חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדריך ליזם המתחיל - חלק ראשון

מאת: יערה דניאלפטנטים05/01/20111729 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש לכם רעיון חדש? אתם רוצים לקדם אותו לכדי פטנט ומוצר? הדרך לרישום פטנטים אינה קצרה, ומעט מורכבת. לפניכם חלק ראשון במדריך אשר יעזור לכם לעבור את המסלול מרגע המצאת הפטנטים ועד להגשת בקשת פטנט, ורישום פטנטים.

שלב ראשון – חיפוש פטנטים

השלב הראשון בדרך לרעיון חדש הוא חיפוש פטנטים קיימים בתחום. קודם כל עליכם לבדוק אם הרעיון שלכם לא קיים כבר, והאם לא נרשם כבר כפטנט. לשם כך יש לבצע חיפוש פטנטים. כיצד עושים זאת? בתור התחלה ניתן לבצע חיפוש עצמאי דרך מאגרים שקיימים באינטרנט. במידה ולא מצאתם פטנטים רשומים כמו זה שאתם מעוניינים לרשום, כדאי שתעמיקו את החיפוש. העמקת החיפוש חייבת להיעשות על ידי מומחים בתחום, וזה הזמן לפנות למשרד שמתמחה בחיפוש ורישום פטנטים.

שלב שני – רישום פטנטים והסכמי סודיות

רישום פטנטים מתחיל בהגשת בקשה. התאריך בו מתקבלת בקשת רישום הפטנט, הוא תאריך הבכורה, והוא התאריך הרשמי בו התקבלה בקשת הפטנט שלכם על ידי משרד הפטנטים. זה אומר שאם יגיע מישהו עם רעיון כמו שלכם וינסה לרשום אותו כפטנט, מה שיקבע אם הוא או אתם תצליחו לרשום את אותו פטנט הוא תאריך הבכורה.

התהליך של בחינת הפטנט ורישומו לוקחים בין שנתיים לשלוש שנים. בשלב ביניים זה אין לבעל הפטנט זכויות משפטיות כל הפטנטים שלו, אך הוא יכול לחשוף את הפטנט שלו לצורך שיווק הפטנט וקידום עסקי שלו.

רישום פטנטים הוא טריטוריאלי ולכן מוגן רק במדינות בהם נרשם, עורכי פטנטים מנוסים ידעו לרשום את הפטנט שלכם שמקומות המתאימים.

מרגע רישום הפטנט, הפטנט יהיה תקף למשך 20 שנה.

בקשה בינ"ל

במטרה להקל על ממציאים עם רישום פטנט בכל המדינות שנדרש, ישנה אפשרות להגשת בקשה לרישום פטנט בינ"ל. על ידי הגשת בקשה אחת וקבלת תאריך בכורה, יש תוקף לכך בכל המדינות שחברות באמנת ה PCT. לאחר מכן יש להגיש בקשה בינלאומית אשר נבחנת ומתפרסמת שנה וחצי מתאריך הבכורה.

הסכמי סודיות

יזמים רבים טועים לחשוב שאין ערך להסכמי סודיות. סברה זו אינה נכונה ויש להסכמי סודיות ערך רב. אם לא תשתמשו בהסכמי סודיות אתם מסכנים את הפטנט שלכם משתי בחינות. הראשונה היא שייתכן ש"יגנבו" לכם את הרעיון, והשנייה היא שחשיפת הפטנט לפני הגשת בקשת רישומו נחשבת לפרסום פטנט, דבר אשר עלול לפסול אותו מלהירשם כפטנט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111358 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111776 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112152 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111506 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111313 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111415 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111698 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא פטנטים

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171484 צפיות
רישום פטנטים מבוצע אצל רשם פטנטים של מדינה מסוימת. ניתן לרשום המצאה חדשנית כפטנט אבל קבלת פטנט על אפליקציה מסובכת יותר מקבלת אישורים על המצאות אחרות. בארה"ב מקובל יותר לאשר פטנטים על אפליקציות, אך לא כן באירופה. רישום פטנט בישראל הוא בדומה לנהוג באירופה אם כי בשנים האחרונות מאושרים באופן יחסי יותר פטנטים על אפליקציות.

מאת: Daniel.Bפטנטים26/03/171671 צפיות
פטנט הוא זכות שניתנת לממציא לבלעדיות על המצאתו. זוהי זכות מוגבלת בזמן שמתקבלת לאחר הגשת בקשה לרישום הפטנט ושמוגבלת גם למדינה שבה הוגשה הבקשה, אם כי ישנן אמנות בין-לאומיות המקלות על רישום הפטנט גם במדינות החברות באמנה.

מאת: רוני הכהןפטנטים01/08/161833 צפיות
איך עוברים על פני הדברים ההכרחיים על מנת שזה יהיה עורך מקצועי לפי כל אמות המידה הסטנדרטיות במדינת ישראל?

מאת: ראובן ברמןפטנטים28/08/152386 צפיות
אם זו ההיכרות הראשונה שלך עם תחום הפטנטים, אלה עשר הנקודות שכדאי לדעת.

מאת: ראובן ברמןפטנטים16/07/151732 צפיות
המאמר מתאר את הפרקים של בקשת פטנט, כפי שהתגבש בעולם במשך השנים

מאת: ראובן ברמןפטנטים14/07/151840 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים מדבר על האפשרויות העומדות בפני המוסדות הפיננסיים למנוע מגורם בלתי מורשה לחגוג על חשבון הלקוחות שלהם

מאת: רוני הכהןפטנטים19/11/142188 צפיות
פטנט חדש לבית הוא הזדמנות לשפר את איכות החיים, אם יש לכם רעיון טוב זה הזמן לקדם את התהליך, פיתוח פטנטים הוא תחום בו כל אחד יכול להצליח בעזרת ליווי מקצועי תומך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica