חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יהדות וערכים במשפט העברי

מאת: דניאל seoיהדות10/10/2010931 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך יהדות באה לידי ביטוי בעולם המשפט:

כולנו מכירים את הביטוי הזה, עורכי דין ומשפטנים כבר מזמן שכחו מה זה ערכים של יהדות וערכים של בני אדם, הם חושבים רק על כסף ומתעלמים מכל דבר שגורם לנו להיות אנושיים, כל מה שמעניין אותם זה רק כסף.

כדי להפריך או לאשר את האימרה הזו אני אנסה להשוות את הערכים המובילים במשפט היהודי, מה שקרוי משפט עברי – במספר מושגים ובמספר תחומים. הרעיון הוא לנסות להבין האם עורכי דין הלכו והתרחקו מעולם יהדות, ככל שהשנים חלפו. הערכה שלי היא שלא, יהדות וערכיה נשארה אותו דבר, מה שהשתנה זה הערכים.

עשרת הדברות- כאשר מדברים על ערכים של יהדות קודם כל מדברים על עשרת הדברות. באים להסביר שעורכי דין היום, כבר לא מבינים מה זה ערכי יהדות, אם הם כן היו מבינים, לא היה צורך בהרבה חוקים ארוכים ומסובכים- כל מה שהיה צריך לעשות זה להפנות לעשרת הדברות.

לדעתי הטענה הזו היא לא נכונה בכלל. הסיבה שבגללה עורכי דין היום נזקקים לחוקים ארוכים ומפורטים ולא יכולים להסתמך רק על ערכי יהדות היא מאוד פשוטה: העבריינים נהיו יותר מתוחכמים, כמו גם בתי המשפט שנהיו יותר מתוחכמים.

היום בית משפט לא יכול להגיד לעבריין: "אדוני, אתה נראה לי אשם- אני שולח אותך לבית סוהר", צריך המון הסברים ונימוקים טכניים, כדי למנוע מצב שבו אנשים חפים מפשע ייכנסו לכלא. הרי המערכת היום מאמינה שעדיף אשמים שישתחררו מאשר חפים מפשע שייענשו על לא כלום.

בדיוק בגלל זה לא ניתן להסתמך על ערכי יהדות, זה פשוט לא יתפוס. כל הפושעים ישתחררו ויטיילו חופשיים ברחבי העולם.

לדעתי, לא עורכי דין הם שאשמים בדבר, אלא הערכים הכלליים של האנושות. אנחנו פשוט נהיינו יותר מתוחכמים ויותר מודעים לכל מה שקורה סביבנו. אנחנו כבר לא הולכים בצורה עיוורת אחרי דברים, אלא מצפים להסברים מנומקים, כדי לחדור לעומקם של דברים.

עורכי דין הם פשוט סימפטום אחד של התופעה הזו, הם אלה שנאלצים לסבול ולעבוד הרבה יותר קשה בגלל זה. ערכי יהדות ממש לא נעלמו, להיפך הם התפתחו ונהיו יותר ראויים לשימוש בתקופה הזו, שאנחנו כבר לא נאיבים ולא תמימים.

 



תגיות המאמר: יהדות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנחנו רוצים להמליץ על שני אתרים מעולים, פורום תמ"א 38 ופינוי בינוי, שזה אתר מדהים הכולל את כל המידע הקיים על תחום תמ"א 38. היכנסו לשאול שאלות ולקבל תשובות בכל שאלה שמטרידה אתכם בתחום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל seo

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196145 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דניאל seoהנהלת חשבונות13/12/191337 צפיות
לפעמים נתקלים במצבים בהם חייבים לקבל משכנתא ואין אפשרות להיכשל, זה בדיוק המצבים שבהם אני נכנס לתמונה. שמי מרטין בוקסדורף, אני מומחה בהשגת משכנתא למסורבים בבנקים, כאשר הדגש הוא שאני משיג משכנתאות בבנקים בלבד- כאשר אתם כבר קיבלתם סירוב.

מאת: דניאל seoצילום16/11/161454 צפיות
למה כרטיסי ביקור הם טובים? למה להדפיס אותם? עד כמה הם הכרחיים? וכיצד מבצעים זאת?

מאת: דניאל seoאימון אישי20/10/161904 צפיות
מהם הדברים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מדפיסים כרטיסי ביקור? ממה להימנע? איך לדאוג שלא ירמו אותנו? ואיך להביא לכך שהכרטיסים שבידינו הם הטובים ביותר שהיו יכולים להיות בזכות זה שנמנענו מכל הטעויות שהיינו יכולים לעשות? השוו מחירים של הדפסת כרטיסי ביקור

מאת: דניאל seoריקוד20/10/162151 צפיות
מעוניינים להדפיס כרטיסי דפוס? לא בטוחים לאילו מחירים לצפות? חוששים שירמו אתכם ויבקשו מחיר גבוה מדי? כל המידע שאתם צריכים ורוצים כאן:

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162256 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoאנימציה28/09/162098 צפיות
אין אחד שלא המתין דקות ארוכות למונית חולפת וככל שההמתנה התארכה כך גם המונית התרחקה והייאוש גבר.. זה כנראה קרה לכל אחד או אחת מכם, יש כאלו שזה קרה להם יותר, יש כאלו שקצת פחות ויש כאלו שעוברים את אותם רגעי משבר על בסיס יומי.. כן כן שמעתם נכון- על בסיס יומי!!

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19103608 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195630 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195696 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195713 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195668 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195696 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195688 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica