חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד החתול שלכם יכול להוות סכנה?

מאת: רעות בן דורוטרינריה27/10/20101017 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הנה זה הגיע, הרגע המרגש מכל: גילית שאת בהריון. יחד עם כל החששות וההתרגשות הרבה, צפים ועולים גם פחדים וחששות שונים. מפליא לגלות שיש עוד חששות שלא היית מודעת להם אך הם עלולים להסב לך נזק. כך למשל, עולה בשנים האחרונות המודעות לטפיל בשם טוקסופלזמה התוקף נשים בהריון. כבר לא צריך להיות וטרינר כדי לדעת שמדובר בטפיל מסוכן מאוד.

ולמרות שמדובר בטפיל מסוכן, שמקורו בחתול הבית שאתם ככל הנראה מטפחים ואוהבים שנים ארוכות - אין צורך למהר ולפנות אל בית חולים וטרינרי כדי לחסן את החתול.

טוקסו מה??

טפיל הטוקסופלזמה גורם בשלושת החודשים הראשונים של ההריון להתפתחות מומים בעובר, בעיקר במוח ובמערכת העצבים. כמו כן הטפיל מסוגל לגרום לבעיות ראייה, שמיעה והתפתחות עצבית.

עיקר הסכנה להידבקות בטפיל היא בחודשי ההריון הראשונים כאשר עם הזמן הסיכון פוחת. כמו כן קיימת סכנה להדביק את העובר בטפיל.

למרות שיש יותר מאשר וטרינר אחד שיסכים כי חתולים הם הנשאים העיקריים של הטפיל, רופאי נשים סבורים שרוב הנשים שנדבקות בטוקסופלזמה לא היו בעלות חתול.

מיהי אוכלוסיית הסיכון?

אוכלוסיית הסיכון לקבל טוקסופלזמה היא נשים שאוכלות בשר נא: בשר חזיר או פרה שלא בושל או טוגן כיאות. חתולים נושאים את הטפיל ויכולים להדביק את בעליהם.

גם נשים צמחוניות יכולות לשאת את הטפיל אם החיה הנגועה הפרישה גללים על יבולים בשדות ואותם ירקות לא נשטפו היטב לפני האכילה.

אז מה תפקידו של וטרינר בכל הסיפור?

כפי שראינו, פניה אל וטרינר מקצועי לא יכולה לעשות דבר כדי למנוע את הופעת הטפיל. אבל פניה אל בית חולים וטרינרי יכולה לעזור לנו לקבל החלטות חכמות יותר בנוגע לטיפול בחתול שלנו בזמן ההריון.

אחת ההמלצות אותן תשמעו כמעט מכל וטרינר היא הימנעות מהתעסקות בצרכים של החתול. הכוונה היא כמובן לא לצרכים הנפשיים של החתול...

הניקוי היומי של ארגז החול של החתול יכול להתבצע על ידי כל אחד אחר מלבד האישה שבהריון. התעסקות עם ארגז החול יכולה לגרום להתפרצות הטפיל ותופעות הלוואי שלו.

פניה אל בית חולים וטרינרי והתייעצות עם וטרינר המומחה בתחום יכולה להסיר חלק גדול מהחששות שנשים בהריון ובני זוגן חשים בהקשר לטפיל הטוקסופלזמה.

כמו כן, וטרינר יכול לנפץ חלק גדול מהמיתוסים שנקשרו בחתולים כגורמים להפצת הטפיל. כיום יותר מאשר וטרינר אחד חשים כי החתולים הואשמו-לשווא.

וטרינרים טוענים כי הידבקות אפשרית רק במקרה וממש נוגעים בהפרשות השונות של החתול או שלא מנקים ידיים ושוטפים אותן היטב לאחר טיפול בחתול.

כמו כן, רק אחד לכמה עשרות חתולים נמצא חתול נגוע בטוקסופלזמה. אז איך יודעים אם החתול שלנו נגוע בטפיל? כדאי לפנות אל בית חולים וטרינרי, כדי לבצע בדיקת דם פשוטה על ידי וטרינר ולוודא האם החתול נגוע בטפיל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רעות בן דור

מאת: רעות בן דורתכשיטים13/12/101480 צפיות
עיצוב בדים ובגדים שונים באמצעות אבני סברובסקי

מאת: רעות בן דורעסקים - כללי13/12/101346 צפיות
כיצד שומרים על ניקיון בבית דירות?

מאת: רעות בן דוריופי וטיפוח - כללי13/12/101281 צפיות
על תהליך בניית ציפורניים על ידי קוסמטיקאית מקצועית

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי13/12/101713 צפיות
בטון מוחלק הוא שיטה של ריצוף שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות.

מאת: רעות בן דורחוק ומשפט - כללי06/12/101312 צפיות
העובדות המעניינות והפרטים החשובים על תמא 38

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי06/12/101704 צפיות
החורף היא העונה החמה של טכנאי דודי שמש. מדוע וכיצד ניתן להיערך בהתאם?

מאת: רעות בן דורקוסמטיקה05/12/101379 צפיות
קוסמטיקאית טובה קשה למצוא, ומה לגבי קוסמטיקאית טובה בתל אביב?

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197138 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187250 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187417 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187751 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187822 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187893 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184130 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica