חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתכון טבעוני - ריזוטו אספרגוס וכרישה

מאת: דן קורןמזון אורגני06/09/20119651 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משהו טוב באדיבות אתר סדנאות בישול - מתכון הריזוטו שלפניכם נחשב מתכון טבעוני לכל דבר, אין בו חמאה, אין גבינה, אך אל דאגה יש בו שפע של טעמים טובים..המרקם הקרמי הינו מרנין ואם אינכם רגישים לחלב תוכלו בהחלט לפנק את המנה במעט גבינת פרמזן בשלבים האחרונים של הבישול, מה שישדרג אף יותר את המנה הטעימה.

המרכיבים הדרושים להכנת המתכון:

צרור אספרגוס (16-20 יחידות בצרור)

4 כוסות של מים חמים טריים, או ציר עדין של מרק.

2-3 כפיות שמן זית

כרישה קצוצה לקוביות

כוס אורס לריזוטו

חצי כוס ייו לבן

מלח ים (לפי הטעם)

2 כפיות פטרוזיליה איטלקית קצוצה

אופן ההכנה:

רוחצים ופורסים את האספרגוס, חותכים באלכסון. ס"מ בודדים מהקצה. שופכים מעט מים לתוך מחבת ובמהירות מערבבים את האספרגוס. כאשא הצבע מתבהר לצבע ירוק בהיר, מסירים מהבישול במחבת ושוטפים באמצעות מים קרים מאוד על מנת להפסיק את הבישול.

מניחים בצד.

כעת - על מנת להכין ריזוטו - מחממים את המים או את ציר המרק במחבת נפרדת ושומרים על חימומה. בשלב של חום גוה- בינוני, מחממים שמן זית לחום בינוני , מטגנים קלות את הכרישה החתוכה למשך דקה. מוסיפים אץ האורז הלא מבושל ומערבבים היטב עד שהאור מכוסה כולו. מערבבים ומבשלים למשך 3 עד 5 דקות. מוסיפים את היין הלבן תוך כדי ערבוב עד שרוב היין מבושל פנימה.

שופכים כוס אחת של המים החמים או ציר המרק ומבשלים עד לנקודת רתיחה. מורידים את עוצמת האש ומערבבים כל 6 דקות לערך את האורז. כאשר רוב הנוזל מתאדה, מוסיפים את יתר הנוזלים ושוב מרתיחים תוך כדי ערבוב, מורידים את עצימות האש ומבשלים עד ששוב המים מתאדים ושוב ממשיכים עם הוספת עוד כוס נוזלים וחוזרים על התהליך

כאשר הכוס האחרונה מתווספת לתבשיל מוסיפים בעדינות את האספרגוס, מכסים וממתינים בצד למשך מספר דקות, אך חשוב לא להמתין יותר מדי, עוד חשוב לא להותיר יותר מדי נוזלים אשר יהפכו את התבשיל לצמיגי.

לאחר מספר דקות מורידים מהאש ומניחים בצד, מאפשרים לריזוטו "לנוח" מעט בצד.

מחממים 4 קערות הגשה, מוזגים את הריזוטו לקערות ומקשטים עם עלי הפטרוזיליה.

מרכיבים תזונתיים ליחידת הגשה אחת -

קלוריות - 255

פחמימות - 44.4 גרם

כולסטרול - 0 מ"ג

שומנים: 2.7 גרם

שומנים רווים: 0 גרם

סיבים תזונתיים: 3.5 גרם

נתרן: 138 מ"ג

חלבון: 7.4 גרם

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דן קורן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דן קורן

מאת: דן קורןביטוח לאומי08/11/112470 צפיות
תאונת עבודה הינה פגיעה לעובד אשר התקיימה במהלך שעות העבודה, בין אם מדובר בזמן העבודה או בזמן הנסיעה לעבודה וחזרה ממנה. ופגיעה זו הובילה למצב של אובדן כושר עבודה. במצב שבו פגיעה בעבודה מוכרת כתאונת עבודה הוא יהא זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי בגין הפגיעה.

מאת: דן קורןאופנה08/10/111451 צפיות
בחירת טבעות נישואין מושלמות הינה בחירה התלויה בסוג הטבעת הרצויה והנכספת עבורכם. יתכן שתעדיפו טבעות נישואין מזהב צהוב, זהב לבן או פליטיניום, ומעבר לכך בכל קטגוריה תמצאו מבחר רחב מאוד של אפשרויות עבור טבעות נישואין.

מאת: דן קורןשיפוצים19/06/111584 צפיות
הדעה הרווחת הינה כי דלתות עץ הן הדלתות אשר שמשו את בתי המלוכה, מסתבר שדלתות עשויות ברזל הן שהוצבו בפתחם של ארמונות ובתי מלוכה..

מאת: דן קורןשיפוצים09/05/112216 צפיות
דלתות פנים מאיכות טובה הופכות את הבית ליותר יפה באופן משמעותי. משתמשים בדלתות פנים בעיקר בשביל להפריד את החדרים בתוך הבית.דלתות פנים באירופה לרוב מיוצרות מקורות עץ.

מאת: דן קורןריהוט 09/05/111698 צפיות
דלתות פנים חשובות לא פחות מאשר דלתות כניסה, מאחר ואלו בעצם אחראיות על הפרטיות של דיירי הבית בכל חדר וחדר בבית – החל מחדר האמבטיה ועד לחדרי השינה השונים, ללא דלת פנים החללים הפתוחים לא היו מאפשרים קיום משותף בבית אחד..

מאת: דן קורןשיפוצים24/04/111830 צפיות
דלתות פנים משמשות לצורך סגירת פתחי מעבר בבית , מהוות פריט דקורטיבי ותוספת למראה הבית לעומת דלתות כניסה לבית המשמשות מחיצה ומחוברות לקירות הבית החיצוניים. דלתות פנים הינם מרכיב חשוב בעיצוב הבית והחדר, כיום קיימים מגוון דלתות פנים בעיצובים, דגמים צבעים שונים, חומרים שונים המאפשרים קבלת עיצובים יפים שונים ומגוונים.

מאת: דן קורןאבטחת הבית11/04/111456 צפיות
בטחונו של ביתנו הינו דבר שאין להקל ראש לגביו גם אם שיעורי הפשיעה הולכים ופוחתים. עדין אנו שומעים על פריצות בבית זה או אחר, כך שהסכנה לפריצה אל ביתנו יכולה בהחלט להיות ממשית... מתחקורים אמיתיים של פורציפ אשר נתפסו נמצא כי הפורצים יעדיפו פריצה דרך דלתות כניסה מאשר דרך חלונות או פתחים אחרים זאת מאחר והפריצה דרך דלת כניסה הינה הדרך הקלה ביותר על מנת לחדור לתוך בית.

מאמרים נוספים בנושא מזון אורגני

מאת: דודישמזון אורגני14/03/164264 צפיות
כשאומרים לכם חיטה, אתם ישר חושבים על לחם, בורקסים, פיצות, או על טקס חג השבועות בבית ספר שבו רקדנו עם שיבולים כאילו אין מחר

מאת: ירון כהןמזון אורגני30/11/142221 צפיות
גלוטן למי שלא היה בטוח בכך הוא החלבון שנמצא במוצרי חיטה ודגנים נוספים. ניתן היום למצוא מתכונים רבים של אפייה ללא גלוטן. יש טרנד חם שנדמה שהופך לקבוע של אפייה ללא גלוטן. יותר ויותר אנשים מגלים שאכילה ללא גלוטן משפרת את חייהם, משפרת את איכות החיים שלהם, נותנת להם יותר אנרגיה וגורמת להם לחוש הרבה יותר טוב.

מאת: רב גדמזון אורגני18/05/145094 צפיות
רוצים לשמור על הבריאות שלכם ושל הילדים שלכם? ישנן אינספור דרכים ואפשרויות לשמור על בריאות המשפחה, בריאות התפריט ושמירה על איכות המזון שלנו בפשטות ובאופן חסכוני, יעיל ופשוט הרבה יותר מכפי שרובנו חושבים. הכנת תבלינים ורטבים ביתיים, הכנת קינוחים ביתיים ושימוש בחומרי גלם טבעיים במקום באלה התעשייתיים הם רק חלק קטן אך חשוב במיוחד ביכולת להתחיל לחשוב ולחיות בריא.

מאת: מיכאל רומנסקימזון אורגני26/06/131897 צפיות
רבים תוהים היכן אותם פירות ריחניים שאפיינו את ילדותם. מאחורי תהייה נוסטלגית זו קיימת לעיתים אמת מכאיבה. רוב הפירות הגדולים והצבעוניים המוצגים בפרסומות בטלביזיה ועל גבי דוכנים בשווקים וברשתות המזון הם ירקות שעברו תהליכים לא טבעיים (ריסוס/ הזרקה של חומרים שונים). מאמר זה יציג את היתרונות של מזונות אורגנים, ביניהם פירות אורגנים ויספר לקוראים כיצד ניתן להקים לתחייה את זכרון הילדות הנוסטלגי על ידי אוכל בריא.

מאת: מיכאל רומנסקימזון אורגני22/05/131868 צפיות
בריאות מתחילה בראש ובראשונה בתזונה נכונה. המזון המהיר, הפיתויים התזונתיים בכל מקום כמעט, ולעיתים גם חוסר המודעות למרכיבים הבעייתיים של המזון שאותו אוכלים, כל אלה עשויים לפגוע בבריאות באופן ישיר ולהשפיע על איכות החיים. אוכל בריא יכול להיות ירקות ופירות ומיני מאכלים שונים. אלה יכולים להיות גם ירקות אורגניים ומוצרים אורגניים שונים ועוד ועוד. אם אתם רוצים לשמור על בריאותכם, המאמר הבא במיוחד עבורכם.

מאת: יוסי קרמר מזון אורגני22/07/118445 צפיות
איך רצוי להתייחס לרעב ושובע?

מאת: תקליט ליצליוםמזון אורגני16/06/1112569 צפיות
אלו החובבים אוכל בריא יוכלו להזמינו באמצעות משלוחים תל אביב. הדבר אמור כמובן בעיקר לגבי חובבי אוכל בריא באיזור המרכז. אוכל בריא הניתן להזמנה על ידי משלוחים תל אביב כולל סוגים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica