חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירותים אקולוגיים - שירותי נסורת

מאת: דן בולרי איכות הסביבה 28/10/20101599 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שירותים אקולוגים – שרותי נסורת

מערכת הביוב הומצאה עוד בשלהי המאה ה 18 באנגליה, הביוב נוקז ישירות מן השירותים אל תוך מימיי הנהר תמזה. בעצם עד היום עיקרי המערכת של שירותים ביתיים נותרו ללא שינוי – השפכים נשטפים מן האסלה אל תוך מערכת פנימית שאוטמת את הריחות הלא נעימים ומשם בהפעלת הניאגרה הביוב זורם דרך צנרת אל מתקן טיהור השפכים. יתרונותיה של השיטה היעילה וחיונית זו ברורים מעיליו והרי כבר מאות שנים כל האנושות לא מכירה דרך אחרת לסילוק השפכים.

אולם לצד היתרונות הגלויים ישנו גם חיסרון משמעותי מאד – מערכת הביוב של שירותים ביתיים משתמשת בכמות אדירה של מים, ללא השימוש במים היא לעולם לא תתפקד. בכל לחיצה על כפתור השטיפה נשפכים אל המערכת כ 7 ליטרים של מי שתייה ומכאן שמשפחה ממוצעת שופכת כ 30,000 מי שתייה נקיים וזאת כדי להפטר מהשפכים. בעיקרון השימוש במערכת שירותים ביתית מבזבזת יותר מים מכל שימוש ביתי אחר, מפתיע אך אמת.

בשנים האחרונות גוברת המודעות לחסכון במים בכל העולם ובמיוחד בישראל שמשבר המים הוא נושא שלא יורד מן הפרק כבר כמה שנים ועם עבור הזמן רק מחמיר יותר. כבר היום ישנם ניסיונות רבים לספק פתרון אחר למערכת שירותים, כזה שלא ישתמש במים כלל. מערכת מיוחלת זו תחסוך כמויות משמעותיות של מים ראויים לשתייה.

שירותים אקולוגיים הנקראים גם שירותי קומפוסט או שירותים יבשים הוא אחד מן הפתרונות. בתהליך סילוק השפכים בעזרת שירותים אקולוגיים אינו מתבצע שימוש במים כלל. יתרה מכך – הפסולת מועבדת לשימוש חוזר לשם יצירת דשן טבעי. מתחת למושב האסלה ממוקם מיכל אגירה מלא בנסורת עץ אורגנית. לאחר השימוש יש לשפוך מנת נסורת אל פנים האסלה מתוך מיכל נוסף הממוקם ליד המושב. הנסורת היא בעצם מסנן אורגני שמטפל בתופעת ריחות לוואי. לאחר ביצוע פעולה פשוטה זו בעצם מתחיל תהליך הקומפוסט שהוא הפיכת הפסולת האנושית לדשן משובח אשר לוקח כמה חודשים של המתנה.

כבר היום ניתן למצוא שירותים אקולוגיים בבתי אב בישראל ובעולם. בעיקר מתאימה המערכת לבתי קרקע אשר ממוקמים במקומות מרוחקים ממקורות מים וקשים לביצוע עבודות תשתית של הביוב. תאי שירותים עשויים מעץ והם מעוצבים ומרווחים.עיצוב פנים התאים נעים למראה ושימוש.פרט לאסלה קיים בתא גם כיור, מראה, סבון אקולוגי ומגבות. ככל שיעשה שימוש רב במערכות אלו כך תגדל גם המודעות בקרב הציבור ותגדל המוטיבציה לשימוש רחב יותר. כמות המים שאנו צורכים תופחת קרוב לחצי אם השימוש בתאי שירותים אורגניים יגיע למימדים משמעותיים.

 



תגיות המאמר: שירותים, עיצוב פנים, אסלה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דן בולרי

מאת: דן בולרי ריהוט 24/10/101096 צפיות
כיצד לבחור נגריה נכונה עבורכם?

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191294 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171561 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161765 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143049 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142647 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142627 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138675 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica