חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח מנהלים - מאפיינים של מנהיגים אישיים

מאת: שלומי קורץאימון מנהלים03/11/20101838 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רב המחקרים בתחום פיתוח מנהלים מדגישים את החשיבות של הצורך במנהיגות על מנת שהמנהיגות תצליח. צורך מניע זה מנציח את ניסיונות המנהיג או המנהל להשפיע בשל שביעות הרצון שהמנהיג חש בכל ניסיון שכזה. ניסיונות אלא חיוניים להופעתו והצלחתו של המנהיג. צורך משמעותי בכוח ישפיע ישירות על הארגון וצורך זה צפוי אצל מנהיגים אישיים וחברתיים כאחד. אך אם צורך זה אינו מרוסן הוא יכול להוביל לתוצאות הרסניות ממניעים אישיים. הצורך לכוח הופך למטרת המנהיג. על מנת להשיג מטרה זו בארגון מורכב שבנוי ממערכות חברתיות רבות על המנהיג למיין כמויות אדירות של מידע טרם יפעל.

המנהיגים משתמשים באמונותיהם על מנת לארגן את המצבים ואירועים שחלים בארגונים הגדולים. המניעים יכולים להיות מופעלים על ידי הערכות או אמונות על המצב. נראה כי אי וודאות לגבי תוצאות שליליות יכול להפעיל מניעים כוחניים שיביאו לתוצאות הרסניות בשל ניסיון המנהיג לא לאבד שליטה. תחת תנאים של אי וודאות האדם משתמש באסטרטגיות שליטה שמאפשרות לו לנהוג בצורה הרסנית כמו גזענות למיעוטים וקבלה של מעשים לא חוקיים שנעשים על ידי הממשלה על מנת להפחיד את המתנגדים לה. אם כך, מנהיג עם נטייה מוקדמת לראות אירועים כדו- משמעיים ותוצאותיהם שיכול להיות יהיו שליליות עלול להגביר את השימוש שלו באסטרטגיות שליטה אשר יכולות להיות מזיקות לארגון בטווח הארוך.

בנוסף לאמונה לגבי התוצאות, המוכנות של מנהיג להשתמש באנשים ככלים (אמונה באובייקטים) לצורך רווח אישי מהווה גורם מרכזי בעיצוב ניסיונות ההשפעה של המנהיג. עדות לא ישירה לחשיבות של אמונה באובייקטים והשפעתה על נטיית המנהיג להיות מנהיג אישי, סופקה על ידי מילר והאנטר ב-1987, הם הראו כי חוסר אמפתיה והאמונה שלעשות מניפולציה על אחרים היא לגיטימית, תורמות להתנהגות בין אישית הרסנית. מנהיג עם אמונה באובייקטים יטה לראות בפגיעה באחרים כדרך לגיטימית להשגת מטרותיו ולא יהסס לבחור דרך פעולה שכזו.

התיאוריה של מק'לילנד לגבי פרופיל המניעים של המנהיג אומרת שצורך רב בכוח, בצירוף של צורך נמוך בחברה ועיכוב התנהגות מוביל למנהיגות יעילה. עם זאת, מנהיג שהתנהגותו לא מעוכבת, שחושב של זכייה על חשבון אחרים ומניעים של רדיפה אחר כוח נותנים לו לגיטימציה לפגיעה באחרים יהיה מנהיג פחות יעיל לארגון מכיוון שאמונות אלה יכולות להוביל לאמונה באובייקטים והמוכנות להשתמש באחרים מייצגת תבנית פעולה שחורגת את גבולות ההתנהגות החברתית ויכולה להזיק מאוד לארגון.

משתנה נוסף שצפוי שישפיע על תוצאות הארגון הוא סיפורי החיים של המנהיג (סיפורים על עברו ולגבי העתיד של המנהיג). אם למנהיג יש סיפור חיים שלא משקף דאגה לאחרים, יש סיכוי גדול יותר שהוא יפרש מצבים באופן חסר התחייבות למערכת החברתית, למנהיגים אישיים כנראה יש סיפורי חיים יותר שליליים ולא חברתיים. גם אמונות בסיסיות משפיעות על סיפורי החיים ולכן אמונות באובייקטים יכולות להוות סיבה לסיפורי החיים השליליים.

גודסטאט והגל ב-1973 מצאו כי חוויות עבר של חוסר כוח תרמו לשימוש המתמשך בהשפעה הרסנית, גם קיפניס ב-76 מצא כי מנהיג שלא בטוח ביכולתו להשפיע על אחרים יימצא את השימוש בסנקציות כפתרון.

מחקרים על מנהיגים כריזמטיים מראים כ נרקיסיזם מהווה חלק ממערכת העצמי שלהם. פרום ב-1973 הסביר כי נרקיסיזם, עניין עצמי מוגבר או הערכה עצמית מוגזמת הם מניעי התגוננות של מערכת עצמי חלשה ולא מותאמת, הנרקיסיזם גורם להתנהגות האישית של המנהיגים הכריזמטיים על ידי הפעלה של השפעה ישירה על מוטיבציה כוח ואי וודאות בתוצאות כשפרטים מפעילים שליטה על מנת להגן על עצמם מאיום נתפס. לנרקיסיזם ופחד יש קשר חיובי אצל מנהיג אישי כי שניהם נובעים מהניסיון להגן על מערכת עצמי לא מותאמת. נראה כי פחד או חרדה מובילים לתפיסת איום שמוביל לאי וודאות בתוצאות וסיפורי חיים שליליים שיובילו בסוף למנהיגות אישית. הנטייה של אנשים חרדים לסגת יוצרת מצב יוצא דופן בו הפחד יוצר אצל מנהיגים אישיים אפקט שלילי על מניעי הכוח. לבסוף אנו נצפה שאצל מנהיג חברתי הוויסות העצמי יפעיל השפעה מעכבת על אמונות באובייקטים ותוצאות הרסניות לארגון. בבואנו לדון בתהליכי פיתוח מנהלים בארגון כלשהו, עלינו להבין מי המנהל העומד מולנו. תהליכי פיתוח מנהלים ופיתוח מנהיגות מגיעים ראשית מהבנה מלאה של הסגנון הניהולי והתמודדות נכונה עם היתרונות והחסרונות. יום גיבוש צוות בשטח יכול להוות הזדמנות מיוחדת למנהל ולצוות משאבי האנוש לבחון את הדינאמיקה בין המוביל לצוותו. נרצה לתת למוביל הרגשה טבעית והזמנות ללמוד מתהליך ההובלה בסביבה לא שגרתית עבורו ועבור הכפיפים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מומחה בתהליכי שיפור הזיכרון בקרב הגיל השלישי ומנהל אתר אטרקציות לילדים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומי קורץ

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223261 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205095 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193169 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182906 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172895 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172978 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica