חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זכויות יוצרים - אחריות אישית

מאת: internet-lawקנין רוחני24/10/20101035 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית המשפט העליון עשה צעד קיצוני נוסף, במגמה המתגברת של החמרתוהחרפת ההגנה על זכויות יוצרים ובמאבק העיקש נגד השמעת מוזיקה בפומבי בבתיעסק ברחבי המדינה.

שוב מדובר בתביעה של אקו"ם, אגודת המלחינים והכותבים של מוזיקה בישראל,והפעם תביעה נגד בית קפה בקניון בנתניה שקיים הופעה חיה של אומן שביצעיצירות מוסיקליות. מפסק הדין עולה כי לקניון הדרים, בו שכן בית הקפה, היההסכם עם אקו"ם וניתנה לו רשות להשמיע מוזיקה, אך הסדר זה לא כלל הופעותחיות בתוך בית הקפה, אלא רק ברחבות הפתוחות של הקניון.

אמנם התרגלנו לכך שאקו"ם תובעת ואף זוכה פעם אחר פעם בתביעות נגד בתיעסק קטנים, בתי קפה, מספרות, וכל מקום מסחרי בו משמיעים מוסיקה בלי לשלםתמלוגים. אבל במקרה זה מדובר בהליך מיוחד במינו. אקו"ם לא הסתפקה בתביעהנגד בית הקפה, קפוצ'ין עסקי מזון בע"מ, אלא הגישה את התביעה נגד המנהל שלבית הקפה. תביעה אישית לאחריות אישית.

התביעה התחילה בבית משפט השלום ברחובות. בית המשפט קיבל את התביעה וקבעפיצוי של 70,000 ש"ח לטובת אקו"ם. בערעור שהוגש לבית משפט המחוזי בתל אביבטען בית הקפה בין היתר שבלתי אפשרי להטיל אחריות אישית על המנהל. בית המשפטהמחוזי, קבע כי אין מקום להטיל אחריות אישית על המנהל. השופטים במחוזיהגיעו להחלטה כי, הטלת האחריות האישית על המנהל פוגעת בעקרון היסוד שלהאישיות המשפטית הנפרדת של התאגיד. לדעתם, אי אפשר לומר שהמנהל השמיע אתהיצירות לתועלתו הפרטית, אלא להגדלת הרווחים של בית הקפה, ואין מקום לזהותאת התועלת לבית הקפה, עם תועלתם הפרטית של בעלי המניות או המנהלים.

אולם בבית המשפט העליון התהפכה הפסיקה. למרות משקלם האישי הכבד שלהשופטים הבכירים בבית המשפט המחוזי, לא היסס העליון, מפיו של השופט אליקיםרובינשטיין, לקבוע  כי מנהל בית הקפה אחראי באופן אישי על הפרת זכויותהיוצרים הגלומה בהשמעה הפומבית של היצירות, וכי ההפרה נעשתה ל"תועלתוהפרטית". השופט הסתמך על חוק זכויות היוצרים החדש, שנכנס לתוקפו לאחרהאירוע בבית הקפה. החוק הקודם דרש לצורך הטלת אחריות כי האדם "הרשה,לתועלתו הפרטית, להשתמש ביצירה לשם הצגתה בציבור בלא הסכמת בעל זכותהיוצרים". החוק החדש, שחוקק בשנת 2007 קובע כי "המרשה לאחר, למטרת רווח,שימוש במקום בידור ציבורי לשם ביצוע פומבי של יצירה, בלא רשותו של בעל זכותהיוצרים...". שינוי זה דומה לדעתו של בית המשפט העליון את המגמה להרחיב אתהאחריות לעזור ליוצרים ככל הניתן לגונן על עצמם מפני גזל שלזכויותיהם.

בית המשפט העליון נשאר נאמן למגמה הרווחת בו בשנים האחרונות, להחמירולהרחיב את האחריות על הפרת זכויות יוצרים, וזאת אפילו תוך כדי התעלמותמאינטרסים ציבוריים או משפטיים אחרים, הדוחפים לכיוונים אחרים, כמו חופשהביטוי, חופש העיסוק, או האישיות המשפטית הנפרדת של התאגיד. המגמה הזונובעת במעמקיה מהשינויים הטכנולוגיים המאיימים לשנות מן היסוד את דיניזכויות יוצרים. כל עוד השינויים האלה לא מתרחשים, יש לשים לב למגמה הזוולהיזהר. הפרת זכות יוצרים הפכה לעילה אוטומטית להרמת מסך ולהטלת אחריותאישית על מנהלים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אם אתם ניצבים בפני בעיה משפטית הנוגעת לזכויות יוצרים ברשת, הגעתם למקום הנכון.
יש הרבה מאד לדעת  כשניגשים לפרוצדורה משפטית הנוגעת לקניין רוחני, הן כתובע והן כמשיב.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת internet-law

מאת: internet-lawקנין רוחני16/09/101187 צפיות
ישנה רשימה ארוכה של סוגי היצירות המוגנות, אך לצרכי דיוננו מוצגות מספר דוגמאות : תוכן אינטרנטי (הכולל גם פלטפורמות ייחודיות ותכנים המצויים באתרים),סיפורים, שירים, תוכנות מחשב, משחקי מחשב, כללי משחק , קמפיין פרסום ייחודי, פרסומות, מחקרים, מאמרים, הרצאות, אפליקציות תוכן לסלולר, תסריטים, מצגות, תוכניות עסקיות, עיבודים ותרגומים ליצירות מקוריות, תוכניות ארכיטקטוניות ועוד.

מאת: internet-lawקנין רוחני12/08/10893 צפיות
אפשר לרשום המצאה כפטנט אם הינה המצאה של מוצר או של תהליך, בכל תחום טכנולוגי, ובמידה והיא חדשה, מועילה, אפשרית לשימוש תעשייתי ובעלת התקדמות המצאתית.

מאמרים נוספים בנושא קנין רוחני

מאת: tiloniקנין רוחני09/05/171678 צפיות
תשלום עבור רישום סימן מסחר מושפע מכמות האגרות ומסוג האגרות שיש לשלם, ממקרים לא צפויים של התנגדויות, מהיקף ההשקעה הנדרשת מעורך הבקשה ועוד. לאור כל זאת ניתן להבין כי עלות רישום סימן מסחר לא יכולה להיקבע מראש וכי היא יכולה להשתנות ממקרה למקרה ובכל מצב

מאת: ניב אבןקנין רוחני13/02/171609 צפיות
איזה רעיון טוב יש לכם הבוקר? משהו מהפכני שיכול להציע שינוי מרענן לדרך שבה כל אדם בעולם המודרני או אפילו אנשים ממדינות העולם השלישי יכולים לנצל בצורה תדירה? לפני שאתם הופכים את הרעיון לכדי פטנט רשום קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: רוני הכהןקנין רוחני06/02/171665 צפיות
הרבה לפני שפטנט מתקדם אל עבר שלבים מורכבים של פיתוח, תמיד ראוי שיתבצע חיפוש מקיף שלפיו יהיה ברור עד כמה הוא חדש ומקורי.

מאת: שרון צרפתיקנין רוחני23/11/161763 צפיות
תהליכים מאוד מורכבים שכן כדי שהמצאה תהפוך להיות פטנט רשום ומוצלח צריכים סוללה שלמה של בעלי מקצוע בתחום. מה כולל צוות מנצח להעמדת פטנט?

מאת: אופירקנין רוחני30/12/151877 צפיות
לעתים, נוטריון צריך לנסח אישורים המעידים כי הכתוב בהם – אכן נכון. ישנם כל מיני מסמכים שבלעדיהם לא ניתן לקדם תהליכים בארץ ובעולם. כך, למשל, אישור שאדם מסוים חי הוא אחד מאותם אישורי נוטריון המעידים כי האדם נותר בחיים.

מאת: ראובן ברמןקנין רוחני14/07/152147 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים www.epal.co.il מסביר בצורה פשוטה מהו פטנט, התנאים לרישום פטנט, תהליך הרישום, ועוד.

מאת: רוני אילןקנין רוחני07/02/148082 צפיות
המילה "מקוריות" היא מילה מרכזית ביותר בכל הקשור לדיני זכויות יוצרים. רוני אילן מסביר כי המשמעות שלה היא שהמקור של היצירה, בין אם מדובר בשיר, סיפור או פסל קינטי, הוא ביוצר שלה, כלומר שהיצירה תהיה הקניין הרוחני שלו ורק שלו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica