חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השנה בלי בעיות שינה

מאת: לני נזרישינה 10/01/20111100 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתהפכים במיטה? לא יכולים לישון? סובלים מיקיצות  תכופות? עייפים במשך היום?
בעיות שינה הן לא דבר שיש להקל בו ראש. כמו כל בעיה כרונית אחרת, יש לבדוק אותן לעומק.
במידה שלא נמצאה בעיה רפואית מוגדרת הגורמת לתופעה של בעיות שינה – כדאי להתחיל בתהליך של טיפול על מנת להתחיל ולמגר את התופעה  של בעיות שינה, לפני שתהפוך להיות חמורה.

בעיות שינה – ההשלכות

הגוף שלנו זקוק למנוחה. אופי וקצב החיים של היום מכתיב שעות ערנות רבות ומאמץ מחשבתי רב על המוח. לכן, הגוף חייב את שעות השינה שלו כדי שיוכל להמשיך ולתפקד. בדיוק כמו הפרעות אכילה, כך גם בעיות שינה – צריך להבין שהמציאות מחייבת אותנו לעשות שינוי מהותי ולטפל בעצמנו, אחרת הנזק שייגרם  הוא בלתי הפיך.

בעיות שינה גורמות בין השאר ל:
1. עצבנות – בעיות שינה מכניסות את הגוף למצב של חוסר מנוחה המשפיע מן הסתם על מצב הרוח שלנו ועל החומרים בגוף שלנו. עצבנות היא חלק מהתופעות של מחסור בשינה רציפה, כשאר לא כולם מודעים לכך שהם יכולים להיות הרבה יותר רגועים ושלווים בחיים שלהם לו טיפלו קודם בנושא של בעיות שינה שהם חווים.

2. תשישות וחוסר מוטיבציה – משפטים כמו "אין לי אנרגיה" נשמעים לרב מפי אנשים שסובלים תדיר ממצב של בעיות שינה בלילה. הדבר משליך על כל תחומי החיים – העבודה, חיי הזוגיות והמשפחה ופעולות בסיסיות יומיומיות שעלינו לבצע עד למצבים שעלולים לסכן אותנו ואת הסביבה כמו נהיגה, עבודות בחומרים וכלים מסוכנים וכו'.

3. אבדן ריכוז – הרבה מתלוננים על חוסר יכולת להתרכז בקריאה או בפעולות שמצריכות ריכוז גבוה. בזמן שהמוח מפעיל מאמץ בפעולות הדורשות ריכוז גבוה, באין אנרגיה עקב בעיות שינה – הפעולות הללו נמשכות על פני זמן ממושך יותר ומתבצעות לרב בצורה פחות טובה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לני נזרי

שינויים גדולים מתחילים בשני צעדים קטנים...

http://lanizri.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לני נזרי

מאת: לני נזרישינה 17/01/11973 צפיות
הבושה ואו הפחד לפעמים מעכבים את הסובלים מתופעות של בעיות שינה ולפעמים ניתן למנוע שנים רבות של סבל לשני בני הזוג לו רק היו מודים בבעיה.

מאת: לני נזרישינה 20/12/101122 צפיות
קצב העידן המודרני מתאפיין משפיע על כולנו. סדר היום שלנו הפך להיות עמוס פי כמה מאשר של ההורים שלנו. הלחץ, העומד וריבוי המשימות רק הולכים וגדלים. מחסור בשינה הוא אחת הרעות החולות שיש בעולם המודרני, מאז הומצא האור – האדם האריך את שעות הפעילות שלו מעבר לשעות האור הקיימות, דבר שהוביל לשינוי פיזיולוגי אדיר שבא להתאים את הגוף לתפקוד מלא במשך שעות ארוכות יותר מכפי שהוא ידע בעבר הקדום. יש לכך כמה תוצאות הרות גורל שמאפיינות את הדור שלנו – הפרעות אכילה, בעיות שינה ומחלות של דרכי העיכול וכאבי ראש.

מאת: לני נזריהורות15/12/101034 צפיות
על כולנו עוברת תקופה לא קלה. אנחנו צריכים להתמודד מצד אחד עם עידן טכנולוגי המתפתח במהירות הבזק ולאחוז בערכים של העולם הישן מצד שני. יש תחושה שהיחסים של הורים ומתבגרים עומדים בטלטלות קשות בשל פערים עצומים שנפערו בעידן הנוכחי. איך בכל זאת ניתן לבסס יחסי הורים ומתבגרים יציבים?

מאת: לני נזריהורות07/12/101132 צפיות
כהורים צעירים, קשה לנו להסתכל בעיניים של ילדינו המתבגרים ולראות את התסכול והכאב שבתהליך ההתבגרות. אנחנו שכחנו את הקשיים שיש בגיל ההתבגרות, וכמי שמתמודדים עם בעיות משלנו, אנו נוטים לזלזל מעט בבעיות של ילדינו. מצד אחד אנו מפגינים קשיחות שבדרך כלל מרחיקה אותם מאיתנו ויוצרת מצב קשה יותר. ומצד שני, אנו נוטים לויתורים כדיי לפתור כביכול את "המלחמה" העיקשת הזו. איך בכל זאת נוכל לעבור את התקופה הקשה הזו של הורים ומתבגרים בצורה הטובה ביותר לשני הצדדים?

מאת: לני נזריהורות30/11/101021 צפיות
ימינו טרודים – אנחנו עסוקים בפרנסה, משכנתא, טיפול בהורים המזדקנים שלנו, ולא תמיד יש לנו את הסבלנות שהייתה לנו פעם להקשיב לילדים שלנו. דווקא גיל ההתבגרות מצריך מאיתנו ההורים את מלוא תשומת הלב, הסבלנות וההקשבה כיוון שהילדים שלנו מתחילים להתמודד עם בעיות סבוכות ועצותינו הם בדרך כלל המפתח להצלחת ההתמודדות שלהם. אז מה לא להגיד? איך להקשיב ומתי להגיב?

מאת: לני נזריהורות22/11/10987 צפיות
באם נשכיל להבין זאת בכל הנוגע ליחסים הורים ומתבגרים – ייתכן שנוכל לפתור את הבעיות שיש לנו עם ילדינו בצורה טובה יותר. להלן כמה עצות שיכולות להועיל בדרך לפתרון בעיות הורים ומתבגרים :

מאת: לני נזריאימון לחינוך14/11/101652 צפיות
בהמשך לבניית הגשר בין הורים ומתבגרים – כעת נותרו עוד 3 שלבים על מנת לגשר על פני המים הסוערים. לאחר סיום התכנון אפשר לעבור לשלב הבא:

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: דוד כהןשינה 01/10/161549 צפיות
אין דבר מעצבן יותר מלישון כאשר בין הזוג נוחר. אבל לא רק אנחנו סובלים אלא גם הוא. תסמונת דום נשימה בשינה מזיקה ומצביעה על בעיה רפואית הדורשת טיפול.

מאת: אפרתשינה 28/05/152979 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151897 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151642 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144544 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144930 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148676 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica