חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מלכודת דבש (לפורש החדש)

מאת: אריק נופיםאימון אישי05/01/20111124 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מלכודת דבש  (לפורש החדש)

 מתוך המילון

דבר מפתה שיש בו יתרון מיידי, אבל בטווח הארוך הוא עתיד לפגוע במקבלו.

 במקור זהו כינוי מעולם הריגול לנערת פיתוי (המופעלת לרוב לשם סחיטה).

מהוא המשל ומי הנמשל?

זהו הגעתם לגיל פרישה מהצבא אז גם הגעתם אל המנוחה? בואו ניבחן את זה צעד אחר צעד

ראשית לשכיר המסיים עשרות שנות עבודה במקום עבודה ציבורי  אשר הופרש לו כחוק במשך כל השנים גמלה  והגיע הזמן ליהנות הן מדמי הגמלה והן מפיצויי הפרישה.

לראשונה נפגש הפורש עם סכום מזומנים כה גבוה  (מאות אלפי שקלים)  זה המון וזה מבלבל  ובנוסף לכך משכורת הממשיכה לזרום בלי לעבוד... האומנם?

הרי  זה פנטסטי.

אז בואו נעשה סדר, בתחום ההכנסות  הגמלה ממקום העבודה במידה והיא מלאה , ולרובנו לא,  מכסה רק 70%  מהשכר המוגדר לצורכי הגמלה  כלומר תוספות שכר כמו ביגוד, נופש, רכב וכדומה לא מוכרות לצורכי הגמלה או מוכרות רק באופן חלקי  כך שסך הגמלה מגיעה לעיתים ל 50% מהשכר אליו הורגלתם . כך שבסך הכול ההכנסות החודשיות קטנות.

אתה בטח אומר "בטוח אמצא עבודה, הרי השוק צמא לפורשי צבא מיומנים מקצועיים ובעלי מוסר עבודה גבוה", זה נכון אך לא לכולם, סטטיסטית מעל גיל 45 חל קושי אמיתי להתקבל לעבודה רק 60% מוצאים עבודה לאחר כ 46 שבועות, סטטיסטיקה זו נבדקה לפני המשבר שאנו חווים היום. אז בוא נרד לקרקע המציאות טוב להיות אופטימי אך כדאי להיערך לאפשרויות פסימיות.

ומה עם ההוצאות?

כאן ההוצאות דווקא גדלות כי במקום לאכול במקום העבודה אתה אוכל בבית, מתקשר מהבית ,לובש בגדי מותגים ונוהג ברכב הפרטי על חשבונך.

זמנך הפנוי מנוצל לחוגים, טיולים בתי קפה וקניות  "החיים הטובים" עולים כסף.

הילדים שאתה כל כך אוהב ולעיתים "הזנחת" עקב אילוצי התפקיד מצפים לקבל נתח בפיצויים.

הוצאות הבריאות גדלות עם הגיל טיפולי שיניים, ראייה מזון בריאות ויטמינים מעקבים רפואיים.

ומה עם האגו? היית מפקד בכיר שנהג לתת פקודות לפקודיו ועכשיו אתה לא....איך אתה שומר על ה"אני העליון" שלך?

אז מה שברור זה שצריך להיערך לקראת פרישה עם תקציב משפחתי חדש, כזה שלא גורם לפער בתזרים המזומנים השוטף ומשאיר כסף ליעדים עתידיים כי אתה רק באמצע החיים ולא בסופם.

אז מה עושים? מתכננים.

מהם היעדים שלך לעוד שנה, חמש שנים, עשר שנים ובגיל הגמלה, הגיע הזמן לחשוב על כך.

כמו זוג צעיר צריך לחשב שוב את ההכנסות  ואת ההוצאות המשפחתיות ואם יש פער יש לטפל בו.

לא לבזבז את כספי הפיצויים וקרנות ההשתלמות על החלפת דירה, טיול לחו"ל ,החלפת מכונית או מתנות לילדים לפני שהתארגנתם בסטאטוס החדש.

וקחו בחשבון תוחלת חיים עד גיל 85 לפחות.

החלטת להיות עצמאי, החלט איזה סכום אתם מוכנים לסכן מבלי לפגוע במשפחה. האם כדאי להיכנס להתחייבויות כספיות כבדות? יש לך תוכנית עסקית ריאלית?

ואם אחרי הכול נותר לכם סכום ללא ייעוד אז החליטו על סדרי עדיפויות וחשיבות איך לנצלו הכי טוב.

יצאת ממערכת תומכת עם הרבה כסף נזיל ומעט יידע ,זכור- חוסר תכנון יוביל את משפחתך למצוקה ואולי אפילו לעול על ילדכם,  אז אל תחלקו עכשיו כספים בציפייה לקבלם חזרה עוד 10 שנים.

אל תקבלו החלטות ביום הפרישה מהעבודה, חכו שנה ורק אחרי שתחוו את אורח החיים החדש ותכירו היטיב את צורכיכם תהיו בשלים להחליט.

מדובר בסכומים גדולים ועוד המון שנים לחיות כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע, עצה ממנו תחסוך לכם עשרות אלפי שקלים לאורך השנים.

נכון שנתתם את מיטב מרצכם ואונכם בשנות השרות הצבאי ומגיע לכם נחת ושלווה כלכלית אז היזהרו מ"מלכודת הדבש" אם אתם רוצים ללקק דבש עוד שנים רבות.

 



תגיות המאמר: ניהול, פרישה, כלכלת משפחה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נופים אריק יועץ כלכלי לכלכלת משפחה ומקים המותג "לכלכל נכון" .

מתמחה בהדרכה ואימון אישי לצמיחה כלכלית למשפחות, ולאנשים פרטיים.

    חבר באיגוד יועצים ומאמנים בכלכלת משפחה

תחום פעילותי

העברת סדנאות, הרצאות , קורסים ויעוץ אישי בארגונים בחברות ובחוגים פרטיים.

הפעילות  מחוללת שינוי בחשיבה ובהתנהלות הכלכלית, ומיועדות הן לאנשים בעלי קשיים בהתנהלות הכלכלית והן לאנשים שהמערכת הכלכלית שלהם יציבה, אך אינם מסתפקים בכך ורוצים להתקדם ליעדים מהר יותר, ולהישגים כלכליים רבים יותר.

בנוסף לייעוץ בתחום ההתנהלות הכלכלית וחתירה להשגת יעדים ניתנים כלים להערכות לסיכונים משפחתיים  משכנתאות והכנה לגיל השלישי. 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק נופים

מאת: אריק נופיםהורות05/10/111096 צפיות
רוב הטיפים ממליצים ללכת לקניות בלי הילדים! ואף מסבירים זאת שכשהולכים לקנות עם הילדים - למרות הכיף שבדבר - סכום הקניה עולה בעשרות שקלים, וחוץ מזה הילדים משפיעים על שיקול דעת של ההורה לגבי מה נכון לקנות ומה נחוץ באמת או איזה פירמה לקנות. דעה זו מופצת בכל אתר רלוונטי הן ע"י חברות מסחריות (רשתות סופר לדוגמא או בנקים) והן ע"י מדריכים ויועצים לכלכלת המשפחה. האומנם זו ההנחיה הנכונה למשפחה? או שאולי מדובר בדעה קדומה ובריחה מהתמודדות ערכית?

מאת: אריק נופיםהשכלה ביתית04/03/101543 צפיות
לקיחת משכנתא הינה פעולה כלכלית ורגשית מהגדולות שמתחייבת אליהם המשפחה בישראל. התמודדות נכונה טרם ה"חתימה" על המשכנתא יכולה להשיג רווח כספי רב ולהפיג חששות מיותרים מעצם תהליך זה. הדרך לזה הינו בעיקר לימוד הנושא וניטרול הרגשות והדעות הקודמות. אז תקראו תפנימו ותתכוננו.

מאת: אריק נופיםנישואין18/02/101266 צפיות
מזל טוב התחתנתם ועכשיו צריך בית כי אנחנו כבר לא לבד אנחנו משפחה חדשה ואולי עוד מעט אף נתרחב "שיהיה במזל" אז צריך בית מתאים לא רק לנו אלא לצאצאים שיגיעו הרי לא כל יום מחליפים בית וחשוב שיהיה מספיק גדול ובסביבה טובה.

מאת: אריק נופיםהורות18/02/101092 צפיות
איזהו הורה שלא ניתקל בכל פעם בלחץ מצד ילדיו? אבא תקנה לי! אימא אני רוצה את זה! האם דרישות אלו של הזעתותים נמצאים אצלכם ב"רשימת הקניות" או שאתם נסחטים? כמה אפשר להגיד " לא היום" "אין לי כסף לזה" "זה לא בריא" וכו'. ובכל זאת מה עושים? איך אפשר גם לרצות את הילדים וגם את עצמך ואם אפשר אז "על הדרך" גם לחנך לצרכנות נכונה? אז זהו יש !

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213633 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205264 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193109 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192944 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193009 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173534 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica