חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צמיחה כלכלית במשפחה

מאת: רונן בן חמוכלכלת משק בית06/12/20101200 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איזון ברמת הוצאות הכנסות היא הבסיס למנוע הצמיחה. משפחה צריכה לדאוג לאיזון ברמה החודשית ויחד עם זאת לבנות לעצמה יכולת להתפתח ולחיות עם רווחה כלכלית. חלק בלתי נפרד מכלכלת הבית והמשפחה הוא בניית עתיד כלכלי ע"י חסכון מצטבר. בשלב ראשון אתם כמשפחה צריכים להגיע למצב של איזון חודשי, ניתן לסקור את הנושא במאמר תקציב משפחתי . לאחר האיזון חודשי השלב הבא הוא תכנון עתיד המשפחה מבחינה כלכלית. במידה והצלחתם להגיע למצב של איזון חודשי אך עדין לא מצליחים לחסוך אז הגיע השעה לעצור רגע ולבדוק מה האפשרויות שניצבות בפניכם. במהלך השנים המשפחה מתרחבת, הילדים גדלים וההוצאות בקו עליה מתמיד. בדקו היכן ניתן לקזז את ההוצאות על מנת להתחיל לחסוך לעתיד המשפחה.

הגדירו לעצמכם יעדים שנתיים למשל חסכון של 20,000 ש"ח בשנה (כתלות בהכנסותיכם כמובן) נסו למצוא פתרונות יצירתיים כדי לעמוד ביעדים שקבעתם, ככל הנראה לא יהיה מנוס מלעשות וויתורים זמניים על הרגלים שרכשתם בשנים האחרונות. למשל אם אתם משפחה שמחזיקה שני רכבים, עלות אחזקת רכב מסתכמת באלפי שקלים בשנה. בדקו אם אחד מבני הזוג יכול למצוא פתרון עם תחבורה ציבורית למשל רכבת, במידה והמרחק מהבית לרכבת ומהרכבת למקום העבודה סביר (ק"מ בודדים) ניתן להיעזר באופניים מתקפלות או קורקינט חשמלי ובכך להוסיף לחיסכון המשפחתי אלפי שקלים בשנה.

כצעד התחלתי הגדירו לעצמכם תקציב חיסכון של 10% מההכנסות למטרת חיסכון חודשי. בניית החיסכון החודשי תאפשר לכם לשדרג את הרכב כל כמה שנים, לצאת לחופשה משפחתית, ריהוט חדש וכו'.

הגדירו לעצמכם מספר תוכניות חסכון שנכללות ב 10% לפי הצרכים האישיים של המשפחה כאשר המינימום בשלב זה הוא 10% מההכנסות. 

לדוגמה: משפחה בעלת הכנסות של 10,000  בחודש תפקיד 1000 ש"ח בחודש למטרת חיסכון עתידי.

§         תוכנית לחופשה משפחתית שנתית, כל חודש נפקיד 2.5% מההכנסות, 250 ש"ח בחודש כעבור שנה נצבור 3000 ש"ח לחופשה משפחתית.

§         תוכנית לצבירה הונית למטרה לימודים לילדים, כל חודש נפקיד 2.5% מההכנסות, 250 ש"ח בחודש בכל שנה נצבור  3000 ש"ח.

§         תוכנית לצבירה הונית למטרה דירה, כל חודש נפקיד 5% מההכנסות, 500 ש"ח בחודש בכל שנה נצבור  6000 ש"ח.

לכל תוכנית חסכון פיתחו הוראת קבע לאותו תאריך כך שבתאריך זה (מומלץ בכניסת המשכורות) ירד לכם 10% מההכנסות לטובת התוכניות שהגדרתם.

לאחר שהגדרתם את התוכניות פנו ליועץ השקעות של הבנק והתייעצו איתו לגבי בחירת מסלול לכל תוכנית למשל ניירות ערך, פק"מ  וכו'.

על פניו נראים הסכומים נראים קטנים אך הרעיון הוא להתחיל ממשהו שאתם מסוגלים ומשם להתקדם בשלבים, ליצור מאזן ברמת הכנסות והוצאות, להתחיל לחסוך בקטן, ללמוד את השגרה, לדעת לנהל את משק הבית בצורה יעילה ולאחר מכן להגדיל את האחוזים בחיסכון בהדרגה. בנוסף במהלך השנים משכורתכם תגדל כך גם ההפקדות לחסכונות.

ברצוני להמחיש לכם שגם אם הסכום נראה לכם כרגע קטן הוא מהווה בסיס להוצאה, לדוגמה נניח שהגיע השעה לנפוש, לצאת מהשגרה ולנוח, לאחר שנה יש לכם 3000 ש"ח בתקציב המיועד לכך, אם החופשה תעלה 4000 ש"ח אז תצטרכו להשלים 1000 ש"ח מהתקציב החודשי באותה תקופה ולא לשלם 4000 ש"ח, לפרוש לכמה תשלומים ולהקשות על עמידה בתקציב.  

ההתייחסות שלכם להכנסות צריכה להיות כאילו אתם מרוויחם 10% פחות כלומר אם ההכנסות שלכם סכ"ה 10,000 ש"ח אז אתם צריכים ללמוד לחיות עם תקציב של 9000 ש"ח כאשר אתם כל חודש חוסכים 1000 שקלים.

טיפים לכלכלת המשפחה ניתן למצוא באתר המדריך לכלכלת הבית והמשפחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן,
מייסד אתר כלכלת הבית והמשפחה.
אתר בתחום כלכלת המשפחה, תקציב משפחתי,משכנתא, כללי אצבע בבחירת תמהיל, טיפים כלכליים ועוד.

Http://www.calcala-tips.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן בן חמו

מאת: רונן בן חמומשכנתא30/01/111133 צפיות
משכנתא היא למעשה הלוואה המורכבת מתמהיל משכנתא שבנוי מריביות ומסלולים שונים. מאמר זה מסכם יתרונות וחסרונות של המסלולים העיקריים של המשכנתא

מאת: רונן בן חמוכלכלת משק בית11/12/101320 צפיות
מאמר זה טיפים כלכליים הנוגעים לחסכון בחשמל. טיפים התורמים לחסכון חודשי בתקציב המשפחתי.

מאת: רונן בן חמומשכנתא11/12/10900 צפיות
לאחר בחירת תמהיל המשכנתא ולקיחתה הגיע השעה להתחיל לשלם אותה במשל שנים רבות. ישנם מספר נקודות שיקלו עלינו בניהול המשכנתא ביום יום.

מאת: רונן בן חמוכלכלת משק בית06/12/101625 צפיות
בניית תקציב משפחתי הוא הבסיס לכלכלה בריאה במשפחה. תכנון תקציב משפחתי נכון המותאם להכנסותיכם והוצאותיכם יתרום לכם לניהול חיי המשפחה בצורה מאוזנת ושקולה מבחינה כלכלית.

מאת: רונן בן חמוכלכלת משק בית06/12/101233 צפיות
משפחות רבות נמצאות במירוץ תמידי במהלך החיים ולא עוצרות אף לרגע קט, לחשוב כיצד ניתן לבנות ולייעל את התא משפחתי מהפן הכלכלי בצורה יעילה יותר. מאמר זה מציג מספר טיפים להתייעלות בהוצאות המשפחה.

מאת: רונן בן חמומשכנתא05/12/101027 צפיות
לקיחת משכנתא חדשה או מיחזורה מלוווה במספר החלטות שאנחנו צריכים לקבל. החלטות אלו קשורות לתקופה, בחירת המסלולים ואפשרות לפרעון מוקדם. מאמר זה מכיל מספר כללי אצבע לבחירה יעילה של תמהיל המשכנתא.

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161596 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161478 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161448 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142449 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142646 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142698 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142649 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica