חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפולי שיניים לילדים-איך להקל על הפחד

מאת: יערה דניאלבריאות השן05/12/2010922 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אף ילד לא אוהב לבוא למרפאת שיניים, גם אם הוא מקבל בסוף הטיפול סוכרייה על מקל. אבל עבור כ- 5% - 10% מהילדים בארץ, ביקור במרפאת שיניים יכול לגרום ללא פחות מחרדה משתקת. חרדה זו יכולה להוביל להזנחה מתמשכת בבריאות הפה של הילד, ולבעיות חמורות יותר, שהטיפול בהן בבוא היום יהיה ארוך, מורכב, כואב וגם יקר יותר.

מדוע ילדים פוחדים מרופא שיניים?

קודם כל חשוב לדעת שלא רק ילדים פוחדים מביקור אצל רופא שיניים. ישנם לא מעט מבוגרים שגם כאן סובלים מדנטופוביה – פחד משתק מרופאי שיניים וטיפולי שיניים. הפחד הוא אומנם חוצה מינים וגילים, אך הוא מועצם כאשר מדובר בילדים.

הסיבה הראשונה שבגללה ילדים פוחדים מרופא שיניים, או אפילו ממרפאת השיניים עצמה, היא טראומה שחוו בביקורם הראשון במרפאת השיניים. עבור לא מעט ילדים המפגש הראשון עם רופא השיניים או הביקור הראשון במרפאת השיניים מתקשרים באופן אוטומטי ואסוציאטיבי לכאב. במהלך אותו טיפול ראשון הזריקה או המגע הכאיבו לילד. כפועל יוצא, במוחו של הילד מתקבעת המשוואה: רופא שיניים = כאב. לכן כל ביקור נוסף באותו המקום, ולעיתים גם כל אזכור של המילים "רופא שיניים" או "מרפאת שיניים" משחזר עבור הילד את אותו הזיכרון.

סיבה שנייה שבגללה ילדים פוחדים יותר ממבוגרים מרופאי שיניים ומטיפולי שיניים קשורה לאופן החשיבה של ילדים. עבור ילדים, ובמיוחד ילדים קטנים בגילאי 3 – 5, איבוד של שן זהה לאובדן של כל איבר אחר בגוף. לכן הם פוחדים מכל מקום או אדם שעלולים להביא לכך שהם יאבדו את אחת השיניים שלהם. זו גם הסיבה להיווצרותה של האגדה האוניברסאלית על פיית השיניים, אשר מביאה לילד מתנה חדשה על כל שן שנפלה לו.

סיבה שלישית ולא פחות חשובה היא שבזמן טיפול במרפאת שיניים הילד חווה תחושה של חוסר אונים. הוא יושב על כיסא מאיים, מוקף באורות מסנוורים, שומע רעשים לא נעימים, מעליו גוהר רופא שיניים גדול עם מסיכה, והפה שלו, האמצעי היחידי שיש ברשותו כדי להגיב, מנוטרל.

כל הסיבות הללו גורמות לילדים פחד משתק מרופאי שיניים ומטיפולי שיניים. הם יעשו הכול כדי להימנע מביקור במרפאת שיניים. ברוב המקרים גם ההורים נותרים חסרי אונים מול הפחד המשתק ומוותרים להם, גם במחיר של החמרה במצב השיניים.

כיצד ניתן לטפל בפחד מרופאי שיניים אצל ילדים?

ראשית, חשוב להבחין בין פחד טבעי מרופא שיניים לבין פוביה משתקת. ילד שרק "פוחד" יביע התנגדות מילולית לביקור במרפאת שיניים. ילד הסובל מפוביה של ממש, יפגין התנהגות קיצונית יותר, כמו: בכי, קיפאון, התקפי זעם, סירוב להיפרד מההורה, רעד, בחילה, דופק מואץ, סחרחורת ואי שקט. במקרים של פוביה חשוב מאוד לא לבטל את הפחד של הילד ולהגיד לו "אל תפחד". להפך, אל תכחישו את החרדה, אלא תנו לה מקום וכבוד.

שנית, גם רופאי שיניים יכולים להפיג את חרדת הילד במהלך הטיפול. הפגת החרדה מתחילה בעיצוב מרפאת השיניים כחדר צבעוני, שמח וידידותי, שמזכיר יותר חדר משחקים ולא חדר טיפולים. רצוי שבחדר תהיה טלוויזיה עם ערוצי הילדים, או מוסיקה נעימה שיסיחו את דעתו. רצוי שגם צוות המרפאה יהיה לבוש בבגדים צבעוניים ולא בחלוקים לבנים. במקרים קיצוניים רופא השיניים יכול להיעזר בגז צחוק, זריקת הרגעה, דמיון מודרך או אפילו הרדמה כללי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111362 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111789 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112154 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111508 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111315 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111418 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111701 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201588 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181668 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181779 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181589 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171505 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171380 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica