חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

Shit Happens

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/20172893 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים.

נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

אז יתכן שהדבר נכון לגבי אירועים מסוימים, נניח שציפור חרבנה לך על הראש כאשר טיילת בגן, זה אירוע כל כך חריג שאפשר לציין shit happens ולהמשיך כרגיל אחרי שניקתה את הבלגן.

אבל לא נכון הדבר כאשר אנחנו עושים טעות בעבודה או בבית, בתקשורת מול אחרים או בעבודה עצמית. כל טעות זו הזדמנות וכאשר שמים את הטעויות בקטגוריה של shit happen, אנחנו בעצם מחליטים שאנחנו לא רוצים להשתפר או ללמוד מטעויות וכאן טמון האתגר.

פרופ' כהנמן מצא במחקרו שהמוח שלנו עצלן ומסיבות מובנות, הוא צורך המון אנרגיה והגוף שואף לחסוך באנרגיה אבל  אנרגיה זו לא בעיה ממשית בזמנינו (לפחות לא אצל רובנו). ועצלנות בהחלט שכן, הטלוויזיה מלמדת אותנו להיות עצלנים, הקטע של לא לעשות כלום נהיה הכי סבבה שיש.

רק שלטעויות יש מחיר, למזלנו לעתים רחוקות טוטלי, לעתים עגמת נפש, לעתים נזק כלכלי קשה מנשוא. אבל לרוב זה ענין כלכלי ואי נוחות שאנחנו יכולים אפילו לשאת אלא שרובנו לא רוצים לשלם את המחיר שוב ושוב, אז מה עושים? לומדים איך ללמוד מטעויות זה לא תמיד פשוט, לרוב בטעות יש שורשים סמויים ואותם קשה לאתר, אפשר לראות טעות כמו לדוגמה תאונת דרכים עצמית כאירוע שמאד נשתדל לא לבצע שוב ובזה לסגור ענין.

אבל אפשר וגם חשוב לחקור את הסיבות שהביאו לאותה תאונה: עייפות, התעסקות בטלפון או בדבר אחר, אי שמירת מרחק, תקלה ברכב והרבה פעמים זו לא רק דבר אחד אלה שילוב של מספר גורמים \ סיבות, נניח עייפות והתעסקות במשהו מסיח דעת.

OK, זיהנו את הסיבה, בזה לא נגמר העניין, מדוע? כי העניין נוצר מלכתחילה מסיבה עמוקה יותר שאותה נרצה לבחון, נניח טיפול לא נאות ברכב שהביא לתקלה לצד הרגל של עיסוק בדברים נוספים בזמן נהיגה, או הרגלי שינה לא נכונים.

עכשיו באירוע (מאד שכיח) מתחילה הלמידה, כלומר, קודם נזהה את סיבת או סיבות השורש האמתיות, ואז נתחיל בתהליך של שינוי דפוסים מגבילים כמו לדוגמה, יצירת מנגנון טיפול מחייב ברכב בזמן מול המוסך המטפל, זה תמיד יהיה יותר זול מטיפולי שבר, כלומר מגיעים למוסך רק שיש תקלה.

טיפול במימד האישי, איך אני משנה הרגלים, לכך יש כמה אפשרויות, יש שמסוגלים לסגל הרגלים חדשים לבד, יש צרכים עזרה של גורם חיצוני להם, אבל ההבנה הנחוצה ונקיטת הצעד הוא האתגר העיקרי.

וכל זאת במישור האישי, ועכשיו למישור הארגוני.

בארגונים גדולים אמורים להיות מנגנונים שעוסקים בלמידה ותחילת הלמידה יכולה להיות בהתראה מוקדמת על תקלה אפשרית (אפשרות עדיפה כמובן אך רק בטובים שבארגונים זה עובד) ובדרך כלל אחרי אירוע משתדלים ללמוד, אבל יש מספר רב של סיבות שבגללן אין רצון ללמוד, יש אתגר ארגוני ("זה לא שלי"), יש את העניין התרבותי, מדברים על אתגרים או מגלגלים עליהם את השטיח בולט ככל שיהיה.

ישנה מומחיות מאד מאתגרת בזיהוי סיבות שורש לאירועים לא רצויים בארגונים, אנחנו יועצים ארגוניים שאוחזים במומחיות הזו ונשמח לסייע לארגונים כמו גם לאנשים פרטיים בזיהוי סיבות השורש והדרכים לנטרל אותן וכך לצמצם אירועים בלתי רצויים בחיי עבודה ובכלל.

שלמה אלפנבוים 054-4562084.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אני דוגל בכתיבה צרכנית שבודקת את מהות וטיב השירות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני הכהן

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: רוני הכהןניקיון26/10/211482 צפיות
משרד לא מנקה את עצמו, והעובדים שנמצאים במשרד אולי אמורים לדעת לשמור על הסדר והניקיון אבל לא לדאוג לפעולות הניקיון השונות באופן יומיומי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213562 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי29/04/211175 צפיות
העיקר במשרד הוא הניקיון שאיתו יכולים להעריך את כל ההשקעה בבחירה של מיקום אטרקטיבי למשרד בתל אביב,

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213806 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213936 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223261 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205095 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193168 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182906 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172977 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

קבלת החלטות, ארגון זמן, לחשוב בצורה מסודרת, סדר עדיפויות, ניהול זמן, גישור, מנטורינג: תמשיכי. ש: "וכאשר האדם מקונן על הרצון עצמו הוא מבין שבעצם גם הרצון עצמו הוא ישות מורכבת". אליעד: הבנתם כי אינסטינקטיבית מה זה אומר שמה עכשיו צריך לעשות? לפרק את הרצון עצמו. ש: כן. אליעד: והתהליך הזה בן אדם צריך לעשות אותו בכל דבר ודבר בחיים שלו, כל תהליך ותהליך בעבודה בפה ושם "רגע מה אני חייב לעשות ומה אני רק יכול או לעשות או לא" קודם כל תתחיל מהדברים שאתה חייב לעשות, משימות כאילו ביומיום קודם ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica