חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שלא ידעתם על חיטה

מאת: דודישמזון אורגני14/03/20164263 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשאומרים לכם חיטה, אתם ישר חושבים על לחם, בורקסים, פיצות, או על טקס חג השבועות בבית ספר שבו רקדנו עם שיבולים כאילו אין מחר (לא משנה כמה ננסה, לעולם לא נצליח להוציא מהראש את האפיזודה המביכה הזו). אבל האמת שחיטה היא הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים, חיטה היא ביג מאמא של 24 דגנים שונים ממשפחת הדגניים.

מגוון המינים הגדול ביותר מצוי באזורים המזרחיים של הים התיכון ובאתיופיה, למרות שהיום חיטה מגודלת בכל רחבי העולם. מדובר במשהו כל כך בסיסי בחיינו שאנחנו לא יודעים עליו הרבה. אז הנה לכם הזדמנות לצמצם פערים עם כל מה שלא ידעתם על החיטה:
1. בשנת 2009 ייצרו ברחבי העולם "רק" כ-682 מיליון טונות של חיטה. העובדה המספרית הזו הופכת את החיטה לדגן השני המיוצר ביותר בעולם בפער קטן אחרי התירס.
2. שטחי הגידול של חיטה הם הגדולים ביותר בעולם, יותר מאשר כל שטחי גידול מזון אחרים. באופן לא מפתיע הסחר הבינלאומי בחיטה הוא המצליח ביותר מבין כל היבולים.

3. חיטה היא מקור קריטי ועיקרי של חלבון צמחי במזונות האדם. רמת החלבון הקיימת בחיטה גבוהה הרבה יותר מאשר באורז או בתירס. מנגד היא גם מקווה גורם מרכזי בייצור של משקאות אלכוהוליים ובירות למיניהם. חיטה היא גם מרכיב בסיסי בבנייה של רעפים וגגות, נוסף לכל מעלותיה.

4. אחד מהיבולים הראשונים שהאדם הצליח לגדל ולעבד היה החיטה, פלוס היכולת לאחסן אותו למשך פרקי זמן ארוכים. לכן החיטה מבין כל היבולים וחומרי הגלם בעולם הייתה הראשונה שסללה את הדרך להתפתחות החברה העירונית בתחילת הציביליזציה.
5. החיטה היא כידוע אחת משבעת המינים בהם התברכה ארץ ישראל, והיא אחד מהדגנים הראשונים שהאדם הצליח לתרבת. לחיטה יש גם יכולת טבעית להאבקה עצמית, מה שתרם להתפתחות המהירה שלה לפיתוח של שלל דגנים ממנה.
6. המקור הידוע הראשון של החיטה הוא באזור מזרח הים התיכון. נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים המעידים על קיומה בירדן ובעיראק בשנת 9600 לפני הספירה!
7. העיבוד של החיטה החל להתפשט בעולם בשנת 8000 לפני הספירה. התהליך החל ביוון, המשיך לקפריסין, ועד להודו בשנת 6500 לפני הספירה. למצרים החיטה הגיעה בשנת 6000 לפני הספירה, ולגרמניה ולספרד בשנת 5000 לפני הספירה. רק בשנת 3000 לפני הספירה "הושקה" החיטה באנגליה ובסקנדינביה, ורק לאחר למעלה מאלף שנים היא הגיעה סוף כל סוף אל סין.
8. קמח החיטה מורכב משני מרכיבים מרכזיים: עמילן וגלוטן. מחקרים שנעשו במדינות אירופה, אוסטרליה, ארצות הברית ודרום אמריקה מגלים כי כאחוז מהאוכלוסייה בכל אחד מן המקומות הללו עלול לחלות במחלת הצליאק. צליאק היא מחלה שבה בגוף מתפתחת תגובת נגד של המערכת החיסונית כלפי חלבון הגלוטן שנמצא בחיטה.

 



תגיות המאמר: חיטה


 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודיש

מאת: דודישמתכונים ואוכל - כללי24/08/186677 צפיות
אמנם פורים כבר עבר אבל עבור טבעונים, תחפושת היא לא רק עניין של לבוש. הזמנתם חברים לא טבעוניים לארוחת ערב ואתם רוצים להמם אותם במנה שתגרום להם לחשוב פעמיים?

מאת: דודישחוק ומשפט - כללי07/07/183664 צפיות
רבים מרגישים שאין להם את הזכות להגיש בקשה לתו נכה או בטוחים שמא הם לא עומדים בתנאים המחמירים שמציב ביטוח לאומי והוועדה הרפואית שלו, עד כדי כך שלעתים הם אפילו לא טורחים לבדוק אם מגיע להם תו נכה או לא

מאת: דודישגינון13/06/1811188 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183354 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: דודישיהדות27/05/181807 צפיות
כשאני חושבת על מצבים בהם אני רוצה לייחל לבריאותו ואושרו של אדם היקר לי, תמיד עולה בראשי איזושהי תפילה לבריאות שאני הוגה מתוך לבי.

מאת: דודישבריאות ורפואה כללי21/05/182841 צפיות
עם חלוף השנים מתגלות יותר ויותר מחלות שניתן לטפל בהן באמצעות קנאביס רפואי. האפקטיביות של הטיפול מתגלה כיעילה בהרבה מאשר זו של התרופות המיוצרות בתהליכים כימיים.

מאת: דודישדתות02/05/182457 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאמרים נוספים בנושא מזון אורגני

מאת: ירון כהןמזון אורגני30/11/142221 צפיות
גלוטן למי שלא היה בטוח בכך הוא החלבון שנמצא במוצרי חיטה ודגנים נוספים. ניתן היום למצוא מתכונים רבים של אפייה ללא גלוטן. יש טרנד חם שנדמה שהופך לקבוע של אפייה ללא גלוטן. יותר ויותר אנשים מגלים שאכילה ללא גלוטן משפרת את חייהם, משפרת את איכות החיים שלהם, נותנת להם יותר אנרגיה וגורמת להם לחוש הרבה יותר טוב.

מאת: רב גדמזון אורגני18/05/145093 צפיות
רוצים לשמור על הבריאות שלכם ושל הילדים שלכם? ישנן אינספור דרכים ואפשרויות לשמור על בריאות המשפחה, בריאות התפריט ושמירה על איכות המזון שלנו בפשטות ובאופן חסכוני, יעיל ופשוט הרבה יותר מכפי שרובנו חושבים. הכנת תבלינים ורטבים ביתיים, הכנת קינוחים ביתיים ושימוש בחומרי גלם טבעיים במקום באלה התעשייתיים הם רק חלק קטן אך חשוב במיוחד ביכולת להתחיל לחשוב ולחיות בריא.

מאת: מיכאל רומנסקימזון אורגני26/06/131897 צפיות
רבים תוהים היכן אותם פירות ריחניים שאפיינו את ילדותם. מאחורי תהייה נוסטלגית זו קיימת לעיתים אמת מכאיבה. רוב הפירות הגדולים והצבעוניים המוצגים בפרסומות בטלביזיה ועל גבי דוכנים בשווקים וברשתות המזון הם ירקות שעברו תהליכים לא טבעיים (ריסוס/ הזרקה של חומרים שונים). מאמר זה יציג את היתרונות של מזונות אורגנים, ביניהם פירות אורגנים ויספר לקוראים כיצד ניתן להקים לתחייה את זכרון הילדות הנוסטלגי על ידי אוכל בריא.

מאת: מיכאל רומנסקימזון אורגני22/05/131867 צפיות
בריאות מתחילה בראש ובראשונה בתזונה נכונה. המזון המהיר, הפיתויים התזונתיים בכל מקום כמעט, ולעיתים גם חוסר המודעות למרכיבים הבעייתיים של המזון שאותו אוכלים, כל אלה עשויים לפגוע בבריאות באופן ישיר ולהשפיע על איכות החיים. אוכל בריא יכול להיות ירקות ופירות ומיני מאכלים שונים. אלה יכולים להיות גם ירקות אורגניים ומוצרים אורגניים שונים ועוד ועוד. אם אתם רוצים לשמור על בריאותכם, המאמר הבא במיוחד עבורכם.

מאת: דן קורןמזון אורגני06/09/119651 צפיות
מתכון הריזוטו שלפניכם נחשב מתכון טבעוני לכל דבר, אין בו חמאה, אין גבינה, אך אל דאגה יש בו שפע של טעמים טובים..המרקם הקרמי הינו מרנין ואם אינכם רגישים לחלב תוכלו בהחלט לפנק את המנה במעט גבינת פרמזן בשלבים האחרונים של הבישול, מה שישדרג אף יותר את המנה הטעימה.

מאת: יוסי קרמר מזון אורגני22/07/118445 צפיות
איך רצוי להתייחס לרעב ושובע?

מאת: תקליט ליצליוםמזון אורגני16/06/1112568 צפיות
אלו החובבים אוכל בריא יוכלו להזמינו באמצעות משלוחים תל אביב. הדבר אמור כמובן בעיקר לגבי חובבי אוכל בריא באיזור המרכז. אוכל בריא הניתן להזמנה על ידי משלוחים תל אביב כולל סוגים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica