חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משכנתא - שיעבוד נכסים או הלוואה?

מאת: ייעוץ עסקי חכם יותרמשכנתא05/01/20111701 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משכנתא היא שעבוד מקרקעין המשמש כבטחון להלוואה, שאם לא תוחזר בכסף יוכל המלווה, על פי רוב בנק למשכנתאות, לגבות את הנכס. הלוואה בטוחה זו מאפשרת גמישות, הן בגובה הסכום והן בפריסת התשלומים עליה. מאחר ומדובר בסכום גדול מקובל לעשות שיעבוד נכסים לצרכי מימון של בית וכדומה, אם כי ניתן להשתמש בכסף לעוד מטרות כמו פתיחת עסק. בדרך כלל מישכון הנכס נעשה עבור רכישתו הוא.

פרוצדורה מורכבת

משכנתא כשמה היא צורה נוספת של משכון, דהיינו, למלווה יש שליטה מסוימת על נכס של הלווה. בתור שכזו היא מוגדרת כאחת מזכויות מקרקעין בחוק המקרקעין הישראלי, ומשום כך מצריכה רישום בלשכת רישום המקרקעין של שיעבוד הנכס בטאבו עבור נותן ההלוואה.

משכנתא היא צורת המשכון הסבוכה ביותר מבחינה פרוצדורלית, ולכן עלות הביצוע שלה גבוהה, מלבד הרישום, צריך ליווי של עורך דין, שמאות וביטוחים על הנכס, ואף ביטוח חיים של הלווה כערבות למשכנתא.

מסלולים שונים

בעולם המשכנתאות קיימים מסלולים רבים שנבדלים זה מזה בכמה נושאים: אורך הלוואה, גובה הריבית והשינויים בה לאורך הזמן, סוג הצמדת ערך ההלוואה (לפריים, לדולר, למדד או לשילוב שלהם), נקודות יציאה. השיקולים לבחירת המסלול תלויים ביכולתו הכלכלית של הלווה, ובעוד תנאים שונים.

לפעמים הלוואה לפעמים שיעבוד

למעשה המשכנתא תבוא לידי ביטוי רק כשהלווה לא עמד בהחזרים לפי פריסתם, במקרה כזה בנק שהלווה את הכסף ימכור את הנכס על ידי כונס נכסים עבור 70% משוויו. הכסף ישמש לכיסוי החוב, והעודף יעבור ללווה. במידה והלווה יעמוד בתשלום הרי שהחלק המשכוני שבהלוואה לא מומש, והיא כסתם הלוואה רגילה.

שבירת המשכנתא באמצע הדרך

גם את המשכנתא, כמו כל הלוואה אחרת, ניתן לשבור בכל עת על ידי תשלום כל החוב בפעם אחת, מה שיביא להפסקת תשלומי המשכנתא. אלא שבדרך כלל יתלווה לפירעון כזה עמלה שמקובל לכנותה (בטעות) "קנס", אלא שזהו תשלום שאמור לכסות את הנזק שייגרם לבנק מחמת ביטול העסקה בכך שייאלץ להעביר את ההון שלו להשקעה אחרת שיכולה להיות בתשואה נמוכה יותר.

 



תגיות המאמר: משכנתא


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף על מכשירי חיסכון, ולקבלת ייעוץ עסקי חכם יותר, וטוב יותר, היכנסו לאתר סמארט אנד בטר עוד היום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ייעוץ עסקי חכם יותר

מאת: ייעוץ עסקי חכם יותרמט"ח19/11/111133 צפיות
כיום, השוק הכלכלי הגדול בעולם הוא שוק המט"ח. מדובר על שוק שהוא מעין רכבת הרים, מלא ריגושים לשוחרי האדרנלין למיניהם - האם המשקיע הפרטי יכול להרוויח ממנו?

מאת: ייעוץ עסקי חכם יותרפנסיה02/01/111296 צפיות
פירוט מכשירי החיסכון הקיימים לימי הפרישה: קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים וקופות גמל. בדיקת היתרונות והחסרונות של כל מכשיר, והכדאיות הכלכלית בבחירת אחד או יותר מהכלים.

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222599 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222595 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222569 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222586 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222874 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222911 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222917 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica