חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לפני קניית בית- כיצד תבחר את הבית הנכון?

מאת: אריק נופיםנישואין18/02/20101267 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזל טוב התחתנתם ועכשיו צריך בית כי אנחנו כבר לא לבד אנחנו משפחה חדשה ואולי עוד מעט אף נתרחב  "שיהיה במזל"  אז צריך בית מתאים לא רק לנו אלא לצאצאים שיגיעו הרי לא כל יום מחליפים בית וחשוב שיהיה מספיק גדול ובסביבה טובה.

כמה זוגות אתם מכירים הם בעלי דירה?  האומנם "בעלי דירה"  אם המשכנתא היא 95% מערך הדירה עדיין הייתם מכנים אותם "בעלי דירה"  או שמה הדירה ניתנה להם כפיקדון ע"י הבנק ואולי במקרה הטוב הם יהיו "בעלי הדירה" בעוד 25 שנה?  ובאיזה מחיר  האם זה במחיר הנקוב בקניית הדירה או כפול מזה?  ובאיזה מחירים משפחתיים? והאם יכלו להגיע לדירה כזו במחיר נמוך יותר?  או שתהיה בבעלותם מהר יותר?

אתם יודעים כי משפחה ממוצעת מחליפה דירה 3 פעמים במהלך חייהם, אז למה בצעירותכם כשאתם ללא ניסיון וידע כלכלי ובודאי ללא כושר חיזוי עתידי אתם מקבלים החלטות ל 30 שנה קדימה?  האם הדירה שתיקנו היום תתאים לכם בעוד 15 שנה?  מה גודל המשפחה תהיה אז?  כמה תרוויחו?  כמה תצרכו?

האם רק בעלות על נכס חשוב לכם ואתם ממשכנים את חייכם לטובתו?

רגע .....רגע....!

קודם כל חישבו : מה יש לנו ? אם נישאר משהו מהחתונה כיסינו את ההוצאות ונישאר כסף או נישאר חוב?  אז כמה יש לנו אחרי הכל כולל הכל ומתנות מההורים?

כמה אנחנו מכניסים נטו לקופה המשותפת?  האם זה קבוע? כמה נישאר לנו אחרי השוטף? (שכירות, ארנונה, חשמל, מים, אוכל, בילויים מסעדות וכדומה)

האם אנחנו מצליחים לחסוך משהו כל חודש? או צורכים את כל ההכנסה?

רשמו לפניכם את כל הנתונים האלו .

עכשיו נתכנן את הבית שאנחנו רוצים.

לא חדרים ולא סביבה אלא בכמה אנחנו יכולים (לא רוצים!) לקנות בית, את מסגרת התקציב לרכש הבית.

אז אלו הם כללי האצבע

  1. ההחזר החודשי לבית לא יעלה על 25% מסך ההכנסה נטו של המשפחה. גם אם אתם יכולים היום יותר הרי אוטוטו המשפחה גדלה וכך ההוצאות.  לדוגמא :אם הכנסתכם המשותפת היא 10.000 ₪  התחייבו להחזר חודשי של עד  2.500 ₪.
  2. המשכנתא לא תעלה על 75% מערך הנכס שאתם מעונינים לקנות  גם אם הבנק מוכן לתת יותר  לא לוקחים. (אתם חייבים הון עצמי ראשוני). לדוגמא :אם ערך הנכס שאתם רוצים לקנות עולה 200.000 ₪  קחו משכנתא מקסימלית של 150.000 ₪ - נידרש הון עצמי לפחות 50.000 ₪.
  3. משכנתא עד 20 שנה (מרווח בטחון אם במשך השנים תקלעו לצרות ותרצו לפרוס את המשכנתא).

אם אין לכם הון עצמי של לפחות 25% אזי כדאי להתחיל לחסוך ובינתיים לגור בשכירות.

מגורים בשכירות נתפסים כהפסד כסף אך בהיותכם זוג צעיר אתם יכולים לשכור דירה קטנה בשולי העיר וכך תוכלו לחסוך כסף, הדירה שתשכרו לא תהיה במקום שתרצו לקנות בית.

החשיבות במיקום הבית תהיה כשילדכם יגיע לגיל 5  ועד אז אפשר לחסוך

כל שקל שתחסכו יחסוך לכם בגובה המשכנתא ובהחזרים העתידיים.

בערך הנכס לרכישה הוסיפו לפחות 10% להוצאות נוספות כמו עמלות עו"ד, אגרות שונות שיפוץ הדירה או החלפת מטבח וכדומה.

עכשיו כשאתם יודעים מהי מסגרת התקציב שלכם לכו חפשו את הדירה המתאימה לכם ביותר בסכום זה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נופים אריק יועץ כלכלי לכלכלת משפחה ומקים המותג "לכלכל נכון" .

מתמחה בהדרכה ואימון אישי לצמיחה כלכלית למשפחות, ולאנשים פרטיים.

    חבר באיגוד יועצים ומאמנים בכלכלת משפחה

תחום פעילותי

העברת סדנאות, הרצאות , קורסים ויעוץ אישי בארגונים בחברות ובחוגים פרטיים.

הפעילות  מחוללת שינוי בחשיבה ובהתנהלות הכלכלית, ומיועדות הן לאנשים בעלי קשיים בהתנהלות הכלכלית והן לאנשים שהמערכת הכלכלית שלהם יציבה, אך אינם מסתפקים בכך ורוצים להתקדם ליעדים מהר יותר, ולהישגים כלכליים רבים יותר.

בנוסף לייעוץ בתחום ההתנהלות הכלכלית וחתירה להשגת יעדים ניתנים כלים להערכות לסיכונים משפחתיים  משכנתאות והכנה לגיל השלישי. 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק נופים

מאת: אריק נופיםהורות05/10/111096 צפיות
רוב הטיפים ממליצים ללכת לקניות בלי הילדים! ואף מסבירים זאת שכשהולכים לקנות עם הילדים - למרות הכיף שבדבר - סכום הקניה עולה בעשרות שקלים, וחוץ מזה הילדים משפיעים על שיקול דעת של ההורה לגבי מה נכון לקנות ומה נחוץ באמת או איזה פירמה לקנות. דעה זו מופצת בכל אתר רלוונטי הן ע"י חברות מסחריות (רשתות סופר לדוגמא או בנקים) והן ע"י מדריכים ויועצים לכלכלת המשפחה. האומנם זו ההנחיה הנכונה למשפחה? או שאולי מדובר בדעה קדומה ובריחה מהתמודדות ערכית?

מאת: אריק נופיםאימון אישי05/01/111125 צפיות
זהו הגעתם לגיל פרישה מהצבא אז גם הגעתם אל המנוחה? בואו ניבחן את זה צעד אחר צעד ראשית לשכיר המסיים עשרות שנות עבודה במקום עבודה ציבורי אשר הופרש לו כחוק במשך כל השנים גמלה והגיע הזמן ליהנות הן מדמי הגמלה והן מפיצויי הפרישה. לראשונה נפגש הפורש עם סכום מזומנים כה גבוה (מאות אלפי שקלים) זה המון וזה מבלבל ובנוסף לכך משכורת הממשיכה לזרום בלי לעבוד... האומנם?

מאת: אריק נופיםהשכלה ביתית04/03/101544 צפיות
לקיחת משכנתא הינה פעולה כלכלית ורגשית מהגדולות שמתחייבת אליהם המשפחה בישראל. התמודדות נכונה טרם ה"חתימה" על המשכנתא יכולה להשיג רווח כספי רב ולהפיג חששות מיותרים מעצם תהליך זה. הדרך לזה הינו בעיקר לימוד הנושא וניטרול הרגשות והדעות הקודמות. אז תקראו תפנימו ותתכוננו.

מאת: אריק נופיםהורות18/02/101093 צפיות
איזהו הורה שלא ניתקל בכל פעם בלחץ מצד ילדיו? אבא תקנה לי! אימא אני רוצה את זה! האם דרישות אלו של הזעתותים נמצאים אצלכם ב"רשימת הקניות" או שאתם נסחטים? כמה אפשר להגיד " לא היום" "אין לי כסף לזה" "זה לא בריא" וכו'. ובכל זאת מה עושים? איך אפשר גם לרצות את הילדים וגם את עצמך ואם אפשר אז "על הדרך" גם לחנך לצרכנות נכונה? אז זהו יש !

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201600 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182081 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172033 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152392 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152401 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152055 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141908 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica