חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוג קליני עונה לשאלות 5- השתתפות בתכנית ריאליטי

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה01/01/20111063 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום עמית

אני בת 33, מורה בתיכון מזה 10 שנים, ומרגישה שהתעייפתי מללמד. אני רוצה משהו אחר. כשניסיתי לחשוב מה מדליק אותי, הבנתי שאני מקנאת באנשים שהלכו לתכנית ריאליטי והתפרסמו ביום אחד. נדמה לי, ואולי זה יותר בפנטזיה שלי, שהם מבלים הרבה, ומוזמנים לאירועים מרגשים. בא לי גם. נשבר לי מהשגרה של עבודה-בית-טלוויזיה, מהתחושה שהחיים הם במקום אחר ואצל מישהו אחר. בא לי להיות מהצד השני של הטלוויזיה, זאת שצופים בה.

נ.ב: אני נשואה ללא ילדים, ככה שזה לא יפגע באף אחד, אם אקח הפסקה של כמה חודשים.

                                                                                                                                                                                                                            רונית

היי רונית

את בעצם רוצה לעשות הסבה מקצועית ממורה לסלב. אלה תפקידים מאוד שונים, אך גם דומים. שונים, כי מורה עסוקה בתכנים ובאידיאל של חינוך הדור הצעיר, ואילו הסלבריטאות כשלעצמה, אם אינה מבוססת על כשרון כלשהו, לרוב מרוקנת מכל ערך. אבל יש גם דמיון, כי גם המורה וגם הסלב נמצאים במרכז הבמה. האחד- צופה בו כל המדינה, ואילו השני- צופה בו כל הכיתה. במובן מסוים גם המורה וגם הסלב  זקוקים לתשומת לב. את בודאי מכירה את המשפט של המורים, "כל העיניים אלי".

 נראה שנמאס לך להיות הילדה הטובה שמרצה את כולם, זו שעומדת בציפיות של החברה, ומתנהגת באופן מכובד וראוי. את רוצה לתת דרור לחלקים אחרים שבך, מוחצנים יותר, אקסהיביציוניסטים ונרקיסיסטיים יותר. אני מניח שיש המון עוצמה בחוויית ההשתתפות בתכנית ריאליטי. היא קשורה באופן חזק לרצון שיראו אותך, שיתנו הד לקיום שלך, שיתפעלו מאישיותך. היא מבטאת שאיפה להקסים ולרגש אחרים בעזרת מי שאת, ומה שאת מראה למצלמה.  אני לא רואה בזה שום דבר רע, כל עוד את לא פוגעת באחרים ומפעילה כלפיהם אלימות, כדי שיתנו לך תכנית.

לפני שאת עושה שינוי אני מציע לך להתקדם בשני כיוונים: הראשון נוגע לעבודה פנימית. שווה להביט פנימה ולבדוק למה את באמת משתוקקת וכמהה. האם "חיי הזוהר" אכן יענו לתשוקה שלך, וימלאו אותך, או שהם רק יהוו הסחת דעת, ממה שחסר לך באמת בתחומים כמו קריירה, התפתחות אישית, זוגיות, משפחה וחברים. אני לא רומז כאן לתשובה מסוימת, ואני חושב  שזה שונה  מאדם לאדם.

 הכיוון השני הוא לבצע עבודת תחקיר בשטח. ההצעה שלי היא מאוד פשוטה, ועם זאת אני לא בטוח, שאלה שחולמים להיות מפורסמים, אכן מבצעים אותה. אני מציע לך להתייעץ עם משתתף ריאליטי לשעבר, או עם סלב, שעיקר המקצוע שלו הוא לעבור מאירוע לאירוע. אני בטוח שאם תפני למישהו מהם ותסבירי את בקשתך, הוא ייעתר בשמחה, ויישב איתך לשיחה קצרה וכנה. אנשים אוהבים לחלוק מניסיונם. זה עושה להם טוב כשנעזרים בהם, ומקשיבים לעצות שלהם. בשיחה  תוכלי להבין טוב יותר, האם זו החוויה שאת מייחלת לה, והאם היא מתאימה לך.

עוד על טיפול פסיכולוגי ופסיכולוגיה

פסיכולוג | פסיכולוג קליני מסביר על טיפול פסיכולוגי לצעירים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמית ורהפטיג, פסיכולוג קליני

מייסד מכון פסיכולוגיה לצעירים

התמודדות עם קשיים רגשיים בעזרת קורבי אינטרנט והדרכות וידאו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורהפטיג

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה10/07/121847 צפיות
הרבה אנשים מנסים להיות אסרטיביים בדרך לא נכונה, שמביאה אותם לכישלון ולאכזבה מעצמם. והם מנסים את זה בדיוק ברגע הקריטי, שבו הם רוצים להשיג משהו לעצמם.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה29/03/121545 צפיות
פסיכולוג קליני מסביר על תופעת דיכאון סמוי. היא מורידה את איכות החיים וגורמת לתחושת חוסר הנאה והתלהבות.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה08/03/121387 צפיות
עצום אתה עיניים? שכח את הכול? האם זו הדרך היחידה להמודד עם כאב נפשי? מה הפסיכולוג חושב על כך?

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה23/02/121276 צפיות
האם גם אתה צריך קהל? 15 שורות על פסיכולוגיה והאח הגדול מאת פסיכווג קליני. נלמד על צורך פסיכולוגי שמוביל אותנו בחיים ונדגים מתוך הכנית המופלאה האח הגדול

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה31/01/121531 צפיות
האח הגדול ממבט של פסיכולוג. מה קורה כששמיים אנשים בחדר ריק ללא גירויים? הם נאלצים להסתכל פנימה לתוך הנפש, וזה מפחיד.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה25/01/121926 צפיות
התמודדות עם לחץ, מה ניתן ללמוד מבית האח הגדול על התמודדות עם לחץ? פסיכולוג קליני כותב על האח הגדול ממבט פסיכולוגי. מהומה בבית האח הגדול, שלושה מהדיירים יוצאים בשלב כל כך מוקדם מהבית מרצונם החופשי . מה הביא אותם לצאת

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה12/01/121726 צפיות
האם הרגשת לאחרונה תחושת דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול או תקיעות, ולא היה לך למי לפנות, ומי שיעזור לך להתמודד? האם אמרו לך ללכת לטיפול, והרגשת שזה לא מתאים לך? צעירים רבים חשים דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול ותקיעות. אלה תחושות לא קלות. צעירים שחשים אותם סובלים באמת. גם אם אתה חש רק אחת מהתחושות האלה, אתה יודע כמה זה מקשה ומסובך.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196288 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196289 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196145 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196271 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196352 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196551 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196226 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica