חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גילוי אש - גילויים חדשים

מאת: יוהן הרשקוביץאבטחת הבית17/10/20101105 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל כבאי מתחיל יוכל להעיד כי המפתח למזעור נזקי שריפות הוא גילוי מוקדם שלהאש. כאשר שריפה מתגלה בשלביה הראשונים ניתן להשתלט עליה בקלות יתרה, ניתןלפנות את יושבי המבנה בבטחה, למנוע נפגעים בנפש ולצמצם נזקים לרכוש. אולםלמרבה הצער לא תמיד יש באפשרותנו לאייש כל מקום או חלל. לכן עלינו להסתמךעל אמצעי גילוי אש, אשר ישמשו כעיניים, כאוזניים וכאף שלנו ויתריעו על פרוץשריפה מוקדם ככל האפשר.

גילוי אש מוקדם – לצמצום נזקי השריפה


במבנים רבים ישנם חללים וחדרים שאינם מאוישים כבדרך קבע, אך מועדיםלשריפות: חדרי מחשבים, חדרי משאבות, ארונות חשמל, חדרי תקשורת, מחסנים שלחומרים מסוכנים ודליקים ועוד. לעיתים רבות מדובר בחללים המרוחקים מבני אדם,ולכן כל שריפה שתפרוץ בהם תתגלה רק אחרי דקות ארוכות. לעומת זאת, התקנתאמצעי גילוי אש בחללים שכאלו מאפשרת ליצור התרעה ברורה ומיידית (באמצעות אזעקה,מערכת כריזה וכדומה) כאשר פורצת שריפה, וליידע גם את יושבי המבנה הנמצאיםבמקום אחר במבנה. התרעה שכזו תאפשר להם לתת מענה מהיר לשריפה, למנוע אתהתפשטותה ולצמצם את נזקיה או להימלט על נפשם ולמנוע נפגעים בנפש.

מערכות גילוי אש לא רק מספקות התרעה על קיומה של שריפה. כיום ישנן מערכותגילוי אש רבות ומגוונות, אשר מחוברות למערכות שונות במבנה ומסייעותבהשתלטות על השריפה ובהתמודדות עימה. כך למשל: ישנן מערכות גילוי אשהמחוברות ללוח הפיקוד של המעליות במבנה, ועם הפעלתן הן מורידות את המעליותלקומת הקרקע על מנת שאיש לא ילכד בהן. ישנן מערכות גילוי אש המחוברותלמערכות האוורור, מיזוג האוויר והמנדפים כדי שגם אלו יסיעו במניעת התפשטותהאש. מערכות גילוי אש אחרות מביאות עם הפעלתן לפתיחה אוטומטית של החלונותבמבנה, כדי לאפשר לעשן לצאת החוצה.

מערכות גילוי אש יעילות לא רק במחסנים, מפעלים או מקומות מועדים לשריפות.מערכות גילוי אש הן אמצעי חיוני ויעיל גם בכל בית פרטי, זאת הודות לחידושיםהטכנולוגיים הקיימים כיום בתחום. כך למשל, כיום ניתן לחבר מערכות גילוי אשלחייגן טלפוני אוטומטי, שאליו הוזנו מספרי טלפון המיועדים לשעת חירום.כאשר מערכות גילוי האש מזהות את קיומה של שריפה במבנה הן מפעילות את החייגןהאוטומטי, אשר מחייג למספרים שהוזנו, בדרך כלל למכבי האש ולטלפון של בעליהבית. כך ניתן יהיה לספק מענה לשריפה גם כאשר אין איש בבית. גם אם בני הביתיצאו לעבודה, ללימודים או לטיול בחו"ל, הם יכולים להיות סמוכים ובטוחיםשאם תפרוץ שריפה, מערכת גילוי האש תפעיל את החייגן האוטומטי, תיידע אותםואף תזעיק את מכבי האש.

מערכות משולבות – גילוי אש וכיבוי אש


כפועל יוצא מן החידושים הטכנולוגיים בתחום גילוי האש, פותחו להן גם מערכותמשולבות לגילוי ולכיבוי אש. מערכות כיבוי אש מופעלות מידעם זיהוי השריפה ומספקות באופן אוטומטי מענה ראשוני לכיבוי השריפה. היתרוןשל מערכות גילוי אש המשולבות עם מערכות כיבוי אש הוא ברור ומובהק: בעודשמערכות גילוי אש מספקות רק התרעה על קיומה של שריפה ומותירות את מלאכתהכיבוי לצוות מכבי אש או ליושבי המבנה, המערכות המשולבות מבצעות את כיבויהאש בעצמן. דוגמא למערכות כיבוי אש שכאלו הם ספרינקלרים,אשר מתיזים מים מיד כאשר הם מזהים טמפרטורה גבוהה, המעידה על קיומה של אש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוהן הרשקוביץ

מאת: יוהן הרשקוביץחיות מחמד05/12/101240 צפיות
רובנו נוהגים לרחוץ את הכלבים שלנו לעתים קרובות יותר או פחות, אך אנחנו לא יכולים לעשות את המלאכה בצורה יסודית מספיק, ולכן יש צורך לפנות לקצת עזרה מקצועית – מספרת כלבים.

מאת: יוהן הרשקוביץזוגיות ואהבה05/12/101234 צפיות
מדוע לפעמים מאוד מתסכל להכין סידור פרחים ברמת גן. ניכר כי למרות הקשיים עדיף להכין סידור פרחים ברמת גן מאשר בכל עיר אחרת

מאת: יוהן הרשקוביץחיות מחמד21/11/101134 צפיות
כלב היה ונשאר ידידו הטוב ביותר של האדם. מה שהשתנה הוא היחס כלפי הכלבים שלנו והמקום שהם תופסים בחיינו. כשהכלב הופך ללא פחות מבן משפחה, לא מעט בעלי כלבים מוכנים להשקיע בו זמן רב ומשאבים לא מבוטלים. אחוז ניכר ממשאבים אלו מופנה לטובת מוצרים ושירותים שהם בגדר מותרות, כמו למשל מספרת כלבים.

מאת: יוהן הרשקוביץמוטוריקה21/11/101392 צפיות
עבור מפעלים, מחסנים לוגיסטיים ועסקים אחרים הזקוקים למערך שינוע של סחורות, מלגזות מהוות כלי עבודה מרכזי וחיוני. באותה נשימה, עלות רכישתן של המלגזות היא אחת ההוצאות הגדולות, שכן כל מלגזה חדשה עולה כמאה אלף שקלים. בשעת משבר כלכלי, הכרוך באי ודאות גדולה בנוגע להמשך ההזמנות והיקף הפעילות, לא מומלץ לבצע רכישות בסדר גודל שכזה. לכן עדיף לרכוש מלגזות יד שניה.

מאת: יוהן הרשקוביץשיפוצים07/11/102869 צפיות
סגירת מרפסת מאפשרת לסגור את השטח הפתוח, אבל מבלי לוותר על תחושת ה"בחוץ". במאמר תוכלו למוא רעיונות לסגירת מרפסת באמצעות עבודות אלומיניום.

מאת: יוהן הרשקוביץנדל"ן ומקרקעין06/11/101250 צפיות
מאמר שעוסק ביתרונותיו וחסרונותיו של חוק מיסוי מקרקעין בכל הקשור בתחום הנדל"ן בארץ שהולך ומתנפח. האם הוא בא לעזור לרוכשי הדירות או לפגוע בהם? כיצד הוא בדיוק תורם לגידול שהיצע או שמא, הוא רק מסרס אותו.

מאת: יוהן הרשקוביץהזמנות אירועים24/10/101122 צפיות
הדפסת הזמנות לאירועים שונים לפעמים נראית כמשימה מורכבת ומסובכת. אם זאת, בחירה נכונה של בית דפוס יכולה להבטיח לכם שקט תעשייתי לגבי הפקת האירוע וכן הדפסת ההזמנות לאירועים. לא צריך להיות סופר יצירתי בשביל להפיק הזמנות לאירועים ברמה גבוהה, מספיק בחירה נכונה של בית דפוס דיגיטלי שתעשה את ההבדל.

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201621 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201317 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201188 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191538 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191965 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181795 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181443 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica