חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסלולי משכנתאות

מאת: שיו ענתמשכנתא25/10/20101089 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום בשוק קיימים ארבעה סוגים שונים של מסלולי משכנתאות, כל אחד מציע יתרונות שונים. בפועל בחירת מסלול המשכנתא הם לשיקול דעתם של הלווה בלבד ומומלץ שזה יכיר כל אחד מהמסלולים השונים. להלן סקירה כללית ארבעת מסלולי המשכנתא הקיימים בארץ:

מסלולי משכנתאות בריבית קבועה

אלו הם מסלולי משכנתאות הנפוצים ביותר בארץ הגלל תחושת היציבות שהם מקנים. לפי מסלול זה ריבית המשכנתא היא קבועה (צמודת מדד המחירים לצרכן) לכל אורך ההלוואה . יתרונו של מסלול זה טמון ממצב המשק ומן האינפלציה, כאשר רק הפרשי ההצמדה משתנים. הריבית נשארת זהה.

למסלולים אלו שני חסרונות עיקריים:

1.      במקרים בהם יורדת הריבית לא יוכל הלווה במסלול זה ליהנות משערי הריבית המופחתת, עקב הריבית הקבועה במסלול זה.

2.      במקרה של פריעת ההלוואה מוקדם מהמסוכם מול הבנק, תגבה עמלת פירעון לפי הפרשי הריבית בעת הקמת המשכנתא ובעת פירעונה.

מסלולי משכנתאות צמודי מדד בריבית משתנה
לפי מסלולי משכנתא ההלוואה תהיה  צמודה למדד בריבית שמשתנה במועדים הנקבע לפי בחירת הלקוח. הריבית שתוגדר בתחילת המשכנתא על פי רוב תהיה  נמוכה יותר מהריבית הקבועה לתקופה. במשך הזמן עלולה הריבית לעלות או לרדת. 
הריבית נקבעת על ידי מרבית הבנקים  לפי ריבית משכנתאות ממוצעת שמתפרסמת על ידי בנק ישראל.
בשנים האחרונות נקלעו רבים לקשיים כלכליים בשל הערכה שגויה של גובה ההחזרים בעת עליית ריבית. למרות זאת בתקופות של ריבית גבוה (בהם צופים שהריבית תרד) מסלולי משכנתא מסוג זה עשויים להיות אטרקטיביים במיוחד.  
בניגוד למסלול משכנתא בריבית קבועה, מסלול זה אנו מחויב בעמלה בעת פירעון מוקדם.

מסלולי משכנתאות בריבית פריים

מסלולי משכנתאות אלו מבוססים על ריבית פריים, שנקבעת על ידי בנק ישראל, בנוסף לתוספת שקובע הבנק המלווה. ריבית פריים היא ריבית חובה שמהווה בסיס לקביעת שיעורי הריבית בפיקדונות ובהלוואות בריבית משתנה שאינם צמודים למדד או לשער חליפין.

מסלולי משכנתאות לפי מסלול זה מומלצים כאשר ריבית הפריים נמוכה (עדיפה על הריבית הקבועה צמודת המדד) אך הסיכוי כי ריבית זו תעלה, מעמיד את הלווים באי ודאות לגבי גובה ההחזרים העתידיים.

פירעון מוקדם של משכנתא במסלול זה לא מחויבת בעמלת פירעון מוקדם, לכן אם אתם עתידים לקבל הכנסה גדולה (שכר/ירושה וכיו"ב) מסלולי משכנתא כאלו יכולים להיות אידיאליים בעבורכם.

למידע נוסף: השוואת משכנתאות


מסלולי משכנתאות בריבית צמודה למט"ח

מסלולי משכנתאות כאלו מאפשרים לקיחת משכנתא בהצמדה לשער הדולר או שער היורו בנוסף לריבית "הליבור" שמהווה את ממוצע הריביות בחמשת הבנקים המרכזיים בלונדון (במרווח של 1.75%-2.5%).גם במסלול זה מתעדכנת הריבית (הליבור) במועדים לבחירת הלווה (3/6/12 חודשים). מסלולי משכנתאות אלו לרוב יהיו בעלי ריבית נמוכה יותר ממסלולים השקליים כנ"ל, אך קיים סיכון גבוה יותר לעלייה קיצונית בשער הדולר או היורו. 
ככל שפערי הריביות בין ישראל לארה"ב / אירופה גבוהים יותר כך יהיה מסלול זה משתלם יותר. 
פעמים רבות נבחרים מסלולי משכנתאות אלו על ידי אנשים בעלי הכנסה דולרית קבועה. 
יש לציין, כי האפשרות של פיחות פתאומי בשער השקל מרתיעה רבים מהצטרפות למסלול זה.

ראו שאלות של גולשים בנושא משכנתא

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שיו ענת

מאת: שיו ענתביטוח פנסיוני28/12/101051 צפיות
כשאנשים מגיעים אל הבנק לקבל משכנתא לשם רכישת נכס הם נתקלים בבקשה של הבנק לרכוש ביטוח משכנתא. המאמר סוקר את הנושא.

מאת: שיו ענתביטוח בריאות28/12/101006 צפיות
טסים לחו"ל? חשוב לבדוק את נושא ביטוח הבריאות.

מאת: שיו ענתפיננסים וכספים - כללי 27/12/102059 צפיות
כתבה לצעירים בלבד – עומדים לפתוח חשבון צעיר? הנה כל המידע שאתם צריכים לדרך. הגעתם לגיל 16? מצוין. זה בדיוק הגיל שאתם יכולים להודיע לאימא ואבא שהם יכולים להפסיק לממן אתכם. זה בדיוק הגיל לקחת אחריות על הכתפיים שלכם, וזה בדיוק הגיל להתחיל לחשב את המהלכים הפיננסיים שלכם בחוכמה, כי הגיע יומכם לפתוח חשבון בנק לצעירים.

מאת: שיו ענתמשכנתא25/11/10889 צפיות
המאמר מתאר את נושא מחזור המשכנתא, מתי היא כדאית, למי, מה העלויות הכרוכות בנושא.

מאת: שיו ענתביטוח משכנתא25/11/101219 צפיות
ביטוח משכנתא הינו תנאי סף, בלעדיו אין אפשרות לקבל משכנתאות. אם כי המטרה הראשונית של ביטוח זה הינה להבטיח שההלוואה תפרע במלואה, הרי שביטוח משכנתא הוא בעל יתרונות רבים גם עבור הלווה.

מאת: שיו ענתביטוח רכב24/11/101265 צפיות
המאמר סוקר בקצרה את נושא הביטוח המקיף, בהשוואה לסוגי ביטוח רכב אחרים הקיימים כיום בשוק.

מאת: שיו ענתלימודים אקדמאיים11/11/101650 צפיות
מאמר מעניין המעלה את השאלה מה עדיף? רענון שורות המורים הקיימות על ידי השתלמויות מורים, או שורות רעננות - הסבת אקדמאים להוראה.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222581 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222575 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222550 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222568 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222856 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222894 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222895 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica