חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית תקציב משפחתי

מאת: רונן בן חמוכלכלת משק בית06/12/20101624 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשוק הישראלי קיימות תוכנות חינמיות שעוזרות לניהול תקציב המשפחתי אך תוכנה מתקדמת ככל שתהיה, לא תוכל לסייע במידה ולא תסגלו לעצמכם כללים חדשים בניהול כלכלת המשפחה. משפחה צריכה לבצע מידי פעם בדק בית והתייעלות מידי פעם בניהול כלכלת משפחה. מאמר זה מכיל שלל טיפים לשם ניהול תקציב משפחתי והדרכה לעתיד כלכלי טוב יותר.

כשלב מקדים, לפני שנבנה תקציב חודשי משפחתי, נתחיל מצמצום ההוצאות הקבועות. ניתן לסקור מאמר התייעלות בהוצאות המשפחתיות על מנת לקבל הדרכה בצמצום ההוצאות.

לאחר ששיפרנו את ההוצאות הקבועות נמשיך בשלב של תכנון התקציב המשפחתי. בדקו את ההוצאות החודשיות שלכם בחצי שנה האחרונה וחשבו את הממוצע. במידה ואתם מתקשים לבצע תהליך זה סביר להניח שישנה בעיה בשקיפות הנתונים כלומר, קושי ביכולת הזיהוי לכל הוצאה והוצאה בחודשים האחרונים. על מנת שתוכלו לקבל מידע בקלות על ההוצאות שלכם מומלץ לבצע את כל הרכישות עד כמה שניתן דרך כרטיס אשראי, במידה ולא ניתן לשלם בכרטיס האשראי נבחר בתשלום דרך ש'ק. כלל נוסף, הימנעו מלשלם במזומן, קשה מאוד לעקוב אחר הוצאות במזומן. בנוסף, תשלום במזומן תורם לחוסר איזון כלכלי בתקציב החודשי (יפורט בהמשך). עבודה דרך כרטיס אשראי משלבת מספר יתרונות, יכולת מעקב חודשית, ריכוז כל ההוצאות במקום אחד, קבלת אינפורמציה על הרכישות לניידמייל  דרך המערכות של חברות האשראי, קבלת הנחות, צבירת נקודות וכו'. במידה וקיימות לכם הוראות קבע דרך החשבון העו"ש מומלץ להעביר אותם לכרטיס האשראי. כאשר אתם משלמים דרך העו"ש אתם משלמים עמלות מיותרות שאותם אתם יכולים לחסוך בתשלום דרך כרטיס האשראי בנוסף אתם מרכזים את ההוצאות במקום אחד.

לאחר ששיפרנו את התשלומים הקבועים וסיכמנו את ממוצע ההוצאות החודשיות הגיע השלב לבדוק את ההכנסות. סכמו את ההכנסות שלכם – משכורות, ביטוח לאומי, הכנסה משכר דירה וכו'. בדקו מה ההפרש הכנסות מול הוצאות, במידה ואתם ביתרה מצבם טוב, במידה ולא הגיע השעה ליצור איזון בניהול כלכלת הבית. בדקו מהם ההוצאות החודשיות הקבועות ההכרחיות? בדרך כלל אלא תשלומים עבור גנים, משכנתא, שכר דירה, תחבורה, מזון, טלוויזיה, וכו'. לאחר שמיפתם את ההוצאות ההכרחיות, שאר ההוצאות אמורות להיות הוצאות משתנות כגון: חוגים,הלבשה ותרבות.

הגדירו לעצמכם תקציב משפחתי חודשי הכולל בתוכו את ההוצאות הקבועות וההוצאות המשתנות. התקציב אמור להכיל בתוכו את כל ההוצאות שלכם במהלך החודש. התקציב אמור להיות עד 90% מההכנסות שלכם. ה - 10% ישמשו אותנו לחסכונות עתידיים. מתוך התקציב הראשי שהגדרתם החסירו את סכ"ה ההוצאות הקבועות, הסכום שיצא זהו למעשה התקציב להוצאות המשתנות במהלך החודש, הסכום שמוקצה לכם לכל רכישה שתחפצו במהלך החודש כגון ביגוד, בילויים וכו'.  ההוצאות הקבועות כמעט ולא ניתנות לשינוי ולכן נקבל אותם כמצב נתון. מטרת התקציב היא לבנות לכם מסגרת שאתם יכולים לעמוד בה מבלי להיכנס למינוס בסוף החודש.

לאזן הכנסות מול הוצאות היא משימה לא פשוטה אך הכרחית על מנת לשמור על כלכלת משפחה בריאה. ככל הנראה תתצרכו לעשות וויתורים זמניים על פינוקים שהתרגלתם במהלך השנים עד להשגת האיזון הכלכלי. המטרה היא לא לגרוע מרמת החיים שסיגלתם לעצמכם אלא לבנות לכם הרגלים שדרכם תשלמו בעבור המוצרים שאתם חפצים בהם בצורה מבוקרת ושקולה.

טיפים נוספים בעמידה במסגרת התקציב המשפחתי ניתן למצוא באתר המדריך לכלכלת הבית והמשפחה.

רונן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן,
מייסד אתר כלכלת הבית והמשפחה.
אתר בתחום כלכלת המשפחה, תקציב משפחתי,משכנתא, כללי אצבע בבחירת תמהיל, טיפים כלכליים ועוד.

Http://www.calcala-tips.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן בן חמו

מאת: רונן בן חמומשכנתא30/01/111133 צפיות
משכנתא היא למעשה הלוואה המורכבת מתמהיל משכנתא שבנוי מריביות ומסלולים שונים. מאמר זה מסכם יתרונות וחסרונות של המסלולים העיקריים של המשכנתא

מאת: רונן בן חמוכלכלת משק בית11/12/101320 צפיות
מאמר זה טיפים כלכליים הנוגעים לחסכון בחשמל. טיפים התורמים לחסכון חודשי בתקציב המשפחתי.

מאת: רונן בן חמומשכנתא11/12/10900 צפיות
לאחר בחירת תמהיל המשכנתא ולקיחתה הגיע השעה להתחיל לשלם אותה במשל שנים רבות. ישנם מספר נקודות שיקלו עלינו בניהול המשכנתא ביום יום.

מאת: רונן בן חמוכלכלת משק בית06/12/101200 צפיות
איזון ברמת הוצאות הכנסות היא הבסיס למנוע הצמיחה. משפחה צריכה לדאוג לאיזון ברמה החודשית ויחד עם זאת לבנות לעצמה יכולת להתפתח ולחיות עם רווחה כלכלית. חלק בלתי נפרד מכלכלת המשפחה הוא בניית עתיד כלכלי.

מאת: רונן בן חמוכלכלת משק בית06/12/101233 צפיות
משפחות רבות נמצאות במירוץ תמידי במהלך החיים ולא עוצרות אף לרגע קט, לחשוב כיצד ניתן לבנות ולייעל את התא משפחתי מהפן הכלכלי בצורה יעילה יותר. מאמר זה מציג מספר טיפים להתייעלות בהוצאות המשפחה.

מאת: רונן בן חמומשכנתא05/12/101027 צפיות
לקיחת משכנתא חדשה או מיחזורה מלוווה במספר החלטות שאנחנו צריכים לקבל. החלטות אלו קשורות לתקופה, בחירת המסלולים ואפשרות לפרעון מוקדם. מאמר זה מכיל מספר כללי אצבע לבחירה יעילה של תמהיל המשכנתא.

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161596 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161478 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161448 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142449 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142646 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142698 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142649 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica