חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוג קליני- המנהל לוקח תרופות אנטי דיכאוניות

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה07/01/20111268 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


עמית שלום

אני מנהל בחברת תקשורת. לא מזמן נודע לי שאחד המנהלים שמתחתי, לוקח תרופות נגד דיכאון. אחד העובדים ראה את חפיסת הכדורים מציצה מהתיק שלו, וספר לי. אחרי התלבטות לקחתי את המנהל לשיחה והתברר לי שזה נכון. למעשה, לפי החוזה שלו הוא חייב לדווח על שינוי במצבו הבריאותי, ככה שלא הייתה לו ברירה.

בקרוב היחידה שלו אמורה להתחיל פרויקט גדול, ואני חושש שהוא לא יעמוד במשימה.

מניסיוני עם אנשים מדוכאים, אני יודע שהתפקוד שלהם נפגע. הם פסיביים, אין להם יוזמה, ובטח שלא שמחת חיים ואנרגיה. אני צריך מישהו שיוביל את הצוות, שיהיה המנוע של העובדים. בנוסף, אני מצפה ממנהל, שידע גם להיות קשוב להם ולצרכים שלהם. כמו שזכור לי, אנשים מדוכאים עסוקים בעיקר בעצמם, וקשה להם מאוד לטפל באחרים ולדאוג להם. כרגע נראה שהמנהל הזה חסר תועלת בשבילי, ואני מתלבט האם לפטר אותו, או להעביר אותו תפקיד.

                                                                                                                                                            אורן

 אורן שלום

 האם אנשים שנמצאים בדיכאון עובדים פחות טוב? דיכאון הוא מצב נפשי לא פשוט שחלק מהמאפיינים שלו הם:חוסר כוחות, תחושות עצב ואדישות , חוסר חשק והנאה, ובעיות בשינה ובאכילה. במקרים קיצוניים הוא מביא אנשים להישאר במיטה ללא כוח לקום בבוקר, ואף לאובדנות. אבל יש רמות שונות של דיכאון. יש אנשים שחיים עם דיכאון כל חייהם, ועדיין מתפקדים בעבודה באופן מוצלח. להיפך, דווקא העבודה היא זו ששומרת על בריאותם, ובשעות שהם עובדים, הם כמעט ולא חשים קושי. הדיכאון מתגנב לתוכם, ומשתלט על נפשם דווקא בשעות הערב ובסופי השבוע. כך יוצא שמי שנפגע בעיקר מהיותם דיכאוניים הם יקיריהם, בני הבית. בני הבית, בניגוד לחברים לעבודה, רואים את האדם הדיכאוני כשהוא מכונס בעצמו, כבוי, מרוקן ומרוחק.

אני לא בטוח שהמצב של המנהל, מונע ממנו לעבוד כמצופה. לא חווית אותו אדיש, עצוב או פסיבי בפגישתכם. גם העובדים האחרים לא לא התלוננו. חששך התעורר רק כשנודע לך על התרופות. נראה שכדאי להתנתק מהסטיגמה, התרופות הן דווקא סימן טוב במקרה זה. הן מלמדות שהוא מטפל בעצמו ובבעיותיו. המדאיג הוא דווקא אנשים שמכחישים את הקושי, ולא מטפלים בו. בנוסף, יש לזכור שהשימוש בתרופות אנטי דיכאוניות מאוד נפוץ בימינו. אנשים רבים שיפרו את איכות חייהם בזכותן. לאור זאת, כרגע, ללא עדויות מוצקות לפגיעה בתפקוד של המנהל, לא הייתי מרחיק לכת ונוקט צעדים קיצוניים, כגון אלה שהצעת.

הכי חשוב זה לדבר איתו, לשמוע ממנו מה מצבו, ואיך הוא מתמודד. דיווח עצמי הוא אחד הגורמים העיקריים שמתבססים עליהם, כשרוצים לאבחן קשיים נפשיים. אתה צריך לתת בו אמון, שהוא ידווח כשיהיה קושי, ולהגיד לו שזה מה שאתה מצפה ממנו. במקביל ניתן גם להיות עם יד על הדופק. שים לב למידת האקטיביות של המנהל והמוכנות שלו לקחת על עצמו אחריות, וכן להיעדרויות יוצאות דופן. שים לב ליחסים הבין אישיים שלו, והאם ישנן התפרצויות זעם בלתי מוסברות. כמו כן היה קשוב לתחושה של הכפופים לו, האם הם חווים אותו סבלני וקשוב, ומקבלים מענה לקשייהם. בכל מקרה חשוב לדעת, שגם אם המנהל נמצא בקושי כרגע, כדאי לשקול לעזור לו ולתמוך בו , ולא לפטר ולבצע מעשים בלתי הפיכים.

עוד על טיפול פסיכולוגי לצעירים ועל פסיכולוגיה

פסיכולוג | פסיכולוג קליני מדריך על טיפול פסיכולוגי לצעירים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמית ורהפטיג, פסיכולוג קליני

מייסד מכון פסיכולוגיה לצעירים

התמודדות עם קשיים רגשיים בעזרת קורבי אינטרנט והדרכות וידאו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמית ורהפטיג

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה10/07/121850 צפיות
הרבה אנשים מנסים להיות אסרטיביים בדרך לא נכונה, שמביאה אותם לכישלון ולאכזבה מעצמם. והם מנסים את זה בדיוק ברגע הקריטי, שבו הם רוצים להשיג משהו לעצמם.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה29/03/121546 צפיות
פסיכולוג קליני מסביר על תופעת דיכאון סמוי. היא מורידה את איכות החיים וגורמת לתחושת חוסר הנאה והתלהבות.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה08/03/121387 צפיות
עצום אתה עיניים? שכח את הכול? האם זו הדרך היחידה להמודד עם כאב נפשי? מה הפסיכולוג חושב על כך?

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה23/02/121278 צפיות
האם גם אתה צריך קהל? 15 שורות על פסיכולוגיה והאח הגדול מאת פסיכווג קליני. נלמד על צורך פסיכולוגי שמוביל אותנו בחיים ונדגים מתוך הכנית המופלאה האח הגדול

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה31/01/121534 צפיות
האח הגדול ממבט של פסיכולוג. מה קורה כששמיים אנשים בחדר ריק ללא גירויים? הם נאלצים להסתכל פנימה לתוך הנפש, וזה מפחיד.

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה25/01/121926 צפיות
התמודדות עם לחץ, מה ניתן ללמוד מבית האח הגדול על התמודדות עם לחץ? פסיכולוג קליני כותב על האח הגדול ממבט פסיכולוגי. מהומה בבית האח הגדול, שלושה מהדיירים יוצאים בשלב כל כך מוקדם מהבית מרצונם החופשי . מה הביא אותם לצאת

מאת: עמית ורהפטיגפסיכולוגיה12/01/121727 צפיות
האם הרגשת לאחרונה תחושת דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול או תקיעות, ולא היה לך למי לפנות, ומי שיעזור לך להתמודד? האם אמרו לך ללכת לטיפול, והרגשת שזה לא מתאים לך? צעירים רבים חשים דכאון, חרדה, בדידות, חוסר כוחות, ריקנות, בלבול ותקיעות. אלה תחושות לא קלות. צעירים שחשים אותם סובלים באמת. גם אם אתה חש רק אחת מהתחושות האלה, אתה יודע כמה זה מקשה ומסובך.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196297 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196300 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196154 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196280 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196363 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196560 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196235 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica