חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגישו נגדך כתב אישום בגין מכירת סמים – האם יש לך סיכוי לצאת ללא הרשעה?

מאת: שירה אלהפלילי27/07/20161900 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אדם מודה בפה מלא שמכר סמים בכמה הזדמנויות, ובכל זאת בית המשפט בוחר שלא להרשיע אותו. זהו פסק דין יוצא דופן, בכל קנה מידה, והשופט עצמו ער לכך בפסק הדין. פסק הדין המדובר הוא פסק דין ת"פ 9050-04-13, שנידון בבית משפט השלום בתל אביב, והשופט המדובר הוא השופט שמאי בקר.

וכך פותח השופט בקר את פסק הדין:

"נגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו לא פחות מארבע עבירות של סחר בסם, במהלך שנת 2011.

כבר עתה ישאל בוודאי השואל מה למשפט הפתיחה דלעיל ולכותרת "פסק דין", המלמד על אי הרשעתו של הנאשם בדין. מדובר בשאלה ברורה, מתחייבת, ולא לחינם אני פותח כך את פסק הדין, שכן ברור שמדובר בהחלטה חריגה...

בתיק זה הצטברו להן מספר נסיבות, עובדות, ראיות, ועוד שיקולים וגורמים, אשר שכנעוני – לאחר התלבטות לא פשוטה – ללכת בדרך שהציעה ההגנה"

החלטה ראשונה: בית המשפט מרשיע את הנאשם ומפנה אותו לשירות המבחן לשם קביעת העונש

על פי כתב האישום, בשנת 2011 מכר הנאשם סמים מסוג חשיש לכמה ממכריו בעבודה, במספר הזדמנויות שונות. הנאשם הודה מיד במעשיו ואף שיתף פעולה באופן מלא עם המשטרה.

ביום 22.10.2014 החליט בית המשפט להרשיע את הנאשם בעבירת סחר בסמים. "נוכח הודאת הנאשם בעובדות כתב האישום המתוקן" – כתב השופט – "הנני מרשיעו במיוחס לו – בעבירה של סחר בסם מסוכן".

יחד עם ההרשעה, בית המשפט מפנה את הנאשם לשירות המבחן, בכדי שיבחן את נסיבותיו וימליץ על העונש הראוי לו.

שירות המבחן: מדובר באדם נורמטיבי שמעד ומוטב שלא להרשיע אותו

אלא שכאן חל מפנה מפתיע בעלילה. שירות המבחן נתן תסקיר אוהד מאד לנאשם, ממנו עולה כי מוטב שלא להרשיע אותו כלל. בין הטענות שעלו בתסקיר לטובת אי הרשעתו של הנאשם, עלו הדברים הבאים:

ראשית: הנאשם הינו אדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי כלל. מדובר באדם בעל תעודת עיתונאי מזה 20 שנה וראש מחלקת תאורה בערוץ 10. זאת ועוד, הוא נוטל חלק בהקמת מסלול במכללת רופין במגמת סאונד ותאורה, המסייע בין היתר לצעירים בעלי בעיות קשב.

שנית: הידרדרותו לסמים התרחשה על רקע משבר משפחתי קשה, בעקבות גירושין כואבים. לטענת ההגנה, מדובר במעידה חד פעמית, ורוב הסיכויים שהיא לא תתרחש בשנית.

שלישית: מדובר בסמים מסוג חשיש, הנחשבים לסמים קלים ביותר. אמנם אין להקל ראש בשום סם המוזכר בפקודת הסמים המסוכנים, אך עדיין יש להתחשב בכך שמדובר בסם קל ביותר.

רביעית: הרשעתו של הנאשם תפגע באופן אנוש בקריירה שלו, וקרוב לוודאי שיפוטר מהפרויקט שלו במכללה במקרה של הרשעה. לא פחות מכך – הרשעתו בעבירת סמים עלולה לפגוע בקשר שלו עם משפחתו. הנאשם, שזכה במשמורת על בתו לאחר מערכת גירושין קשה, בא לקראת גרושתו והסכים לשלוח אליה לארה"ב את בתו לשנת ניסיון. אולם לאור ההנחיות המחמירות של ארה"ב בנוגע להכנסת מורשעים בעבירות סמים, הרשעתו של הנאשם עלולה למנוע ממנו לטוס לבקר את בתו.

השופט מקבל את המלצות התסקיר ומבטל את ההרשעה

השופט שמאי בקר התרשם מטענות התסקיר ובחר לבטל לגמרי את ההרשעה שהוא עצמו חתם עליה קודם לכן. "הנה כי כן – כותב השופט בקר – "מדובר במקרה יוצא דופן, אם ביחס לאישיותו של הנאשם, ובעיקר ביחס לנזק העצום וה"מרחבי" שעלול להיגרם לו, הן במישור התעסוקה, הן במישור המשפחה. על כי אני מוצא לבטל את הרשעתו של הנאשם מיום 22.10.2014, ואני מסתפק בקביעה כי הנאשם ביצע עבירה של סחר בסם מסוכן".

יחד עם זאת, פטור בלא כלום אי אפשר: השופט קובע כי הנאשם יבצע צו של"צ בן 360 שעות, במרכז ספורט ורכיבה ברמת גן.

בית המשפט דואג לעתידו של הנאשם

פסק דין זה הוא פסק דין אמיץ במיוחד. השופט, לאחר שכבר הרשיע את הנאשם, בחר לבטל את ההרשעה, משום שלדעתו הנזק שייגרם לנאשם אם יורשע – גדול מדי.

יש ללמוד מכך על החשיבות הרבה שבית המשפט נותן לשיקומו של הנאשם ולחזרתו לחיים נורמטיביים. בית המשפט מתחשב רבות בנסיבות חייו של הנאשם, במאמצי השיקום שלו ובעתיד המצפה לו, ובמקרים חריגים הוא אף עשוי לוותר לגמרי על הרשעתו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161267 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161090 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161713 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152778 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151364 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי02/03/141666 צפיות
מחפש נוטריון? זה פשוט וקל! להלן המדריך לאיתור נוטריונים בישראל. תוכלו לחפש נוטריון במאגרים שונים באינטרנט, או לקבל המלצה מעורכי דין, מכרים, בני משפחה וכיו"ב.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201370 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201190 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191568 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181468 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: אופירפלילי05/04/161933 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162533 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: elichai rubinפלילי14/03/162045 צפיות
לרבים מאיתנו, שאינם עורכי-דין ולא בקיאים בהבדלים משפטיים, המילה "פלילי" מתקשרת עם "דבר לא רצוי" או "מעשה רע". רובנו לא יודעים האם יש הבדל בין עבירה פלילית לעבירת תעבורה ומהו בכלל התחום בעריכת דין שנקרא "אזרחי". במאמר קצר זה, אנסה להסביר את ההבדלים ביניהם וכפי שתראו – ההבדלים משמעותיים מאד

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica