חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוג קליני - הצצה לתוך חדר הטיפולים של הפסיכולוג

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה07/01/20111417 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמו בכל פגישה בזמן האחרון, היא מתלוננת על העובדת החדשה, שהצטרפה למשרד שלה. בשטף היא מספרת כמה היא קולנית ועצלנית, ומבלה כל היום בשיחות טלפון אישיות. היא בת 37, מנהלת אדמיניסטרטיבית של מרפאה. כחלק מהתפקיד שלה, היא אמורה לחנוך את המזכירה "החדשה", וללמד אותה את התפקיד. בפגישות האחרונות ניסיתי להבין ממנה, במה היא שונה מהעובדות האחרות, למרות זאת לא הצלחנו לזהות מה כל כך מעצבן בה.

 

 

 

 

 אבל היום באמצע המשפט, היא נתקפת בעצבים, "די כבר עם התקתוק הזה, אני לא מצליחה להתרכז, זהו אני מוציאה את הבטריות מהשעון". בתנופה היא קמה לעבר שעון המחוגים, שמונח על השולחן. יש בזה משהו אימפולסיבי, אפילו תוקפני, שאינו מתאים לאופי המחושב שלה.

אני מביט בה, ושואל את עצמי מה כל כך הפריע לה? אין לה רגישות יתר חושית."עוד דבר שמעצבן אותך" אני אומר ומחווה תנועה לעבר השעון.  "אין לי סבלנות, כבר אין לי סבלנות לשום דבר בזמן האחרון" היא אומרת, "כל דבר קטן מקפיץ אותי, משגע אותי". אני מסתכל עליה במבט משתתף. "ככה גם בעבודה?". "כן, פעם היה לי יותר אורך רוח לילדות החדשות שמגיעות למשרד, לאט לאט הייתי מחנכת אותם" היא אומרת בחיוך, "היום כאילו כל העצבים שלי חשופים". "את יודעת, בתקופות רגישות, קל יותר לדעת מה מעורר בנו מצוקה", אני אומר," אנחנו מגיבים מייד בלי מעצורים". "היא מוציאה אותי משלוותי, יש לה בנייד צלצול 'מגניב' כזה של שיר שמשמיעים הרבה ברדיו, והיא מדברת בו בקולי קולות ".

הסיטואציה שהיא מתארת, מזכירה לי נסיעה באוטובוס עם חבורה של בני נוער קולניים וחצופים. "זה בטח מעצבן שאת צריכה כל הזמן להעיר לה להיות בשקט ולשמור על הכללים". היא מסתכלת עלי, "נכון, היא גורמת לי להרגיש כמו דודה מבוגרת, party pooper     קפדנית, שמפריע לה הרעש"."אולי מה שמפריע בשעון, זה לא התקתוק ", אני מציע, "אלא התחושה שהזמן עובר. כמו שהיא גורמת לך להרגיש מבוגרת".

 היא חושבת לרגע, ואז אומרת, "לא הגיל הוא העיקר,  אני פשוט מרגישה לידה חסרת חיים". היא מחייכת, "ואם כבר לתת פרשנות לתקתוק של השעון, אז מה שמעצבן בו זה החדגוניות,  המונוטוניות."

 "ככה את מרגישה ?" אני שואל. "שלעומתה את חדגונית ומונוטונית?"."נו ברור, אני שם 15 שנה כבר, היא רק מתחילה. וחוץ מזה, היא מעזה יותר, ופחות אכפת לה מהכללים."  "גם את העזת פה היום", אני אומר, "הוצאת את הבטריות מהשעון, בלי לחשוב לרגע, מהם  הכללים , ומה דעתי על כך". "נכון" היא אומרת, יש לה זיק בעיניים, "זה באמת היה כיף". 

 "אולי עכשיו,"אני מציע פתרון מעשי", כשאת מבינה, שיש בך משהו, שרוצה להיות כמוה, יהיה קל יותר להרפות מהעמדה הקפדנית מולה. נסי להכיר ולראות מי היא באמת, אולי אפילו להתיידד איתה, וליהנות מהתעוזה שלה. אל מול עמדה כזו, סביר שגם היא תמתן את התנהגותה, ולשתיכן יהיה קל יותר." (שיחה בדיונית) 

עוד על טיפול פסיכולוגי:

פסיכולוג קליני מדריך על טיפול פסיכולוגי לצעירים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמית ורהפטיג, פסיכולוג קליני

מייסד מכון פסיכולוגיה לצעירים

התמודדות עם קשיים רגשיים בעזרת קורבי אינטרנט והדרכות וידאו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורהפטיג

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה10/07/121853 צפיות
הרבה אנשים מנסים להיות אסרטיביים בדרך לא נכונה, שמביאה אותם לכישלון ולאכזבה מעצמם. והם מנסים את זה בדיוק ברגע הקריטי, שבו הם רוצים להשיג משהו לעצמם.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה29/03/121546 צפיות
פסיכולוג קליני מסביר על תופעת דיכאון סמוי. היא מורידה את איכות החיים וגורמת לתחושת חוסר הנאה והתלהבות.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה08/03/121389 צפיות
עצום אתה עיניים? שכח את הכול? האם זו הדרך היחידה להמודד עם כאב נפשי? מה הפסיכולוג חושב על כך?

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה23/02/121281 צפיות
האם גם אתה צריך קהל? 15 שורות על פסיכולוגיה והאח הגדול מאת פסיכווג קליני. נלמד על צורך פסיכולוגי שמוביל אותנו בחיים ונדגים מתוך הכנית המופלאה האח הגדול

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה31/01/121535 צפיות
האח הגדול ממבט של פסיכולוג. מה קורה כששמיים אנשים בחדר ריק ללא גירויים? הם נאלצים להסתכל פנימה לתוך הנפש, וזה מפחיד.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה25/01/121929 צפיות
התמודדות עם לחץ, מה ניתן ללמוד מבית האח הגדול על התמודדות עם לחץ? פסיכולוג קליני כותב על האח הגדול ממבט פסיכולוגי. מהומה בבית האח הגדול, שלושה מהדיירים יוצאים בשלב כל כך מוקדם מהבית מרצונם החופשי . מה הביא אותם לצאת

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה12/01/121727 צפיות
האם הרגשת לאחרונה תחושת דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול או תקיעות, ולא היה לך למי לפנות, ומי שיעזור לך להתמודד? האם אמרו לך ללכת לטיפול, והרגשת שזה לא מתאים לך? צעירים רבים חשים דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול ותקיעות. אלה תחושות לא קלות. צעירים שחשים אותם סובלים באמת. גם אם אתה חש רק אחת מהתחושות האלה, אתה יודע כמה זה מקשה ומסובך.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196319 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196317 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196172 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196300 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196386 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196580 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196254 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica