חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"טוב שמן אבוקדו טוב משמן טוב..."

מאת: שרוןדיאטה ותזונה12/10/2010944 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כוכב נולד בשמי הקולינריה הישראלית - שמן האבוקדו. השמן הירקרק מביא אל הצלחת ואל החיך את כל יתרונותיו של פרי האבוקדו ומשדרג כל מאכל - קולינרית ובריאותית גם יחד. השמן מופק מפרי איכותי שהגיע למטעי ארץ ישראל בשנות העשרים המוקדמות. להפקת ליטר שמן אחד דרושים 50 פירות אבוקדו טריים, לא פחות!

טעים להכיר – שמן אבוקדו

טעמו של שמן האבוקדו פירותי עדין, ריחו ריח אבוקדו והוא בעל תחושת חיך חלקה המדגישה את טעם המאכל שאליו מוסיפים אותו, בלא להשתלט עליו. הוא מרוכז מאוד בטעמו ובמרקם שלו ומעניק תוצאה אופטימלית על ידי שימוש בכמות שמן קטנה בלבד.

השמן, מופק בכבישה קרה אחת בלבד*, הוא בעל חומציות נמוכה** ונקודת עשן גבוהה***. בזכות תהליך הייצור הטבעי שלו  מתקבל שמן אנין, טהור, טעים להפליא ובאיכות "כתית מעולה"   (Extra Virgin).

 

-          לשמן האבוקדו פרופיל חומצות שומן ייחודי, הוא עשיר בשומן חד בלתי רווי (בעיקר חומצה אולאית חד בלתי רוויה 18:1) ומכיל כמות נמוכה של שומן רווי, ללא שומן טראנס.

-          השמן מתאפיין בתכולה גבוהה של ויטמיןE   (טוקופרול) - אנטיאוקסידנט (נוגד חמצון) רב עוצמה המסייע במניעת מחלות לב והאטת תהליכי ההזדקנות. כף (15 מ"ל) שמן אבוקדו מספקת כ-20% מהצריכה היומית המומלצת לוויטמין E למבוגרים ועד 50% מהצריכה יומית המומלצת לילדים ובני נוער.

-          השמן מכיל בטא סיסטרול התורם להפחתת ספיגת הכולסטרול במעי ומשמש נוגד חימצון התורם להקטנת כמות הרדיקלים החופשיים בתאים ולמניעת חימצון הLDL  וסוגי סרטן מסוימים.

-          השמן עשיר בקרוטנואידים – פיטוכימיכלים האחראים על צבעם הצהוב, הכתום והאדום של ירקות ופירות רבים, ופועלים כנוגדי חימצון

-       האבוקדו הוא אחד המזונות העשירים בלוטאין המוגדר משקפי ההגנה הפנימיים של הגוף. נוסף על תרומתו לבריאות העין, מקטין הלוטאין את הסיכון למחלות לב וכלי דם

-          השילוב המנצח של רכיבים תזונתיים משובחים המרכיבים אותו תורם להפחתת הסיכון למחלות לב, סוכרת וסרטן, לחיזוק המערכת החיסונית, לשמירה על הבריאות ולטיפוח העור.

-          ולבסוף, צבעו הירוק עמוק של האבוקדו ניתן לו הודות לתכולת הכלורופיל הגבוהה שבו החיוני לתהליך הפוטוסינטזה, לייצור הפחמימות ולהפקת חמצן על ידי צמחים. הכלורופיל ידוע בתרומתו למניעה וטיפול בסרטן והגנה מפני חומרים מסרטנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201564 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/192003 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181702 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181284 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189761 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181508 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181576 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica