חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוג קליני - אמא שמאוכזבת מהבן שלה ומחוסר ההצלחה שלו

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה07/01/20111354 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עמית שלום

אני מודאגת בגלל הבן שלי. הוא הבכור, בן 35  ועדיין לא עשה כלום עם החיים שלו. האמת היא, שהוא פשוט כשלון. הוא למד באוניברסיטה תואר במדעי החברה, אבל לא השקיע, ולא הצליח במבחנים. בסוף הוא אפילו לא סיים את התואר. בשנים אחר כך, הוא היה מעורב בהרבה מיזמים. פעם פתח בית קפה, פעם אחרת הקים חברת שיווק. שום דבר לא התרומם, שום עסק לא הפך לרווחי. אני יודעת, כי הוא תמיד בא לבקש מאיתנו מימון. הוא מתאר בעיניים בורקות את התכנונים שלו, ואיך הוא הולך להצליח בגדול. משם מה אני ואבא שלו קונים את זה, אנחנו לא יכולים לסרב. אין צורך להגיד שכל השנים לא ראינו פרוטה בחזרה. בשבוע שעבר הוא בא שוב לבקש מאיתנו כסף, ואני מתלבטת מה לעשות. אני חושבת שאולי הכל באשמתנו, פינקנו אותו מידי, והוא לא מוכן להתאמץ כדי להצליח. הפעם אני חושבת לסרב לבקשה שלו.   רינה

רינה שלום

מה זה אומר ילד "מפונק"? האם הוא לא מוכן להתאמץ? או אולי זה נובע מתוך קושי פנימי?

מה שבטוח מהסיפור שלך, זה שבנך רוצה להצליח בכל מאודו. שוב ושוב הוא מנסה, שוב ושוב הוא פונה לעזרתכם. אני מניח שמבלי שאמרת לו את דעתך, הוא מרגיש לא שווה וכשלון. זה בודאי לא קל בשבילו לבוא אליכם  ולבקש עזרה. והנה בכל זאת הוא לא מוותר. באופן נואש הוא שואף להוכיח לך שאת טועה, להראות שהוא הילד המוצלח של אבא ואמא.

מה כל כך קשה לו, שמחבל בסיכוייו להצליח? סיבה אפשרית אחת היא, כמה אירוני, דווקא הציפיות שלכם. כבן בכור יכול להיות שהציפיות שלכם ההורים, ממנו, הן כל כך גבוהות, שאין לו שום סיכוי לעמוד בהן. כך כל פרויקט הוא מתחיל בתקווה לא ריאלית להצליח בענק. לכבוש את העולם, ולהוכיח לכם כמה הוא מוצלח. אבל אז הוא נתקל במכשולים ובעיות , הקיימים בכל פרויקט. אלו מזכירים לו כמה הדרך לא פשוטה, וכמה ההר הוא גבוה. אז הוא נתקף מן הסתם בבהלה, ורוחו נופלת. בסופו של דבר הוא נכשל.

מתוך דבריך עולה כי בנוסף לדאגה שאת חשה, יש גם אכזבה עמוקה מבנך. נראה  שאת לא יכולה לקבל את זה שהבן שלך, אינו הילד המוצלח שלו פיללת.  אני חושב שתוכלו לעזור הרבה לבן שלכם, אם תשלימו עם מי שהוא. תעריכו ותאהבו אותו, בזכות מי שהוא, בלי למדוד ובלי לתת ציונים. אחר כך  תאמרו לו זאת במפורש, בשיחות אישיות. זה עשוי לשחרר אותו, אפילו בגילו.

אני מסכים איתך שהמימון שלכם אינו תורם לו. הוא רק מגדיל את הציפיות המועמסות על כתפיו, ומציג מסר, שאתם מוכנים לעשות הכול כדי שיצליח, העיקר שיצליח. אני חושב שזה מלחיץ פי כמה בשבילו לדעת, שכישלון יגרום לכם להפסד כספי. כדאי להסביר לו את הסיבות להפסקת המימון. הוא אולי יכעס, אבל יש לי תחושה, שבסופו של דבר הוא יקבל זאת, ויוקל לו.

  עוד על טיפול פסיכולוגי לצעירים ופסיכולוגיה

פסיכולוג | פסיכולוג קליני מדריך על טיפול פסיכולוגי לצעירים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמית ורהפטיג, פסיכולוג קליני

מייסד מכון פסיכולוגיה לצעירים

התמודדות עם קשיים רגשיים בעזרת קורבי אינטרנט והדרכות וידאו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורהפטיג

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה10/07/121851 צפיות
הרבה אנשים מנסים להיות אסרטיביים בדרך לא נכונה, שמביאה אותם לכישלון ולאכזבה מעצמם. והם מנסים את זה בדיוק ברגע הקריטי, שבו הם רוצים להשיג משהו לעצמם.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה29/03/121546 צפיות
פסיכולוג קליני מסביר על תופעת דיכאון סמוי. היא מורידה את איכות החיים וגורמת לתחושת חוסר הנאה והתלהבות.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה08/03/121387 צפיות
עצום אתה עיניים? שכח את הכול? האם זו הדרך היחידה להמודד עם כאב נפשי? מה הפסיכולוג חושב על כך?

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה23/02/121278 צפיות
האם גם אתה צריך קהל? 15 שורות על פסיכולוגיה והאח הגדול מאת פסיכווג קליני. נלמד על צורך פסיכולוגי שמוביל אותנו בחיים ונדגים מתוך הכנית המופלאה האח הגדול

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה31/01/121534 צפיות
האח הגדול ממבט של פסיכולוג. מה קורה כששמיים אנשים בחדר ריק ללא גירויים? הם נאלצים להסתכל פנימה לתוך הנפש, וזה מפחיד.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה25/01/121926 צפיות
התמודדות עם לחץ, מה ניתן ללמוד מבית האח הגדול על התמודדות עם לחץ? פסיכולוג קליני כותב על האח הגדול ממבט פסיכולוגי. מהומה בבית האח הגדול, שלושה מהדיירים יוצאים בשלב כל כך מוקדם מהבית מרצונם החופשי . מה הביא אותם לצאת

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה12/01/121727 צפיות
האם הרגשת לאחרונה תחושת דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול או תקיעות, ולא היה לך למי לפנות, ומי שיעזור לך להתמודד? האם אמרו לך ללכת לטיפול, והרגשת שזה לא מתאים לך? צעירים רבים חשים דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול ותקיעות. אלה תחושות לא קלות. צעירים שחשים אותם סובלים באמת. גם אם אתה חש רק אחת מהתחושות האלה, אתה יודע כמה זה מקשה ומסובך.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196299 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196302 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196156 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196282 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196366 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196563 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196238 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica