חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ראיון עם מפקד תחנת ראשון לציון

ראיון עם מת"ח ראשל"צ, סנ"צ עמי אשד 

מה הם האתגרים עמם מתמודדת תחנת ראשל"צ?

תחנת ראשל"צ היא תחנה גדולה הנותנת שירותי משטרה ל-320 אלף תושבים.

האזור כולל את הישובים נס ציונה, מועצה אזורית גן רווה , הישובים בית דגן חבד וישובים נוספים.

המצב הסוציו-אקונומי של רוב תושבי האזור מדורג ברמה בינונית-גבוה.

העיר דורשת שירותי משטרה ברמה הגבוהה ביותר. זו עיר שיש בה נציגות ציבורית משמעותית עירייה מאד חזקה ומעורבות.

העיר הופכת להיות אחת מהערים המרכזיות מבחינה תרבותית ומבחינה תעשייתית, ומתפתחת בקצב הולך וגדל של 10,000 תושבים לשנה. כיום, העיר מאוכלסת העיר רק על 49% מעתודות הקרקע שלה.

התפתחות זו מובילה אותנו למספר גדול של אתגרים במהלך השנים הבאות, אתגרים המחייבים אותנו כמשטרה להיערך אליהם.

האתגרים כוללים התפתחות גוברת של אזורי התעשייה בעיר, התפתחות גדולה מאד של מקומות הבילוי, עיר של בליינים בסופי שבוע באזורי תעשייה, רצועת החוף הולכת וגדלה בקצב מהיר. אזור מעוין סורק (פלמחים) הופך להיות מרכז סחר משמעותי , קניונים, איקאה, מרכזים לוגיסטיים של רכב ומוצרי מזון שונים. המערכת התעבורתית שסובבת את העיר מובילה לכך שהעיר הופכת להיות אטרקטיבית מבחינת מיקום של חברות גדולות, ממוקמת על צירי איילון, כביש 4, כביש 431, כביש 44 וכביש 1 –כבישי אורך ורוחב ארציים. העיר למעשה מהווה צומת מרכזי למעבר וככזו מאד אטרקטיבית.

"עוגת הפשיעה" שלה תואמת ליעדי הארגון, קרי רוב רובה של הפשיעה פשיעת רכוש יותר מ % ארציים, בעיקר פשיעת רכוש (דירה, רכב) ואלימות.

מה הם העקרונות המנחים בהובלת התחנה בפיקודך?

כדי להפעיל תחנה כזו, שנותנת שירותי משטרה בהיקפים גדולים , יש צורך במספר עקרונות ניהול שלאורם פועלת התחנה:

  • מימוש יעדים בליבת העשייה הארגונית- יעדי הארגון והיעד המקומי בתחנה מוכוון תמיד לנוער.
  • עבודה בשני נדבכים בסיסיים מרכזיים:
  1.  
    1. לחימה בלתי מתפשרת בפשיעה, אפס סובלנות לעבירות אלימות, ריבוי מעצרים, פתיחת תיקים וכו'.
  1.  
    1. בסיס קהילתי עמוק רחב מוכוון נוער משלב בין תחנת משטרה וקהילה זה בעיניו "משולש הזהב"- הדרך היחידה להוביל לשינוי מהותי הוא שילוב זרועות אמיץ לגורמים משפיעים ומשמעותיים בקהילה.

      רשות חזקה ותומכת ומשטרה קהילתית. הנושא דורש בחינת

      העוצמות השונות במשולש הזהב. ככל שצלע אחת חלשה יותר

    האחרות צריכות להשלים את הפער. שני אלה מייצרים משטרה

     איכותית. הדבר בא לידי ביטוי בכך שבמשך 4 שנים ברציפות ירד נפח

     הפשיעה באופן משמעותי.

*עקרון מנחה נוסף מחובר לשיטור הקהילתי- האחריות המשותפת . עקרון זה    ברמת אחת מעל הסינרגיה(תיאום בין כל הגופים) אחריות משותפת תובעת לעלות מדרגה נוספת כמשל גם האדם שצריך לשמור על תקינות/תפקוד בריאות כל האיברים.  האחריות המשותפת היא משהו מעבר תובעת מכל אחד מגופים להיות ערב להצלחתו של האחר מעבר להצלחתו שלו- זו שאיפה לשלמות ולמצוינות. לכן אני מאתר את הממשקים של היחידות שיחידה אחת תהיה מעורבת בהצלחה של היחידה האחרת.

            *תכנון מעמיק לאורך כל השנה בכל הרמות.

             *פיקוח ובקרה.

             *טיפוח השוטר כמטרה.

כיצד משולבים המש"קים והמתנדבים ביישום עקרונות אלו הלכה למעשה, ומה הם ציפיותיך מהם?

כדי לממש את העקרונות האלה לא ניתן לעשות זאת ללא העוגנים שיאפשרו לקפיצת המדרגה.

אחד הדברים הבסיסיים שמאפשרים לנו להתמודד הוא להתמקד באק"מ ובשיטור הקהילתי שהוא חלק בלתי נפרד מאיכות התחנה כעוגן מרכזי למינוף תהליכים רבים בתחנה.

בתחנה יש כ-1,900 מתנדבים מתוכם 450 מתנדבי יח"מ. המתנדבים האלה מהווים את היכולת הכי מרכזית של גמישות הפעלה בתוך תחנת המשטרה.

הארגון בחן את פעילות המש"קים ומצא את המתכונת היעילה של המש"ק המשולב. בנקודות הקצה בחיבור אל השטח נמצא האזרח שצריך מחד שירותי משטרה וסיוע, ומאידך רואה בעצמו שותף בחיזוק החברה הישראלית ובהגנה עליה. לכן נכון וחשוב שבנקודות הקצה יהיה שילוב בין מפקד המש"ק לבין השוטר הקהילתי (המב"ס), מפעיל המתנדבים –שילוב זה הינו שילוב מנצח. שילוב המייצר תמיכה מלאה ושלמות בשני הצירים: השירות לציבור ומניעת הפשיעה.

במודל התחנה האפקטיבית אחד העקרונות המנחים הוא השירות לאזרח, שמשמעותו לחימה בפשיעה.

אני רואה בהתנדבות את הציונות האמיתית בעידן המודרני, בו נוטים האנשים לחומרניות ונראה כי הרוח פסה מן העולם. יש עוד בינינו כאלה שמוכנים להקדיש מזמנם וממרצם, תוך סיכון חייהם למען הכלל ובלא תמורה . בעיני- זו הציונות המודרנית הכי משמעותית.

כדי להפעיל תחנה כזו יש צורך בפריסת עוגנים משמעותיים באמצעות המש"קים. הציפייה שלי מהמש"קים המשולבים שיפעלו במתכונת של תחנות משטרה ומתוך כך אני דורש מהם לממש את העקרונות הניהוליים המרכזיים שצוינו לעיל, דהיינו את הקשרה הדוק בין הפעילות שלהם לבין מימוש יעדי הארגון.

אני רואה במש"קים המשולבים נותני שירות לאזרח, מחד , בקצה מחוברים הם בטבור לקהילה, ומאידך, יוצרים תהליכים להורדת פשיעה למימוש יעדי הארגון.

הם מהווים את המצפן הכי משמעותי של התחנה כדי לדעת מה הם רחשי האוכלוסייה בשטח.   התיאום בין תאי שטח של הסיור, המודיעין , והמש"ק המשולב יוצר תמונת מצב מלאה.

למימוש האחריות המשותפת נדרשים המש"קים המשולבים להיות ערבים להצלחות גם של המשרדים האחרים. במסגרת מודל תחנה אפקטיבית, נדרשים הם לטפל בתיקי חקירה כחלק מסגירת מעגלים קצרים מהירים של שבעה ימי עבודה בתיק חקירה. מדובר בכמה רמות חקירה באזהרה, שיחת טלפון עם החשוד , אזהרה טלפונית או אזהרה בכתב. המש"ל מחויב לממש את סגירת התיק לשם כך צריכים המש"קים המשולבים לתת לו מענה הדוק יום-יומי מהיר.

המודיעין מפקח על מכלול רחב של אנשים הנתונים במעצרי בית, המורחקים הציפייה מהמש"קים והמתנדבים לתמוך ולבצע את כל הביקורים של מעצרי הבית.

מצפה מהמש"קים המשולבים להיות בקשר הדוק עם רכז המודיעין של אותו שטח בעיקר שהולכים על כיסוי שטח בסיס.

כמו כן על המ"שקים המשולבים להיות מעורבים בפעילות של הסיור לתמוך ולטפל באירועים. המש"קים אמורים לנתח כל אחד את השטח שלו כל העת, ובמקום שיש הקמות רעש לדוגמא ידע המש"ק המשולב לקיים תהליך מסודר של מניעה , כל זאת מעבר לתפקידי שיטור קהילתי קלאסיים. 

איזה מודל משותף עם הרשות המקומית הראוי לציון?

אחת העוצמות המרכזיות בתחנה הוא השיטור המשולב. בכל זמן פועלות 3 ניידות בהרכב של שוטר ופקח עירוני המבצעות פעילות מבצעית הנוגעת לטיפול באירועים בהתאם לנוהל המשטרתי ובהתאם למוקד 106 . שילוב זה עם החברה לביטחון וסדר ציבורי בראשל"צ ובנס ציונה יוצר מצב של פריסה הרבה יותר טובה ומשמעותית בשטח ומאפשר לתת מענה איכותי יותר לאזרח.

מתוך כך מפעילים מודלים משולבים עם הרשות במרכזי הבילוי, בגנים הציבוריים, בחוף הים ובאירועים תחת כיפת השמים. זו עוצמה אמיתית בעיני.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לרמק"ם, לסגל הפיקוד ולצוות כל כך איכותי של מש"קים ומתנדבים מדהים, תודה וישר כוח מעומק הלב להם ולמתנדבים – הם העוצמה האמיתית בציונות המודרנית בעיני.  

                                          רפ"ק עו"ד זהבה מאיר,

                                          ק' הסברה אק"מ 
 
 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112237 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112063 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111865 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111755 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119197 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112538 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201369 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201188 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191567 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181468 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161900 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161933 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162533 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica