חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אי ספיקה ורידית

מאת: רוני סופרמחלות לב13/12/20129211 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ורידים הם כלי הדם בגוף אשר מחזירים דם מהזרועות, הרגליים ושאר האיברים אל הלב. אי ספיקה ורידית היא מצב בו זרימת הדם בורידים חסום או מוגבל. אי ספיקה ורידית יכולה להתרחש בגלל מספר הפרעות – בעיקר פקקת של ורידים עמוקים ודליות. בורידים בריאים ישנה זרימה מתמדת של דם מאיברי הגוף. ישנם שסתומים בתוך הורידים ברגליים אשר מונעים מהדם לזרום בכיוון ההפוך. אי ספיקה ורידית מתרחשת כאשר הזרימה של דם בתוך הורידים מופרעת, כמו למשל כאשר ישנו קריש דם, או אם ישנה דליפה של דם אשר זורם אחורנית דרך שסתומים פגומים. במקרים רבים של אי ספיקה ורידית, למטופלים יש את שתי הבעיות – גם את החסימה בוריד וגם את הזרימה לחור של הדם. הגורמים הנפוצים ביותר לאי ספיקה ורידית הם בעיות קודמות של קרישי דם ודליות. בחלק מהמקרים, חולשה בשרירי הרגליים יכולה לתרום לאי ספיקה ורידית, לכן מומלץ לבצע בדיקות דם.

 

מהם הסימפטומים של אי ספיקה ורידית? הסימפטומים של אי ספיקה ורידית כוללים: נפיחות, שינוי בצבע העור, ורידים בולטים או כאלה שנראים כמו חבלים, אולקוס בעור, עוויתות, חולשה ברגליים, כאב, תחושת שריפה, תחושות ברגליים ובכפות הרגליים. השרירים והורידים ברגליים יכולים להיות מושפעים גם מתרופות מסוימות ועל ידי סגנונות חיים מסוימים אשר אינם כוללים הרבה תנועה. על המטופלים לשקול גם סימנים וסימפטומים של אי ספיקה ורידית לפני נסיעות או לפני ניתוח. גורמי הסיכון של אי ספיקה ורידית כוללים: גיל מבוגר, דליות, פקקת ורידים בורידים עמוקים קודמת, היסטוריה משפחתית, עודף משקל, חוסר פעילות, חולשה שרירית, היריון, פציעה ברגליים וסרטן. אי ספיקה ורידית היא גורם מרכזי למורבידיות ולנכות אצל מטופלים עם דליות. זו הסיבה שחשוב לטפל בדליות בשלב מוקדם. ישנן אפשרויות טיפול רבות לאי ספיקה ורידית, תלוי במצב שיוצר אותה. הטיפול הנפוץ ביותר עבור אי ספיקה ורידית הוא גרביים אלסטיות אשר יינתנו על ידי רופא. גרביים מיוחדות אלה, מפעילות לחץ בקרסול וברגל התחתונה ומגבירות את זרימת הדם ומפחיתות נפיחות ברגליים. רגליים אלסטיות קיימות במנעד רחב של עוצמות לחץ ובמגוון של אורכים. כמו למשל גבריים בגובה הברכיים וגרביים שמגיעות עד לירך. הרופא שלך יקבע את סוג הגרביים שהכי מתאימות לך.

 

כיצד ניתן למנוע אי ספיקה ורידית? הגרביים האלסטיות שנעשה בהן שימוש לטיפול באי ספיקה ורידית יכולות גם לעזור במניעה של הבעיה. כדי לעזור למנוע אי ספיקה ורידית הרופא שלך עשוי גם להמליץ להרים את הרגליים שלך מעל גובה הלב כשאתה יושב או שוכב. אם הנסיבות האישיות שלך כוללות מצב שבמהלך היום אתה עומד או יושב הרבה, עליך ליצור לעצמך הרגל להרים את רגלייך מפעם לפעם. מניעת אי ספיקה ורידית חשובה מאד – בייחוד אם ישנה היסטוריה משפחתית של אי ספיקה ורידית. אסטרטגיות למניעת אי ספיקה ורידית יכולות לעזור להימנע מפיתוח של אי ספיקה ורידית כרונית. שיטות מניעה עבור מטופלים עשויות להיות שונות ולכן על הרופא לעצב ולהמליץ על תוכנית מתאימה עבור כל מטופל והמצב הספציפי שלו. אתה יכול לעזור למנוע אי ספיקה ורידית על ידי שמירת משקל גוף בריא, על ידי אימון גופני סדיר, הימנעות מעישון ועל ידי הגנה על הרגליים שלך מפציעה.

 



תגיות המאמר: ורידים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני סופר

מאת: רוני סופרקפה13/12/128144 צפיות
רכשתם מכונת קפה למשרד או לעסק , מכונה מרשימה, עשויה ממיטב השכלולים שענף הקפה יכול היה להגות. אך משום מה לבכם נחמץ , הקפה לא בדיוק יוצא כפי שאתם אוהבים – החלב נשרף והקצף בועתי במקום מרקם השמנת החלק, ראשי המכונה צוברים לכלוך בקצב מסחרר ומיצוי האספרסו מטפטפת באיטיות מעצבנת ומתקררת עד השנייה בה לוגמים ממנה.

מאת: רוני סופרקפה13/12/128148 צפיות
קפה, התענוג שברא לנו הטבע, תענוג שמעניק לנו אנרגיה טובה להמשיך את היום בחיוך. קפה הוא בין המשקאות הכי פופולאריים, כבר מאות שנים, משקה שהתחיל אצל האצולה וזלג להמונים. הדבר הכי מושך בקפה, הוא הניחוח המושלם שלו, הטעם המענג שלו והמרקם העדין שלו בפה, שיוצר שלמות אלוהית בכל לגימה.

מאת: רוני סופרטיפול בעור13/12/121092 צפיות
ורידים מורחבים הם תופעה נפוצה מאד בקרב גברים ונשים. כמעט כמחצית מאוכלוסיית ארה"ב סובלת מבעיה זו במצבה הקל או לעיתים במצבה הרציני יותר. לרוב ורידים מורחבים קיימים יותר אצל נשים. אחת מהסיבות העיקריות לורידים מורחבים היא גנטיקה.

מאת: רוני סופרטיפול בעור13/12/12924 צפיות
אם אתה אחד מהאנשים – ויש הרבה כאלה – שמגלים שהם מפתחים ורידים בולטים מתחת לפני השטח של העור, ורידים שמתקשים או מקבלים צורה של חבלים, אשר מעניקים לרגליים או לחלקי גוף אחרים מראה שנראה לא מושך או מביך – אין לך מה לדאוג.

מאת: רוני סופרבריאות נשים13/12/12913 צפיות
נשים רבות מפתחות בעיות ורידים בהיריון כסוג של תופעת לוואי. בעיות ורידים הן לא יותר מאשר ורידים נפוחים או דלקתיים אשר לרוב בולטים על פני השטח של העור. הם עשויים להופיע כורידים אדומים כחולים מפותלים ברגליים. נשים מסוימות מפתחות גם ורידים בעייתיים באזור פי הטבעת אשר את עשויה להכיר כטחורים.

מאת: רוני סופרניתוחים פלסטיים13/12/122582 צפיות
ורידים בולטים או בשמם הרפואי – דליות, עשויים להיות תופעה אסתטית מאד לא נעימה למראה על הגוף שלך. כך לפחות אנשים רבים חושבים. לרוב הן מופיעות על הרגליים ובמקרים חמורים יותר הם עשויים לגרום לכאב פיזי ומועקה מנטלית. כדי להבין טוב יותר מה גורם לורידים בולטים בידיים להופיע, חשוב להבין מהם קודם כל. הדם הזורם מהלב אל הגוף שלך עובר דרך כלי הדם. לאחר שנעשה שימוש בדם בגוף, הוא נישא בורידים שלך חזרה אל הלב כדי להתמלא בחמצן שוב פעם. כמו הלב, כלי הדם חשובים לחיים שלך והם יכולים לגרום למחלות ולמצבים כמו ורידים

מאת: רוני סופרבריאות ורפואה כללי13/12/121290 צפיות
ורידים נפוחים אינם נחשבים להפרעה אסתטית על ידי אנשים מסוימים, אלא יכולים גם לעיתים להיות כואבים. זה נכון בעיקר כאשר נמצאים בעמידה לזמן ממושך וכמו כן כאשר הולכים לזמן ממושך. אף על פי שורידים נפוחים לרוב קורים ברגליים, הם יכולים להופיע גם על חלקים שונים של הגוף. ככל שהורידים הנפוחים גדלים כך גם הכאב גדל. ורידים נפוחים כואבים מופיעים כאשר דם מצטבר באופן עקבי באזור אחד בעוד הדם זורם לכיוון ההפוך כתוצאה משסתומים פגומים, וכך הורידים מתנפחים. כאשר הורידים נפגמים בצורה הזו, רגליים וכפות הרגליים יתחילו ל

מאמרים נוספים בנושא מחלות לב

מאת: דניאל seoמחלות לב12/06/147245 צפיות
אם אתם מחפשים אטרקציה מהנה ואטרקטיבית לימי הקיץ החמים המתקרבים ועימם עולה הטמפרטורה מדי יום, מצאנו לכם פעילות מהנה וכיפית לכל המשפחה.פארק מים זו החוויה הכי מהנה להעביר יום שלם בכיף ובהנאה בימי הקיץ הרותחים.

מאת: ישראלמחלות לב27/10/139158 צפיות
מאמר העוסק בתרופות מדללות דם ביחוד קומדין COUMADIN.המאמר מסקר את התרופה ,שימוש,והצורך בניטור ומעקב של רמת התרופה בדם.

מאת: ישראלמחלות לב08/07/132204 צפיות
ניתוח לב פתוח אחד הארועים הכי לא צפויים שנוחתים עלייך ביום בהיר אחד, לרוב מדובר בניתוח מעקפיים אך בניתוח מסתמים מרבית הניתוחים הם יזומים ומתוכננים מראש.זה מתחיל בעבודה, בזמן נהיגה או באירוע עם כאבים בחזה ,לחץ ותחושה רעה, ישנם כאלה אשר מסתובבים מס' ימים עם התחושה הזאת ומרגישים עייפות וחולשה בהליכה או עלייה במדרגות עד שמגיעים לרופא או למיון כי הכריחו אותם או המליצו להם. ישנם כאלה שמגיעים במסגרת בדיקות לחדר כושר ומשם הם מגיעים לצינטור ואף לחדר ניתוח בעל כורחם. יש לציין שהאחרון הוא מקרה הכי טוב מבין השאר משום שזה יזום והלב אינו נפגע ותהליך ההחלמה מהיר יותר.

מאת: מיכאל רומנסקימחלות לב26/05/132125 צפיות
הלב הוא, כיודע המשאבה שאחראית על זרימת הדם הסדירה בגוף האדם. על מנת לאפשר לדם לנוע בכיוון הנכון, ולמנוע ממנו מצב של זרימה הפוכה, מכיל הלב מסתמים - ארבעה במספר. לעיתים, פגיעה במסתמים עשויה להצריך התערבות כירורגית לצורך תיקון הבעיה באמצעות החלפת המסתם הפגום. למרבה המזל, מדובר בניתוח קל, יחסית. למעשה ניתוחי מסתמים הם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל. מרכזים רפואיים פרטיים מציגים, גם בתחום זה, יתרונות רבים.

מאת: לי באומןמחלות לב23/04/129105 צפיות
מחלת לב היא המחלה השכיחה ביותר בעולם המערבי, והתמותה ממנה רק הולכת וגדלה. למטופלים שחיים עם מחלה חמורה יש מספר צרכים בסיסיים מהמערכת הרפואית: ניהול כאב וסימפטומים, הימנעות מהארכה לא מתאימה של גסיסה, להשיג תחושה של שליטה והעצמה של יחסים עם אחרים משמעותיים.מטופלים עם בעיה לבבית סובלים מעייפות, כאבים, דיכאון, בצקות, נדודי שינה, דיכאון, בלבול, אנורקסיה ועצירות. טיפול פליאטיבי יכול לסייע למטופלים ובני משפחותיהם בשלב הסופני ולהפחית עלויות מהמערכת הרפואית, אלא שמעט הרופאים מפנים לטיפול פלאטיבי

מאת: רויטל בוחניקמחלות לב01/12/118975 צפיות
הלב הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו. התקפי לב הם מצבים מסוכנים העשויים להביא למוות וכדאי לדעת כיצד ניתן למנוע אותם ואיך אפשר לטפל בהם. להלן כמה עובדות אודות התקפי לב שכדאי שתדעו.

מאת: רויטל בוחניקמחלות לב13/11/118853 צפיות
מוקד רפואה הוא מוקד המיועד לתת שירות רפואי זמין ומיידי לאנשים הזקוקים לו. מוקד רפואה יהיה פתוח בכל שעות היממה ובכל ימי השבוע על מנת לתת מענה לאנשים. מוקד רפואה יכול להיות מוקד אליו ניגשים פיזית ומקבלים טיפול רפואי, מוקד אשר נותן שירות באמצעות מענה טלפוני, או מוקד רפואה אליו מחוברים באמצעות לחצן מצוקה. מיותר לציין שמוקד רפואה זמין ויעיל ביותר הוא מוקד רפואה שנותן מענה טלפוני ישיר או קישור ללחצן מצוקה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica