חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הטרדות מיניות בקרב בני נוער – תופעה וטיפול

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/20162534 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למרבה הצער, אנו שומעים לא מעט על עבירות מין בקרב בני נוער, ואפילו בקרב ילדים. בשונה ממבוגר האחראי למעשיו ולפיכך כשיר לשיפוט, קטין זוכה ליחס אחר ממערכת אכיפת החוק. ככל שהעבריין קטן יותר בגילו, כך היחס אליו סלחני יותר ושיקומי יותר. התפיסה היא כי קטין עדיין אינו 'מוצר מוגמר' של אדם המזיק לחברה, ועל כן ניתן לשקמו ולגרום לו להפוך לאזרח נורמטיבי.

עם זאת, אין לזלזל חלילה בתופעה של הטרדה מינית בקרב קטינים. קטין המטריד מינית עשוי להתגלות בעתיד כאדם אלים המסב נזק רב לחברה. משום כך, נדרש איזון בין הניסיון לשקם את הקטין, לבין נקיטת הזהירות מפני הסיכונים שהוא עלול לייצר לחברה.

ענישה וטיפול בקטין שהטריד מינית

קטין מתחת לגיל 12 אינו בר אחריות פלילית. על כן, לא ניתן להגיש כתב אישום כנגד ילד מתחת לגיל 12 המעורב בעבירת מין. ילדים בגיל זה מופנים לטיפול של פקידי סעד, ולמשטרה אין סמכות לעצור אותם לחקירה. עם זאת, המשטרה רשאית לזמן את הקטין או את הוריו למסירת עדות.

קטינים מעל גיל 12 הינם ברי אחריות פלילית. חקירת קטין מעל גיל 12 אך מתחת לגיל 13 תתבצע על ידי חוקרי ילדים. חקירת קטינים מתחת לגיל 14 המעורבים בעבירות מין תתבצע על ידי חוקרי ילדים מטעם משרד הרווחה. חקירת קטינים מעל גיל 14 תתבצע על ידי חוקרי נוער במשטרה.

כאמור, ככל שהילד קטן יותר, כך הטיפול בו יהיה במסגרת שיקומית יותר. מנגד, ככל שהילד גדול יותר, כך יש יותר מקום להתערבות משטרתית, להגשת כתב אישום ולענישה.

טיפול בהטרדה מינית בבית הספר

כאשר מדובר בהטרדה מינית שאירעה בבית הספר, ישנן הנחיות ברורות כיצד הנהלת בית הספר צריכה לפעול. חוזר מנכ"ל (תש"ס/א2) קובע כי על הנהלת בית הספר לבצע את הדברים הבאים:

• להפסיק באופן מידי את ההטרדה המינית.

• להרחיק את המטריד מהמוטרד.

• לטפל בילד המוטרד.

• לטפל בילד המטריד.

• לדווח על אירוע ההטרדה המינית לפי הנהלים.

• לשמור על פרטיותם של המעורבים בפרשה.

• אם יש בכך צורך, לספק הגנה מערכתית עבור התלמידים.

כיצד תזהה שהילד שלך מוטרד מינית?

ילדים המוטרדים מינית עשויים לפתח תסמינים התנהגותיים, אשר מהם ניתן ללמוד שעבר עליהם משהו. בתור הורה, תוכל לשים לב להתנהגות שונה או מוזרה של הילד שלך, וכך להעניק לו עזרה.

בין התסמינים העלולים לעורר חשד: התרחקות הילד מחברת אנשים עימם נהג לבלות בעבר, פחד מאנשים מסוימים, הימנעות הילד מלשהות לבד עם ילדים בני גילו, היעדרויות מבית הספר, התנהגות מינית מופרזת, לבוש חושפני בצורה מוגזמת, הימנעות קיצונית מחשיפת הגוף, ועוד.

בנוסף, עלולים להיות תסמינים גופניים אצל הילד. החל מחבלה גופנית, עבור דרך דלקות, קשיי עיכול וכאבי ראש, וכלה בעייפות כרונית, הפרעות אכילה, ודיכאון.

אם אתם מזהים תסמינים מהסוג הזה, נסו לדובב את הילד בזהירות ובסבלנות כדי לשמוע ממנו מה עובר עליו. אל תפעילו עליו לחץ שיספר לכם הכול מיד, כי לחץ מן הסוג הזה עלול לגרום לילד להיסגר בתוך עצמו עוד יותר. ילד במצב כזה צריך הרבה סבלנות, רוגע וביטחון.

 



תגיות המאמר: בני נוער, הטרדה מינית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד שניר

מאת: אלעד שנירדיני משפחה17/03/161358 צפיות
החלטתם להתגרש ואתם מעוניינים לסיים את הסאגה מהר ככל האפשר. מהי הדרך המהירה ביותר להתגרש? כיצד ניתן להימנע מסכסוכי גירושין ממושכים וכואבים? והאם ניתן להתגרש תחילה ורק אחר כך לדון בסוגיות הנלוות לגירושין? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי13/03/161284 צפיות
יש כמה אפשרויות הרלוונטיות עבור אזרחים שנפגעו מלשון הרע והוצאת דיבה.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152049 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי09/06/151293 צפיות
עו"ד המעוניין לקבל רישיון נוטריון צריך להגיש הצהרה לועדת הנוטריונים הכוללת פרטים אישיים וחתימה על מספר נקודות חיוניות. מה צריכה לכלול הרצאה זו?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152037 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

מאת: אלעד שנירחוק ומשפט - כללי24/02/151427 צפיות
חוק הנוטריונים מפרט את סמכויות הנוטריון וקובע כי רישיון נוטריון יכול להינתן רק על ידי ועדת הממונה על ידי שר המשפטים. מהם תפקידי הנוטריון?

מאת: אלעד שנירדיני משפחה02/02/151306 צפיות
הליך הגירושין הוא לא הליך פשוט וכדאי לטפל בו בעדינות רבה. כדי לפתוח בהליך הגירושין עלינו להחליט האם לפנות לבית הדין הרבני או לבית הדין לענייני משפחה. האם זה משנה?

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201371 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201193 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191569 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181470 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161903 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161934 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: elichai rubinפלילי14/03/162047 צפיות
לרבים מאיתנו, שאינם עורכי-דין ולא בקיאים בהבדלים משפטיים, המילה "פלילי" מתקשרת עם "דבר לא רצוי" או "מעשה רע". רובנו לא יודעים האם יש הבדל בין עבירה פלילית לעבירת תעבורה ומהו בכלל התחום בעריכת דין שנקרא "אזרחי". במאמר קצר זה, אנסה להסביר את ההבדלים ביניהם וכפי שתראו – ההבדלים משמעותיים מאד

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica