חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוג קליני כותב על האח הגדול | התמודדות עם לחץ באח הגדול

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה25/01/20121927 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהומה בבית האח הגדול, שניים מהדיירים יוצאים בשלב כל כך מוקדם מהבית מרצונם החופשי . מה הביא אותם לצאת? 

  ניתן את התשובה החלקית כבר עכשיו:  נראה שהבית הוא סיר לחץ מבעבע, שמקשה על הדיירים לשרוד את השהות בו. העונה הנוכחית של האח הגדול היא כנראה מלאת קונפליקטים ומטרידה. השהות בבית מעוררת חרדה רבה אצל הדיירים, והם מגיבים באופן שטבוע בכולנו, כשאנחנו פוגשים בסכנה- אנחנו מנסים לברוח.

מה משפיע על רמת החרדה בבית? אלה למעשה אותם גורמים שמביאים אותנו בחיי היום יום להיות בחרדה, רק שבבית האח הגדול הכל מוקצן.

  1. מערכות היחסים בין הדיירים- הם תקועים במשך 24 שעות עם אותם אנשים למשך תקופה ארוכה, זה גורם קיצוני שמביא ללחץ. גם בחיים שלנו, מערכות היחסים שלנו על כל המורכבות שבהן, מביאות לא פעם להרבה לחץ וחרדה. מערכות יחסים לא פחות מבדידות, ואולי אף יותר, יוצרות סטרס.
  2. מיליוני עיניים שצופות בכל תנועה ואמירה שלהם- אכן מלחיץ. אנחנו יכולים להזדהות, כולנו נמצאים במצבים בהם מסתכלים עלינו, מצפים מאיתנו, שופטים את הביצועים שלנו, ובסוף מחליטים באם לקבל או לדחות אותנו. זה יכול להיות הבוס בעבודה, החברים שאיתם אנו יוצאים לבלות, או אפילו בן הזוג ביחסי מין.
  3. מבנה האישיות של הדיירים- מדובר במצבור רב של דמויות בעלות מבנה אישיות מורכב ונפש סוערת. לחלק מהדיירים, בגלל מבנה האישיות שלהם, קשה להסתדר עם הזולת, והיחסים שהם יוצרים נוטים להיות סוערים ומלאי מריבות . כך מבנה האישיות שלהם הופך אותם פגיעים ורגישים ללחץ. הערה חשובה- אני מתייחס לדיירי הבית כדמויות בסדרת טלוויזיה. זאת מפני שכל מה שנאמר עליהם פה, אינו על האנשים עצמם, אלא על איך שהם משתקפים אחרי העריכה, שמעצבת אותם כרצונה. אין לנו מושג מי הם באמת.
  4. מניפולציות של ההפקה- ההפקה גם היא לא טומנת ידה בצלחת, וכבר מהיום הראשון יצרה משימות פסיכולוגיות מערערות רגשית, ומסכסכות. בין היתר ניתן למצוא: הוראה ליוסי ולחברתו ליצור קונפליקטים בין אישיים ולהקצין תכונות מטרידות, בקשה מאנשים לוותר על הלבוש והשם שלהם, ובעצם על הזהות שלהם, וכן אילוץ דיירים מסוימים להתמודד עם הפוביות שלהם (פחד מכלבים, נחשים ומעכברים). זה למי שלא יודע, הסיוט הכי גדול של אנשים עם פוביות. בכלל השבוע המפחיד אף שהיה מלא הומור, עורר חרדות למכביר. גם בחיי היום יום שלנו אנו פוגשים בחוויות שמעוררות לחץ וחרדה. אלו חוויות שמאיימות על הזהות שלנו, ומעמתות אותנו עם הפחדים הכי גרועים שלנו. הרבה פעמים כשאנשים באים לטיפול בתחושה של ערעור ושבריריות, זה בגלל חוויה כזו, שעוררה איום ופחד. איום לא על הקיום הפיזי אלא על הקיום הנפשי

איך אנחנו מגיבים ללחץ? איך הגיבו בבית?

 יש מגוון של תגובות, השבוע ראינו שתים מתוכן. הראשונה זו תגובה של בריחה- ברי יצאה מהבית כנראה כי רצתה באופן טבעי לברוח מהלחץ, על מנת שלא יערער אותה. לשם כך ויתרה על חלומה לזכות במיליון ובהערצת הצופים. היא  כנראה הבינה שבריאותה הנפשית חשובה לה יותר. תגובה שניה היא של זיווה שהגיבה בקיצוניות למועמדות להדחה, והפגינה מיד אחר כך התנהגות מוזרה וילדותית. גם זו תגובת של סטרס

עוד כתבות והדרכות פסיכולוגיות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמית ורהפטיג, פסיכולוג קליני

מייסד מכון פסיכולוגיה לצעירים

התמודדות עם קשיים רגשיים בעזרת קורבי אינטרנט והדרכות וידאו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורהפטיג

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה10/07/121853 צפיות
הרבה אנשים מנסים להיות אסרטיביים בדרך לא נכונה, שמביאה אותם לכישלון ולאכזבה מעצמם. והם מנסים את זה בדיוק ברגע הקריטי, שבו הם רוצים להשיג משהו לעצמם.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה29/03/121546 צפיות
פסיכולוג קליני מסביר על תופעת דיכאון סמוי. היא מורידה את איכות החיים וגורמת לתחושת חוסר הנאה והתלהבות.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה08/03/121387 צפיות
עצום אתה עיניים? שכח את הכול? האם זו הדרך היחידה להמודד עם כאב נפשי? מה הפסיכולוג חושב על כך?

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה23/02/121280 צפיות
האם גם אתה צריך קהל? 15 שורות על פסיכולוגיה והאח הגדול מאת פסיכווג קליני. נלמד על צורך פסיכולוגי שמוביל אותנו בחיים ונדגים מתוך הכנית המופלאה האח הגדול

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה31/01/121535 צפיות
האח הגדול ממבט של פסיכולוג. מה קורה כששמיים אנשים בחדר ריק ללא גירויים? הם נאלצים להסתכל פנימה לתוך הנפש, וזה מפחיד.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה12/01/121727 צפיות
האם הרגשת לאחרונה תחושת דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול או תקיעות, ולא היה לך למי לפנות, ומי שיעזור לך להתמודד? האם אמרו לך ללכת לטיפול, והרגשת שזה לא מתאים לך? צעירים רבים חשים דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול ותקיעות. אלה תחושות לא קלות. צעירים שחשים אותם סובלים באמת. גם אם אתה חש רק אחת מהתחושות האלה, אתה יודע כמה זה מקשה ומסובך.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה03/02/111755 צפיות
האם גם בנפש שלנו יש תהליך הדחה? מה אנחנו משליכים מתוכנו ולא מוכנים לקבל? פסיכולוג קליני כותב על פסיכולוגיה וטלוויזיה בשפה ברורה ובהירה

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196312 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196313 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196168 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196295 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196379 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196576 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196250 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica