חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצעת חוק החלב

מאת: שרון לניאקטואליה26/12/20101284 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בתאריך ה13.12.10 סיימה ועדת הכלכלה של הכנסת  את הדיון בחוק תכנון משק החלב. את החוק הובילו שר החקלאות ומנכ"ל מועצת החלב, בשיתוף התאחדות מגדלי הבקר, המחלבות וארגוני הצרכנים.

החוק מבטיח לצרכנים אספקה סדירה של חלב ומוצריו במחירים נאותים. שר החקלאות שלום שמחון: "החוק מבטיח הן את טובת הרפתנים והן את טובת הצרכן, ומבטיח תנאים הולמים לפעילות המחלבות".

היסטוריה

עד עתה התנהל משק החלב - אחד הענפים המובילים והחשובים בחקלאות הישראלית - ללא תשתית חוקית. החוק נועד להבטיח יציבות לענף החלב, ומטרתו לפתח, לייעל ולבסס את משק החלב בישראל, תוך הבטחת איכות ובטיחות ייצור החלב ושיווקו.

מהם סעיפי החוק?

- החוק מגדיר את ייחודיות השיווק של מוצרי חלב וקובע כי שיווק חלב ומוצריו בישראל יהיה מייצור מקומי בלבד, או מיבוא שהותר

- החוק מגדיר את נושא קביעת מחירים ומקבע את מחיר המטרה (המחיר למגדל עבור ליטר חלב), דבר שמהווה תקדים המבטיח  את רווחיות החקלאים ואת מחירי מוצרי החלב לצרכנים

-החוק מעגן את פעילות מועצת החלב כגוף המופקד על יישום התכנון בענף החלב, מעניק לה את הסמכויות הנדרשות לשם כך וקובע מסגרת של בקרה ופיקוח על פעולותיה. מועצת החלב תהיה מוסמכת להסדיר את ייצור החלב ושיווקו לציבור, על פי הנחיות השר, וכן לעודד, ליזום ולממן פעולות הדרושות לפיתוח ולייעול ענף החלב

מה מבטיח החוק לצרכנים?

"החוק נועד להעניק יציבות", אומר שייקה דרורי – מנכ"ל מועצת החלב. "היציבות בענף תתבטא הן במחירים, הן בזמינות והן במגוון, באיכות ובבטיחות המזון. אין זה סוד שענף החלב, בעולם ובארץ, מתמודד עם תנודתיות גדולה בכמויות ובמחירים. אנו עדים לעליות מהירות וקיצוניות של מחירי חומרי גלם, כגון תירס, חיטה וסוכר וגם מוצרי חלב. החוק מאפשר איזון בין כל המרכיבים ומבטיח לחקלאי, את ההכנסה הראויה עבור התוצרת שלו; לתעשייה – יציבות במחירי חומרי הגלם ובזמינותם; ולצרכן מבטיח החוק אספקה סדירה של חלב ומוצריו במחירים נאותים. כן מבטיח החוק שמירה על התוצרת המקומית, כל עוד לא נוצר מחסור במוצרי חלב".

בתוקף סמכותה תפעל מועצת החלב הישראלית לוויסות התנודתיות במחירים ולאבטחת אספקת חלב סדירה, על רקע מאפייניה המיוחדים של ישראל השובתת מעיבוד חלב בשבתות ובחגים ומתמודדת עם תנאי אקלים קיצוניים. מועצת החלב תבטיח לצרכנים אספקה סדירה של מוצרי חלב בריאים וטריים בכל ימות השנה".


מקורות:
אתר מועצת החלב http://www.milk.org.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון לני

מאת: שרון לניבריאות נשים18/06/131142 צפיות
אחד החלומות המשותפים לכל אישה הוא להביא לעולם ילד בריא וחייכן. כדי להגשים את החלום הזה, ולעבור את ההיריון ברוגע, אנו פונות לשורה של בדיקות, חלקן בטוחות יותר חלקן פחות.

מאת: שרון לניבריאות ורפואה כללי16/08/121082 צפיות
ההנחיות התזונתיות מתייחסות למוצרי החלב כאל נכס תזונתי שיש בכוחו לשפר את כלל התזונה ולעזור במניעת מחלות. חלב ומוצריו מספקים, נוסף על סידן, רכיבי תזונה חיוניים נוספים כמו: חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצה B (כולל ויטמין B12), ויטמין A, אשלגן ומגנזיום. רכיבים אלה הופכים את החלב לתחנת כוח תזונתית.

מאת: שרון לניבריאות ילדים16/08/121004 צפיות
ארוחת הבוקר חשובה לכל בני המשפחה- אך לילדים ולמתבגרים, שגופם נמצא בתהליכי גדילה, היא חשובה באופן במיוחד. הצורך להישאר ערניים ומרוכזים במשך שעות רבות, מערכת לימודים עמוסה, לחץ במבחנים- כולם אתגרים לא פשוטים שעומדים בפני תלמידים. תזונה נכונה והערכות מתאימה מבחינת האוכל יכולות לעזור להתגבר על הקשיים ולמנוע עלייה במשקל והשמנה, כמו גם להקטין את הסיכון לתחלואה. לקראת החזרה ללימודים אנו מציגים לכם דוגמאות לארוחות שונות המיועדות לילדים

מאת: שרון לניטכנולוגיות חדשות16/08/12882 צפיות
Mycode הוא קוד אודיו דיגיטלי המוטמע בשידור טלוויזיה, רדיו או בכל מערכת שמע אחרת. אפליקציית Mycode מאפשרת לבעל מכשיר הסמארטפון והטאבלט, לקבל הצעות ערך או תוכן על פי סינונים שונים שהוא קובע. הורדת האפליקציה וקבלת ההצעות היא ללא תשלום ומתבצעת באמצעות הפעלת האפליקציה וקליטה פסיבית של הקוד במכשיר.

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222292 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222253 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221660 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211506 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211484 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211301 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211154 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica