חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחקר חדש - פרופוליס למניעת התייבשות !!

מכת חום היא מכת מדינהבמדינה כמו ישראל. החום הגדול של הקיץ, אשר "נסחב" איתנו עד לאמצע חודש נובמברבערך, גורם לסיבוכים רפואיים רבים והשכיח מביניהם הוא התייבשות. השנה נמדדה עליה שלכ-60% ממקרי התייבשות בחודשי הקיץ. התייבשות מוגדרת כמצבפתולוגי בו לגוף פשוט מאוד חסר נוזלים-מים. גוף האדם הבוגר, מכיל בממוצע כ-70% מיםמהנוזלים התקינים שלו, כל ירידה באחוז זה עלולה לגרום למצב של התייבשות גופניתולהידרדר למצבים רפואיים קשים ומסובכים יותר.

באופן כללי,קיימות 3 דרגות של התייבשות:

·התייבשות קלה- בה חלהירידה קלה של עד 5% מנוזלי הגוף.

·התייבשות בינונית- בה חלהירידה של כ-10% מנוזלי הגוף.

·התייבשות קשה- בה חלהירידה של מעל 10% מנוזלי הגוף והאדם נמצא בסכנה ממשית עקב התפתחות מכת חום, אשרמובילה בסופו של דבר, ללא טיפול נאות להלם תת-נפחי (היפו-וולמי).

אנשים רבים חושביםשהתייבשות היא מצב בו ניתן לטפל בקלות ומחשבה זו אכן נכונה, אך תלויה במספר גורמיםרבים וכמובן תלויה בדרגת ההתיבשות בה נמצא האדם. אדם הסובל מהתייבשות בינונית עדקשה ואינו מקבל עזרה ראשונה באופן מיידי, עלול להגיע למצב בריאותי קשה, עד כדיאיבוד הכרה ואף מוות.

מחקרים שנערכו ונערכיםבשנים האחרונות, מוכיחים כי ניתן למנוע את ההתייבשות בקלות.

כיצד אני אדעאם אני סובל מהתייבשות?

ייתכן מאוד ואדם הסובלמהתייבשות, תחילה בכלל לא יבחין בשינויים הפיזיולוגים המתרחשים בגופו, בעיקר בימיהקיץ. אך חשוב לציין, כי התייבשות יכולה גם להתרחש במהלך חודשי החורף הקרים, בהםהאדם אינו חש צימאון כלל בשל הקור.

סממני ההתייבשות ההתחלתייםמאופיינים בעלייה בקצב הדופק, הרגשת צימאון, בחילה קלה וללא שתיית מים, יתפתחוהתסמינים לכאבי ראש, סחרחורות, בחילות והקאות, קוצר נשימה, יובש בפה, עור קר, זיעהקרה, הרגשת עילפון, הפרעות בשמיעה ובראייה, ייתכנו הזיות ואף איבוד הכרה.

חשוב לדעת, שמצביהתייבשות שכיחים גם במחלות, כגון: שפעת, כולרה, זיהומים, חום גבוה וכדומה וגםבמצבים של כוויות.

האם ניתן למנועהתייבשות?

התשובה החד משמעית היאכן!

התייבשות היא אינה מחלהאלא מצב רפואי, אשר במרבית המקרים האדם במו ידיו גרם לו להיווצר. בעזרת שתייה מרובהשל מים (כ-3 ליטרים ביום לפי משקל וגיל האדם), הימנעות מחשיפה ממושכת לשמש, הימצאותבמקומות מוצלים.

כמו כן, מחקר חדש שפורסםלאחרונה, מצא כי אחד המרכיבים החשובים בפרופוליס-דבש דבורים, מרכיב בשם:caffeicacid phenethyl ester, ((CAPE.יעיל במניעת, בין היתר, התייבשות כתוצאה מחשיפהממושכת לשמש ולחום. למרכיב ה-CAPE, ישנן תכונות מיוחדות הכוללות: פעילות נוגדיחימצון, פעילות אנטי ויראלית ופעילות אנטי בקטריאלית. בזכות המחקר, נמצאה תכונהנוספת לCAPE, אשר הוכיחה כי הוא יעיל בהגנת תאים בעלי גרעין אחד, אשר להם נטייהלמוות עקב עלייה בחום הגוף. המחקר התבסס על תוצאות ממספר רב של נחקרים, אשר הוכיחוכי שימוש קבוע בדבש דבורים-פרופוליס, יעיל במניעת התייבשות. חשוב מאוד לציין, שאיןזה מספיק לקחת כפית אחת ביום של דבש דבורים למנוע התייבשות ולכן חובה על כל אדםלשתות לפחות 3 ליטרים של מים ביום.

עזרה ראשונהלהתייבשות-מה עושים?

ילדים, תינוקות וקשישיםנוטים לסבול יותר ממצבי התייבשות מכל קבוצה אחרת. העזרה הראשונה שתינתן במקום היא,מתן נוזלים באופן מיידי, אך בכמויות קטנות בכדי למנוע הקאות ובחילות. ניתן להוסיףכפית סוכר למים.לאחר שהאדם חש יותר טוב, מומלץ לתת לו לאכול פירות, טוסט וכל אוכלקל אחר. במקרים בהם אין מצב האדם השתפר והכרתו מטושטשת ומדרדרת, מומלץ להזמיןאמבולנס באופן מיידי ולפנות את האדם לביה"ח להמשך טיפול והשגחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שובל שלומוביץ מנכ"ל חברת Premergency החברה מעניקה שירותי רפואה כלליים ורפואה דחופה בפרט. לחברה סניף מרכזי במושב מגשימים, סניף צפון בעפולה וסניף דרום בבאר שבע. השירותים ניתנים למוסדות ופרטיים בארץ ובחו"ל.
בקרו באתר החברה כבר עכשיו...
Premergency ויפה שעה אחת קודם !
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שובל שלומוביץ'

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי06/12/101431 צפיות
לאנשים השותים קפה באופן יומי וקבוע יש כשליש פחות סימפטומים של אסטמה מאשר לאנשים אשר אינם שותים קפה כלל. כך קובע מחקר קליני אשר נערך באוניברסיטת הווארד אשר בארה"ב.

מאת: שובל שלומוביץ'רפואה06/12/101243 צפיות
אולי זה נשמע לא אמיתי ואפילו מצחיק, אך בעקבות מחקרים רבים אשר נערכו ועדיין נערכים בשנים האחרונות, בכדי למצוא דרכי מניעה להתפתחות שבץ מוחי, נמצא כי חיות מחמד, כגון: חתולים או כלבים מסייעים במניעת שבץ מוחי וגם במניעת התקפי לב.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי10/10/101286 צפיות
האם נשברה לך עצם הירך? מחלת אוסטאופורוזיס הינה מחלה המהווה בעיה בקרב האוכלוסייה הכללית מעל גיל 50 בעולם כולו. במאמר הבא נלמד מה ניתן לעשות לפני וגם אחרי השברים.

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי12/09/101304 צפיות
כל אדם, בכל גיל, חייב לדעת להגיש עזרה ראשונה רפואית. כאשר מדברים על עזרה ראשונה רפואית, אין הדבר אומר כי עלייך להיות רופא, פאראמדיק או אחות. כל אדם מין היישוב יכול להגיש עזרה ראשונה רפואית ובכך להציל את עצמו, בני משפחתו, חבריו ואף זרים ברחוב או בפאב. עזרה ראשונה אינה דורשת ידע נרחב ומושגים רבים מעולם הרפואה אלא קצת אומץ, אמביציה ורצון לעזור.

מאת: שובל שלומוביץ'רפואה19/07/101863 צפיות
קורס עזרה ראשונה מתוקשב, במאמר הבא נדון ביתרונותיו וחסרונותיו. האם הוא נחוץ ועבור מי ?! האם הוא גורם לנו להציל חיי אדם או להיפך... ?!?!

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי15/04/101330 צפיות
קורס עזרה ראשונה... מה המטרה שלו ? למה אנחנו צריכים ללמוד עזרה ראשונה ? איזה קורסי עזרה ראשונה קיימים ? חדש !! קורס עזרה ראשונה לבעלי חיים ! חדש וייחודי... עכשיו במאמר הבא...

מאת: שובל שלומוביץ'בריאות ורפואה כללי13/03/101293 צפיות
מתי בפעם האחרונה שתית מים ??? לא קולה, מיץ או בירה... פשוט מים. ממחקרים עולה כי רוב רובו של הציבור הרחב אינו יודע מהם יתרונות המים, מה הם תורמים לגופינו ולמה לשתות דווקא מים אם יש קולה קרה במקרר ?! במאמר הבא תגלו דברים שטרם ידעתם ואולי תתחילו לשתות סוף סוף מים ! לרוויה !

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223108 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213614 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201778 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica