חפש מאמרים:
שלום אורח
07.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההבדל בין נקודות חן ושומות.

מאת: חן שפיררפואה27/12/20101164 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההבדל בין נקודות חן ושומות.

נקודות חן ושומות יכולות להוסיף לנו יופי מיוחד, אולם במקרים מסוימים הן עלולות להוות מטרד. לאנשים שונים יש נקודות חן שונות ובמיקומים שונים על גופם, רצוי וחשוב לעקוב אחרי השינוי של הנקודות ולבדוק שלא נוצרות נקודות חדשות.

נקודת חן -שומה

נקודת החן היא בעצם שומה אך יש הבדל ביניהן, שומה מכילה תאי נבוס ואילו נקודת חן זה בכלל מושג שמתאר נגעי עור. הנקודות(השומות) בולטותעל עור, צבע הנקודה נקבע על ידי גנטיקה. חלק מנקודות החן על גופינו הן מולדות ואילו חלק נוספות במהלך השנים.

הסרת נקודות חן- במידה שהחלטתם להסיר נקודת חן מגופכם תצטרכו לפנות לרופא מוסמך. ההסרה נעשית בהרדמה מקומית,ברוב המקרים אחרי הבדיקה תישלח הנקודה לבדיקות שם ישללו או יאשרו הימצאות של תא סרטני.

שיטות הסרה:

  1. הסרה כירורגית- שיטה זו יכולה להתבצע עם תפרים או בלעדיהם. בשתי הדרכים תידרש הרדמה מקומית. במהלך ההסרה יסיר המנתח את השומה, במידה ולא יהיו תפרים יצרוב המנתח את האזור ובמידה שכן יהיו תפרים לאחר חיתוך הנקודה יתפור המנתח את המקום. שתי השיטות אורכות כ-20 דקות בממוצע.

  2. הסרה בלייזר-תהליך זה מתבצע בהרדמה מקומית, במהלך הניתוח צורב המנתח את הנקודה בעזרת קרני לייזר. הטיפול אורך מספר דקות.

  3. הסרה בצריבה- הצריבה נעשית תחת הרדמה מקומית. המחט יוצרת כוויה בנקודת החן תהליך זה בעצם הורג את תאי הנקודה. בתהליך זה אין צורך בתפרים

  4. הסרה בעזרת גלי רדיו- בשיטה זו פולט מכשיר הרדיו גלים בתדירות אולטרה גבוהה לתוך תאי העור אשר בגללה המים בנקודה מתאדים.

  5. הסרה על ידי הקפאה עם חנקן נוזלי- בשיטה זו החנקן בעצם יוצר כוויה אשר בגללה מתים תאי העור של הנקודה.

 

תוצאותיהן של שיטות ההסרה:

כולנו מחפשים שיטה בה נוכל להסיר את נקודות החן ללא צלקות, אומנם חשוב לדעת שבכל אחת מן השיטות ישנה אפשרות שתישאר צלקת קטנה, לכן חשוב לדעת את ההשלכות של כל אחת מהשיטות לפני שאני בוחרים באחת מהן.

  • הסרה כירורגית- תיתכן רגישות לחומר ההרדמה, ישנה אפשרות להיווצרות צלקת.

  • הסרה בלייזר- תיתכן רגישות לחומר ההרדמה, ישנו סיכוי נמוך להיווצרות זיהום.

  • צריבה- תיתכן רגישות לחומר ההרדמה, תיתכן רגישות באזור עצמו, קיים סיכוי נמוך להיווצרות זיהום.

  • גלי רדיו- תיתכן רגישות באזור, קיים סיכוי נמוך לזיהום

  • הקפאה בעזרת חנקן- ההליך יכול להיות כואב, קיימת אופציה להיווצרות צלקת.

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חן שפיר

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201473 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192372 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192507 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192027 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182441 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181451 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181392 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica