חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפ מספר 2 עבור הורים ומתבגרים - הקשבה

מאת: לני נזריהורות30/11/20101024 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ימינו טרודים – אנחנו עסוקים בפרנסה, משכנתא, טיפול בהורים המזדקניםשלנו, ולא תמיד יש לנו את הסבלנות שהייתה לנו פעם להקשיב לילדים שלנו.דווקא גיל ההתבגרות מצריך מאיתנו ההורים את מלוא תשומת הלב, הסבלנותוההקשבה כיוון שהילדים שלנו מתחילים להתמודד עם בעיות סבוכות ועצותינו הםבדרך כלל המפתח להצלחת ההתמודדות שלהם. אז מה לא להגיד? איך להקשיב ומתילהגיב?

1. אימון להקשבה - היחסים של הורים ומתבגרים יכולים להוות עבורכם דווקאכלי תקשורתי מצוין להתאמן על כישוריי  ההקשבה שלכם ולבחון אותם.יחסיהגומלין בין  הורים ומתבגרים לעולם יעלו על שרטון באם ההורים לא מקשיבים. הורים ומתבגרים שמסרבים להקשיב זה לזה לא יצליחו לפתור את הבעיות.  הגידור זמן להקשבהמראש – הכריזו זאת בקול רם לילדכם והסתכלו בשעון. בתום הזמן הזה אתם יכוליםלהגיב.

2. להקשיב באמת – בד"כ המנטרה הורים ומתבגרים די חוזרת על עצמה. סביר להניח שתשמעו את אותן הבעיות ואותם התסכולים שלהילד שלכם אין ספור פעמים. הסבלנות חייבת להיות שם ואתם מחויבים להקשבה לכלמילה. נסו להבין מבין השורות מה התלונה האמיתית של ילדכם ואיפה הוא נוטהלהגזים. זה יעזור לכם בטיפול של הורים ומתבגרים לתקוף את הבעיה בצורה חכמהשתהיה מבוססת על אימון ילדכם כי באמת הקשבתם למה שנאמר.

3. הורים ומתבגרים– התגובה הנכונה רק בתום ההקשבה

בגלל העדינות שבמערכת היחסים של הורים ומתבגרים אל לכם לשבור את הכלים.היו תקיפים אך לא אגרסיביים. שיתוף הפעולה בין הורים ומתבגרים הוא מחייבהמציאות ולכן, בתום ההקשבה, חשבו כמה רגעים לפני שתדברו ונסו לרכז את מהשחשוב לכם להגיד. הורים ומתבגרים שעוברים את גיל ההתבגרות יחדיו יד ביד ולאבעימותים תכופים הם לרב אלה שייצלחו את הדרך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לני נזרי

שינויים גדולים מתחילים בשני צעדים קטנים...

http://lanizri.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לני נזרי

מאת: לני נזרישינה 17/01/11979 צפיות
הבושה ואו הפחד לפעמים מעכבים את הסובלים מתופעות של בעיות שינה ולפעמים ניתן למנוע שנים רבות של סבל לשני בני הזוג לו רק היו מודים בבעיה.

מאת: לני נזרישינה 10/01/111105 צפיות
מתהפכים במיטה? לא יכולים לישון? סובלים מיקיצות תכופות? עייפים במשך היום? בעיות שינה הן לא דבר שיש להקל בו ראש. כמו כל בעיה כרונית אחרת, יש לבדוק אותן לעומק. במידה שלא נמצאה בעיה רפואית מוגדרת הגורמת לתופעה של בעיות שינה – כדאי להתחיל בתהליך של טיפול על מנת להתחיל ולמגר את התופעה של בעיות שינה, לפני שתהפוך להיות חמורה.

מאת: לני נזרישינה 20/12/101127 צפיות
קצב העידן המודרני מתאפיין משפיע על כולנו. סדר היום שלנו הפך להיות עמוס פי כמה מאשר של ההורים שלנו. הלחץ, העומד וריבוי המשימות רק הולכים וגדלים. מחסור בשינה הוא אחת הרעות החולות שיש בעולם המודרני, מאז הומצא האור – האדם האריך את שעות הפעילות שלו מעבר לשעות האור הקיימות, דבר שהוביל לשינוי פיזיולוגי אדיר שבא להתאים את הגוף לתפקוד מלא במשך שעות ארוכות יותר מכפי שהוא ידע בעבר הקדום. יש לכך כמה תוצאות הרות גורל שמאפיינות את הדור שלנו – הפרעות אכילה, בעיות שינה ומחלות של דרכי העיכול וכאבי ראש.

מאת: לני נזריהורות15/12/101040 צפיות
על כולנו עוברת תקופה לא קלה. אנחנו צריכים להתמודד מצד אחד עם עידן טכנולוגי המתפתח במהירות הבזק ולאחוז בערכים של העולם הישן מצד שני. יש תחושה שהיחסים של הורים ומתבגרים עומדים בטלטלות קשות בשל פערים עצומים שנפערו בעידן הנוכחי. איך בכל זאת ניתן לבסס יחסי הורים ומתבגרים יציבים?

מאת: לני נזריהורות07/12/101137 צפיות
כהורים צעירים, קשה לנו להסתכל בעיניים של ילדינו המתבגרים ולראות את התסכול והכאב שבתהליך ההתבגרות. אנחנו שכחנו את הקשיים שיש בגיל ההתבגרות, וכמי שמתמודדים עם בעיות משלנו, אנו נוטים לזלזל מעט בבעיות של ילדינו. מצד אחד אנו מפגינים קשיחות שבדרך כלל מרחיקה אותם מאיתנו ויוצרת מצב קשה יותר. ומצד שני, אנו נוטים לויתורים כדיי לפתור כביכול את "המלחמה" העיקשת הזו. איך בכל זאת נוכל לעבור את התקופה הקשה הזו של הורים ומתבגרים בצורה הטובה ביותר לשני הצדדים?

מאת: לני נזריהורות22/11/10990 צפיות
באם נשכיל להבין זאת בכל הנוגע ליחסים הורים ומתבגרים – ייתכן שנוכל לפתור את הבעיות שיש לנו עם ילדינו בצורה טובה יותר. להלן כמה עצות שיכולות להועיל בדרך לפתרון בעיות הורים ומתבגרים :

מאת: לני נזריאימון לחינוך14/11/101657 צפיות
בהמשך לבניית הגשר בין הורים ומתבגרים – כעת נותרו עוד 3 שלבים על מנת לגשר על פני המים הסוערים. לאחר סיום התכנון אפשר לעבור לשלב הבא:

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214034 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204617 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204659 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201463 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201452 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201494 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201631 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica