חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אומגה 3(אלספה) מצמצמת את הסיכון ללקות בטרשת עורקים

מאת: אבי קשתמחלות לב04/11/20101503 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדוע היפנים סובלים משיעור נמוך יחסית של מחלות לב? מחקר חדש חושף כי התשובה טמונה בין השאר בצריכה גבוהה מאוד של חומצות שומן אומגה 3. שיעורי התמותה ממחלות לב ביפן תמיד היו נמוכים, והם ירדו עוד מאז שנות ה- 70 של המאה הקודמת - למרות שאורח החיים נהפךלמערבי יותר וכלל עלייה בצריכת השומן, בעישון, ברמות הכולסטרול בדם ובשיעור גבוה של סוכרת. עם זאת, שיעור מחלות הלב ביפן עדיין עומד על מחצית מזה שבארה"ב.

מחקרים שנערכו לאחרונה ביפן, שצריכת הדגים בה היא מהגבוהות בעולם, מצאו כי צריכה מוגברת של אומגה 3 מורידה את הסיכון ללקות באירועים לבביים. המחקר הנוכחי, שנערך באוניברסיטת פיטסבורג בארה"ב וכלל 686 גברים, השווה בין יפנים שמתגוררים ביפן לבין גברים לבנים המתגוררים בארה"ב וגברים שהיו דור שלישי או רביעי ליפנים שעברו להוואי.

כל המשתתפים מילאו שאלון להערכת איכות חיים, עברו בדיקה גופנית וכן בדיקות דם למדידת רמות הכולסטרול ואומגה 3. רמות האומגה 3 בדמם של היפנים המתגוררים ביפן היו כפולות וחומרת טרשת העורקים אצלם הייתה הנמוכה ביותר, בעוד שבקרב גברים לבנים ויפנים-אמריקאים היא הייתה חמורה יותר.

החוקרים מצאו עוד כי גברים יפנים-אמריקאים וגברים לבנים סבלו מאותה רמה של טרשת עורקים. הממצא הזה מראה כי הסיבה לרמה הנמוכה של טרשת עורקים אינה תוצאה של גורמים גנטיים בלבד.

המחקר מוכיח את חשיבותה של צריכת דגים, שהם המקור העיקרי לאומגה 3. מהממצאים עולה כי אומגה 3 מונעת טרשת עורקים רק באוכלוסיות שבהן צריכת דגים גבוהה בהרבה מזו המאפיינת את מרבית האוכלוסיות המערביות. לכן לא סביר שתוספים שיינתנו בטווח קצר יתרמו באותה מידה. עם זאת, החוקרים מסכמים כי התערבות תזונתית להעלאת רמות אומגה 3 בארה"ב ובמדינות אחרות, שבהן צריכת דגים אינה גבוהה כמו ביפן, עשויות להשפיע רבות על התחלואה ממחלת לב.

יפנים צורכים יותר פי 8-15 יותר חומצות שומן חיוניות EPA ו- DHA בהשוואה לתזונה מערבית אופיינית, אך רק רבע מהכמות שצורכים אסקימואים. במחקרים שנערכו לפני 30 שנה נמצאו רמות נמוכות בצורה בלתי רגילה של כולסטרול וטריגליצרידים בקרב אוכלוסייה זאת, ושיעור נמוך של מקרי אוטם לבבי בגרינלנד - למרות תזונה עתירת שומן ודלה בפירות, ירקות ופחמימות מורכבות.

עם זאת, העדויות מהמחקר העדכני GOCADAN Genetics of Coronary Artery Disease in) Alaska Natives)מצביעות כל כך שטרשת עורקים אינה קשורה לצריכת אומגה 3 בקבוצה זאת, וכי שכיחותה כיום גבוהה בהרבה מאשר באוכלוסייה הלבנה בארה"ב. החוקרים טוענים כי מחקרים קצרי טווח שמצאו מינונים גבוהים של אומגה 3 לא מצאו השפעה על התקדמותה של טרשת עורקים, אך מחקרים תצפיתיים הדגימו קצב התקדמות אטי של מחלות עורקים כאשר יש רמות DHA גבוהות יותר. החוקרים משערים כי צריכה בינונית של אומגה 3 במשך עשרות שנים עשויה לשמש כאמצעי הטוב ביותר להאטת טרשת עורקים.

מתוך: Journal of the American College of Cardiology

באדיבות טעם טבע אלטמן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי קשת

מאת: אבי קשתבריאות נשים22/03/111117 צפיות
מה אפשר לעשות כדי לשמור על עור כפות ידיים בריא ויפה מאת: דנה כהן נטורופתית, אלטמן-רוקחות טבעית

מאת: אבי קשתתוספי מזון20/03/113373 צפיות
כורכום C3 מיצוי כורכום פטנטי הנחקר ביותר בעולם הכורכום ידוע כרכיב אנטי-דלקתי טבעי רב עוצמה

מאת: אבי קשתתוספי מזון07/03/111717 צפיות
אנזימים DIGEST - ,אנזימים לשיפור העיכול, לקראת ארוחות חג הפסח הכבדות ולכל למי שסובל מבעיות עיכול.

מאת: אבי קשתדיאטה ותזונה09/02/111872 צפיות
הזנת הגוף (תזונה ותוספי תזונה) ערוץ מרכזי לטיפול וטיפוח העור השער והציפורניים. מאת: ד"ר זאנה לרנר- רופאת משפחה ומומחית ברפואה אסטטית.

מאת: אבי קשתדיאטה ותזונה05/01/111401 צפיות
תזונה נכונה, פעילות גופנית ואורח חיים בריא מסייעים גם הם להורדת הכולסטרול. אכלו נכון, קראו היטב את התוויות שעל המוצרים, עלו במדרגות במקום במעלית, ואל תשכחו לשמור על מצב רוח טוב. טיפים לחיים בריאים ומופחתי כולסטרול הידעת? הפחתה של 10% בכולסטרול תביא לירידה של עד 20% בסיכון למחלות לב.

מאת: אבי קשתאורטופדיה ופיזותרפיה21/10/101398 צפיות
ממצאי הדוח הרפואי השנתי של הנשיא ג'ורג' בוש מעלים כי הנשיא מקפיד להשתמש בתוספי תזונה: נוטל כל יום שילוב של גלוקוזאמין-כונדרואיטין, עקב פגיעה בברך, אומגה 3 ומולטי ויטמין

מאת: אבי קשתאורטופדיה ופיזותרפיה13/10/103742 צפיות
ד"ר דבי רוני רונן - מנהל המחלקה האורתופדית בביה"ח ברזילאי, מסביר בצורה קלה להבנה על אוסטאוארתריטיס, דלקת מפרקים ניוונית, על הסימפטומים ועל אפשרויות הטיפול הנפוצות והמומלצות כמו נטילת הרכיבים גלוקוזאמין וכונדרואיטין(מגה גלופלקס).

מאמרים נוספים בנושא מחלות לב

מאת: דניאל seoמחלות לב12/06/147245 צפיות
אם אתם מחפשים אטרקציה מהנה ואטרקטיבית לימי הקיץ החמים המתקרבים ועימם עולה הטמפרטורה מדי יום, מצאנו לכם פעילות מהנה וכיפית לכל המשפחה.פארק מים זו החוויה הכי מהנה להעביר יום שלם בכיף ובהנאה בימי הקיץ הרותחים.

מאת: ישראלמחלות לב27/10/139158 צפיות
מאמר העוסק בתרופות מדללות דם ביחוד קומדין COUMADIN.המאמר מסקר את התרופה ,שימוש,והצורך בניטור ומעקב של רמת התרופה בדם.

מאת: ישראלמחלות לב08/07/132204 צפיות
ניתוח לב פתוח אחד הארועים הכי לא צפויים שנוחתים עלייך ביום בהיר אחד, לרוב מדובר בניתוח מעקפיים אך בניתוח מסתמים מרבית הניתוחים הם יזומים ומתוכננים מראש.זה מתחיל בעבודה, בזמן נהיגה או באירוע עם כאבים בחזה ,לחץ ותחושה רעה, ישנם כאלה אשר מסתובבים מס' ימים עם התחושה הזאת ומרגישים עייפות וחולשה בהליכה או עלייה במדרגות עד שמגיעים לרופא או למיון כי הכריחו אותם או המליצו להם. ישנם כאלה שמגיעים במסגרת בדיקות לחדר כושר ומשם הם מגיעים לצינטור ואף לחדר ניתוח בעל כורחם. יש לציין שהאחרון הוא מקרה הכי טוב מבין השאר משום שזה יזום והלב אינו נפגע ותהליך ההחלמה מהיר יותר.

מאת: מיכאל רומנסקימחלות לב26/05/132125 צפיות
הלב הוא, כיודע המשאבה שאחראית על זרימת הדם הסדירה בגוף האדם. על מנת לאפשר לדם לנוע בכיוון הנכון, ולמנוע ממנו מצב של זרימה הפוכה, מכיל הלב מסתמים - ארבעה במספר. לעיתים, פגיעה במסתמים עשויה להצריך התערבות כירורגית לצורך תיקון הבעיה באמצעות החלפת המסתם הפגום. למרבה המזל, מדובר בניתוח קל, יחסית. למעשה ניתוחי מסתמים הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל. מרכזים רפואיים פרטיים מציגים, גם בתחום זה, יתרונות רבים.

מאת: רוני סופרמחלות לב13/12/129211 צפיות
ורידים הם כלי הדם בגוף אשר מחזירים דם מהזרועות, הרגליים ושאר האיברים אל הלב. אי ספיקה ורידית היא מצב בו זרימת הדם בורידים חסום או מוגבל. אי ספיקה ורידית יכולה להתרחש בגלל מספר הפרעות – בעיקר פקקת של ורידים עמוקים ודליות. בורידים בריאים ישנה זרימה מתמדת של דם מאיברי הגוף. ישנם שסתומים בתוך הורידים ברגליים אשר מונעים מהדם לזרום בכיוון ההפוך.

מאת: לי באומןמחלות לב23/04/129105 צפיות
מחלת לב היא המחלה השכיחה ביותר בעולם המערבי, והתמותה ממנה רק הולכת וגדלה. למטופלים שחיים עם מחלה חמורה יש מספר צרכים בסיסיים מהמערכת הרפואית: ניהול כאב וסימפטומים, הימנעות מהארכה לא מתאימה של גסיסה, להשיג תחושה של שליטה והעצמה של יחסים עם אחרים משמעותיים.מטופלים עם בעיה לבבית סובלים מעייפות, כאבים, דיכאון, בצקות, נדודי שינה, דיכאון, בלבול, אנורקסיה ועצירות. טיפול פליאטיבי יכול לסייע למטופלים ובני משפחותיהם בשלב הסופני ולהפחית עלויות מהמערכת הרפואית, אלא שמעט הרופאים מפנים לטיפול פלאטיבי

מאת: רויטל בוחניקמחלות לב01/12/118975 צפיות
הלב הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו. התקפי לב הם מצבים מסוכנים העשויים להביא למוות וכדאי לדעת כיצד ניתן למנוע אותם ואיך אפשר לטפל בהם. להלן כמה עובדות אודות התקפי לב שכדאי שתדעו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica