חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחיר הבריאות מול המחיר הכספי – כך תחסכו בקניית מזון אורגני

מאת: Organic Marketמזון אורגני15/11/20101237 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


טרנד המזון האורגני הולך וצובר תאוצה, אבל עדיין בקרב שכבות חברתיות מבוססות בלבד, שיכולות לעמוד במחירים היקרים של מוצרי מזון אורגניים. מהו בעצם מזון אורגני ומדוע הוא יקר יותר? מזון אורגני זה מזון שמבוסס על חקלאות אורגנית שהיא חקלאות טבעית, ללא שימוש בחומרי הדברה כימיים ושאר רכיבים שהוגדרו מחוץ לרשימה המותרת: דשנים כימיים, אנטיביוטיקה, הורמונים, תוצרי הנדסה גנטית, חומרים משמרים, צבעי מאכל ושאר תוספים סינתטיים. הוכח כי השימוש בחומרים הללו גובה מחיר של נזק בריאותי לאדם ונזק סביבתי, אבל גם אי שימוש בהם גובה מחיר והוא המחיר הכלכלי.

העלות הכספית הגבוהה של מזון אורגני נובעת מכמה סיבות. הימנעות מהדברה כימית מגדילה את הסיכויים לפגיעה של מזיקים בגידולים, אם הסיכויים מתממשים אז היצרן סובל מהפסדים גדולים וגם אם לא, עלויות הביטוח שלו גבוהות יותר. האיסור על שימוש בדשנים כימיים, הורמונים ותוצרי הנדסה גנטית, מביא לגידול איטי יותר עם תפוקה נמוכה מזו שקיימת בשוק המזון הלא-אורגני. פס הייצור של מזון אורגני הוא מורכב ויקר מהרגיל: יש צורך בשיטות גידול מיוחדות, בחלופות מיוחדות לחומרי התעשייה הרגילים, בניקוי וחיטוי קפדניים והפרדה מוחלטת בין חומרי הגלם, ועלויות פיקוח אשר נדרשות לצורך קבלת תו של מוצר אורגני.

אבל סיבה נוספת לעלויות הגבוהות של מוצרי מזון אורגניים, טמונה בהיצע וביקוש. כל עוד הביקוש למזון אורגני יישאר נמוך ובקרב קהל צרכנים שיכולים להרשות לעצמם את המחיר הגבוה, לא תהיה מספיק תחרות בענף על כיסו של הצרכן. בשנים האחרונות החלה להיווצר מגמה של שינוי לטובה בעניין, כאשר רשתות מזון אורגניות החלו לקום בארץ, לצד רשתות המזון הרגילות אשר הגדילו את שטח המדף למוצרי מזון אורגניים. מסקרי שוק שנערכו בחצי שנה האחרונה, התגלה כי המחיר של מוצרי מזון אורגניים הוא זול יותר ברשתות האורגניות, מאשר ברשתות המזון.

קנייה ברשתות מזון אורגני, אם כך, היא צעד ראשון בדרך להוזלת עלות הצריכה של מזון אורגני עבורכם. דרך נוספת לחסוך במחירי העלות היא על ידי הזמנת מזון אורגני כגון: פירות אורגניים, דרך חנויות שפועלות באינטרנט. בדרך זו אתם מקצצים במחיר התיווך שגובות הרשתות, ביניכם לבין היצרן. כך גם בקניית מזון אורגני משווקים אורגניים שאולי נערכים אחת לשבוע מתחת לאפכם...בקנייה כזו אתם חוסכים גם את עלות המשלוח ולא מוותרים על בדיקת המזון בעצמכם, על ידי חושי הראייה, מישוש וטעם. כמו כן, זו הדרך הטובה ביותר לקנות תוצרת טרייה של מזון אורגני.

 



תגיות המאמר: מזון אורגני


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורגניק מרקט הינה רשת חנויות אורגניות, השמה לה למטרה להיות החברה המובילה בישראל במתן פתרונות עדכניים של מוצרים וידע לבריאות, איכות חיים לכל אדם ולסביבה. בואו להנות משפע המוצרים ומהשירות המקצועי והאמין של צוות אורגניק מרקט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Organic Market

מאת: Organic Marketתוספי מזון15/11/101450 צפיות
אם תחילתה של "אופנת" חנויות טבע באותם חקלאים שראו את ההשפעה המזיקה של הריסוס על האדם והסביבה והקימו חנויות טבע מקומיות המספקות מזון אורגני, המשכו של התהליך מלווה בפתיחת רשתות של חנויות טבע על ידי בעלי עסקים. התפתחות זו מעידה על הנסיקה הגבוהה של המכירות בתחום המזון האורגני בשנים האחרונות. לצד חנויות טבע אלה, יש גם חנויות טבע שמסע חיים אישי קשה הוביל לפתיחתם.

מאמרים נוספים בנושא מזון אורגני

מאת: דודישמזון אורגני14/03/164263 צפיות
כשאומרים לכם חיטה, אתם ישר חושבים על לחם, בורקסים, פיצות, או על טקס חג השבועות בבית ספר שבו רקדנו עם שיבולים כאילו אין מחר

מאת: ירון כהןמזון אורגני30/11/142219 צפיות
גלוטן למי שלא היה בטוח בכך הוא החלבון שנמצא במוצרי חיטה ודגנים נוספים. ניתן היום למצוא מתכונים רבים של אפייה ללא גלוטן. יש טרנד חם שנדמה שהופך לקבוע של אפייה ללא גלוטן. יותר ויותר אנשים מגלים שאכילה ללא גלוטן משפרת את חייהם, משפרת את איכות החיים שלהם, נותנת להם יותר אנרגיה וגורמת להם לחוש הרבה יותר טוב.

מאת: רב גדמזון אורגני18/05/145092 צפיות
רוצים לשמור על הבריאות שלכם ושל הילדים שלכם? ישנן אינספור דרכים ואפשרויות לשמור על בריאות המשפחה, בריאות התפריט ושמירה על איכות המזון שלנו בפשטות ובאופן חסכוני, יעיל ופשוט הרבה יותר מכפי שרובנו חושבים. הכנת תבלינים ורטבים ביתיים, הכנת קינוחים ביתיים ושימוש בחומרי גלם טבעיים במקום באלה התעשייתיים הם רק חלק קטן אך חשוב במיוחד ביכולת להתחיל לחשוב ולחיות בריא.

מאת: מיכאל רומנסקימזון אורגני26/06/131896 צפיות
רבים תוהים היכן אותם פירות ריחניים שאפיינו את ילדותם. מאחורי תהייה נוסטלגית זו קיימת לעיתים אמת מכאיבה. רוב הפירות הגדולים והצבעוניים המוצגים בפרסומות בטלביזיה ועל גבי דוכנים בשווקים וברשתות המזון הם ירקות שעברו תהליכים לא טבעיים (ריסוס/ הזרקה של חומרים שונים). מאמר זה יציג את היתרונות של מזונות אורגנים, ביניהם פירות אורגנים ויספר לקוראים כיצד ניתן להקים לתחייה את זכרון הילדות הנוסטלגי על ידי אוכל בריא.

מאת: מיכאל רומנסקימזון אורגני22/05/131867 צפיות
בריאות מתחילה בראש ובראשונה בתזונה נכונה. המזון המהיר, הפיתויים התזונתיים בכל מקום כמעט, ולעיתים גם חוסר המודעות למרכיבים הבעייתיים של המזון שאותו אוכלים, כל אלה עשויים לפגוע בבריאות באופן ישיר ולהשפיע על איכות החיים. אוכל בריא יכול להיות ירקות ופירות ומיני מאכלים שונים. אלה יכולים להיות גם ירקות אורגניים ומוצרים אורגניים שונים ועוד ועוד. אם אתם רוצים לשמור על בריאותכם, המאמר הבא במיוחד עבורכם.

מאת: דן קורןמזון אורגני06/09/119650 צפיות
מתכון הריזוטו שלפניכם נחשב מתכון טבעוני לכל דבר, אין בו חמאה, אין גבינה, אך אל דאגה יש בו שפע של טעמים טובים..המרקם הקרמי הינו מרנין ואם אינכם רגישים לחלב תוכלו בהחלט לפנק את המנה במעט גבינת פרמזן בשלבים האחרונים של הבישול, מה שישדרג אף יותר את המנה הטעימה.

מאת: יוסי קרמר מזון אורגני22/07/118444 צפיות
איך רצוי להתייחס לרעב ושובע?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica