חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניתוחי עמוד שדרה זעיר-פולשני אנדוסקופים

מאת: שלמה דוידוביץרפואה21/12/20101847 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניתוח אנדוסקופי, זעיר פולשני מאפשר חדירה מינימאלית לגב, שדה ראייה רחב יותר לפעילות המנתח ופתרונות מגוונים יותר לבעיות הקיימות בתעלת עמוד השדרה. בניתוח זעיר פולשני שהוא לא אנדוסקופי מקור הראייה הוא מחוץ לגוף דבר המגביל את הראייה באזור הניתוח עצמו ומגביל את שטח הניתוח בתוך הגוף.

השיטה האנדוסקופית מתאימה לכ- 90% מהמצבים הניווניים (היצרות תעלה או פריצת דיסק) של הסובלים מפריצות דיסק או היצרות קשה של התעלה וניתן לבצע בניתוח אחד טיפול עד שני גבהים (לדוגמה L3-4 וL4-5). פרט למצבים נדירים מאוד המערבים אי יציבות קלינית של עמוד השדרה, רוב פריצות הדיסק, ולא משנה גודלן מתאימות לניתוח האנדוסקופי מהסיבה שזווית הראייה האנדוסקופיה רחבה ודרך חתך של כ 1 ס"מ בעור ניתן לראות ולעבוד על שטח של 3 ס"מ בתוך תעלת השדרה.

 

זאת הסיבה שבעזרת שיטה זו ניתן לבצע ניתוח להיצרות דו-צדדית של תעלת השדרה וכן פריצות דיסק גדולות ומורכבות. ניתוח זה מתאים גם למצבים של"ספונדילוליסטזיס" יציבה (תזוזת חולייה אחת על השנייה) בזכות כך נמנע קיבוע בהרבה מקרים. ד"ר דוידוביץ, מנהל שירות ניתוחים אנדוסקופים של עמוד השדרה בב"ח בלינסון, מוכר כחלוץניתוחי צוואר אנדוסקופיים בארץ ומנתח בשיטה זו בארץ כבר יותר משנתיים באחוזי הצלחה גבוהים. כמו כן ד"ר דוידוביץ היחידי בארץ המנתח מצבים של היצרות תעלה ופריצות דיסק דו-צדדיות בשיטה האנדוסקופית.

 

בזמן הניתוח מוחדר מוליך בקוטר של כ- 1 ס"מ. דרך המוליך מוחדרת מצלמה (סיב אופטי ועדשה). המצלמה מגדילה עד פי 100 באיכות מצוינת עם זווית ראייה רחבה המאפשרת ראייה "מאחורי הפינה" שהיא לעין ערוך טובה מראייה דרך מיקרוסקופ או עדשות מגדילות המורכבות על משקפי המנתח. במקביל לסיב האופטי, מוחדרות מקדחה, משאבה וכלי עבודה נוספים אשר באמצעותם מתבצע הניתוח. הראייה המצוינת בזמן הניתוח מאפשרת למנתח לבצע ניתוח בטוח בעל סיכון נמוך וכל זאת דרך חתך קטן ושמירה מרבית על יציבות עמוד השדרה. הניתוח האנדוסקופי חוסך במקרים רבים את הצורך בפתיחה גדולה של עמוד השדרה ובקיבוע של החוליות. ההחלמה מהירה בהשוואה לניתוחים הקונוונצינאלים.

 

את השיטה פיתח פרופ' ג'ו בפיטסבורג ארה"ב לפני כ- 20 שנה, היישום של השיטה בניתוחי עמוד השדרה בא בעקבות ניתוחים אנדוסקופים של בסיס הגולגולת (ראש). ד"ר דוידוביץ הצטרף לפרופ' ג'ו בשנת 2005 והיה בעצם תלמידו הראשון אשר ניתח מאות מטופלים בשיטה זו במקביל לפרופ' ג'ו. משנת 2008 עם חזרתו ארצה, ד"ר דוידוביץ , מנהל השירות של ניתוחים אנדוסקופים בעמוד השדרה במחלקה נוירוכירורגית במרכז רפואי רבין ניתח מעל 500 ניתוחים באחוזי הצלחה גבוהים. לראשונה בארץ, ד"ר דוידוביץ ניתח פריצת דיסק צווארי בשיטה אנדוסקופית ניתן לצפות בתכנית "ערב" חדש" על מנת לשמוע את עדותה שלמטופלת שהופנתהעל ידי הרב פירר לד"ר דוידוביץ ולאחר שנותחה על-ידו שתי פריצות דיסק צוואריות , השתנתה איכות חייה לבלי הכר:http://www.davidovich.co.il/content.php?id=28

 

המצבים היכולים להתאים לניתוח אנדוסקופי:

פריצת דיסק:

  • צווארי: בניתוח מוסר החלק הפרוץ/ בולט של הדיסק הלוחץ על החלק העצבי.

  • גבי (טוראקאלי): בגישה אחורית מוסר החלק הפרוץ של הדיסק.

  • מותני (גב תחתון): מוסר החלק הפרוץ של הדיסק.

בכל ניתוחי פריצת הדיסק יש ניסיון לשמור עד כמה שניתן על שארית תפקודו של הדיסק שנותר בין החוליות.

היצרות תעלת עמוד השדרה (Spinal stenosis )

  • צווארי: היצרות פוראמינאלית (מוצא העצבים) והיצרות התעלה.

  • גבי (טוראקאלי):היצרות התעלה עם לחץ על חוט השדרה.

  • מותני (גב תחתון): היצרות תעלה חד צדדי או דו צדדי.

 

הסכנות והסיבוכים בשיטת הניתוח האנדוסקפית קטנות בהרבה בהשוואה לניתוחים הפתוחים מהסיבה הפשוטה שהראייה האנדוסקופית וההגדלה מאפשרת ניתוח זהיר יותר, מאחר והחתך קטן הסיכון בזיהום ודליפת נוזל עמוד שדרה קטן ביותר. כבר כשעתיים אחרי הניתוח ניתן להתהלך. שחרור מבית החולים אפשרי כברכ- 4 עד 5 שעות אחרי הניתוח (פרט למקרים הדורשים השגחה ללילה מפאת מצבם הרפואי הכללי, ובבי"ח בילינסון). בתהליך ההחלמה של כשבועיים עד שלושה יתכנו כאבים באזור הניתוח עם קושי מסוים בניידות.

 

ד"ר שלמה דוידוביץ

http://www.davidovich.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר שלמה דוידוביץ www.davidovich.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלמה דוידוביץ

מאת: שלמה דוידוביץבריאות ורפואה כללי23/12/101114 צפיות
בעיות בעמוד השדרה התחתון הינן בעיות שכיחות באוכלוסייה ואינן מבחינות בין צעירים למבוגרים. בעיות אלו נפוצות בהרבה בהשוואה לשאר בעיות עמוד השדרה. צעירים, סובלים יותר מפריצות דיסק והמבוגרים סובלים יותר מהיצרות התעלה.

מאת: שלמה דוידוביץרפואה21/12/101232 צפיות
כאבים כרוניים מתמשכים באזור הצוואר? כאב המורגש באחת הידיים או בשתיהם וכן כאבים מתמשכים בכפות הידיים? תחושת חולשה בפלג הגוף העליון שעלול להתבטא בקושי בהרמת היד וקושי באחיזה של חפצים בידיים?

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201472 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192372 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192485 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192026 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182440 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181446 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181392 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica