצב (הניורונים)הפגועים.

שבץ מוחי ועזרהראשונה

הסטטיסטיקה קובעת כי בכל 35 דקות מתרחש אירוע מוחי-שבץ במדינתישראל. הטיפול בחולי שבץ מוחי חייב להיות מיידי, כיוון שהזמן הוא גורם מכריעבתפקודי האדם בעתיד, באחוזי הנכות מהם יסבול ובמניעת מוות. ארבע דקות ללא אספקת דםמחומצן למוח, עלול לגרום לסיבוכים בריאותיים קשים, כגון: נכות, שיתוקים, תרדמת ואףמוות.

מחקרים אמריקאים מוכיחים כי לשבץ יש סממנים מקדימים. נמצא כיעייפות יתר בקרב אנשי גיל הזהב, עלולה להוות סממן מקדים להתקרבות השבץ. כמו כן,התנהלות איטית, נדודי שינה, מצב רוח דיכאוני ושקט, גם כן, מהווים סימניאזהרה.

שבץ מוחי בא לידי ביטוי באופן שונה מאדם לאדם, תלוי באזורהפגיעה במוח. אך באופן כללי יהיה ניתן לזהות שבץ מוחי על ידי תסמינים כגון: דיבורמבולבל ולא ברור עד כדי חוסר יכולת לדבר כלל, הפרעות פתאומיות בראייה, שיתוק בחלקמהגפיים, חולשה פתאומית ועוד.

כאשר אדם חש תסמינים אלו, עליו או על בן משפחתו לקרוא באופןמיידי לאמבולנס, על מנת שיוכל להגיע במהרה לבית החולים לאבחון וטיפול מהיר ככלשניתן, כאמור, הזמן הוא גורם מכריע בשבץ מוחי.

גילוי ואבחנה מוקדמת, טיפול ראשוני יעיל ופינוי מהיר לביה"חישפיע באופן משמעותי על סיכויי החולה לשרוד אתהאירוע.

בוא ולמד יותר על שבץ מוחי, אבחנה וטיפול... הירשם עוד היוםלקורס עזרהראשונה הקרוב למקום מגוריך !Premergency ויפה שעה אחת קודם !!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שובל שלומוביץ מנכ"ל חברת Premergency החברה מעניקה שירותי רפואה כלליים ורפואה דחופה בפרט. לחברה סניף מרכזי במושב מגשימים, סניף צפון בעפולה וסניף דרום בבאר שבע. השירותים ניתנים למוסדות ופרטיים בארץ ובחו"ל.
בקרו באתר החברה כבר עכשיו...
Premergency ויפה שעה אחת קודם !
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שובל שלומוביץ'

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי06/12/101431 צפיות
לאנשים השותים קפה באופן יומי וקבוע יש כשליש פחות סימפטומים של אסטמה מאשר לאנשים אשר אינם שותים קפה כלל. כך קובע מחקר קליני אשר נערך באוניברסיטת הווארד אשר בארה"ב.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי29/11/101536 צפיות
מכת חום היא מכת מדינה במדינה כמו ישראל. החום הגדול של הקיץ, אשר "נסחב" איתנו עד לאמצע חודש נובמבר בערך, גורם לסיבוכים רפואיים רבים והשכיח מביניהם הוא התייבשות. השנה נמדדה עליה של כ-60% ממקרי התייבשות בחודשי הקיץ. מחקר חדש שיצא לאחרונה, מצא כי אחד המרכיבים החשובים בפרופוליס - דבש דבורים, יעיל במניעת (בין היתר) התייבשות.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי10/10/101286 צפיות
האם נשברה לך עצם הירך? מחלת אוסטאופורוזיס הינה מחלה המהווה בעיה בקרב האוכלוסייה הכללית מעל גיל 50 בעולם כולו. במאמר הבא נלמד מה ניתן לעשות לפני וגם אחרי השברים.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי12/09/101304 צפיות
כל אדם, בכל גיל, חייב לדעת להגיש עזרה ראשונה רפואית. כאשר מדברים על עזרה ראשונה רפואית, אין הדבר אומר כי עלייך להיות רופא, פאראמדיק או אחות. כל אדם מין היישוב יכול להגיש עזרה ראשונה רפואית ובכך להציל את עצמו, בני משפחתו, חבריו ואף זרים ברחוב או בפאב. עזרה ראשונה אינה דורשת ידע נרחב ומושגים רבים מעולם הרפואה אלא קצת אומץ, אמביציה ורצון לעזור.

מאת: שובל שלומוביץ'רפואה19/07/101863 צפיות
קורס עזרה ראשונה מתוקשב, במאמר הבא נדון ביתרונותיו וחסרונותיו. האם הוא נחוץ ועבור מי ?! האם הוא גורם לנו להציל חיי אדם או להיפך... ?!?!

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי15/04/101330 צפיות
קורס עזרה ראשונה... מה המטרה שלו ? למה אנחנו צריכים ללמוד עזרה ראשונה ? איזה קורסי עזרה ראשונה קיימים ? חדש !! קורס עזרה ראשונה לבעלי חיים ! חדש וייחודי... עכשיו במאמר הבא...

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי13/03/101293 צפיות
מתי בפעם האחרונה שתית מים ??? לא קולה, מיץ או בירה... פשוט מים. ממחקרים עולה כי רוב רובו של הציבור הרחב אינו יודע מהם יתרונות המים, מה הם תורמים לגופינו ולמה לשתות דווקא מים אם יש קולה קרה במקרר ?! במאמר הבא תגלו דברים שטרם ידעתם ואולי תתחילו לשתות סוף סוף מים ! לרוויה !

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201458 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192360 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192395 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192013 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182417 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181430 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181380 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica