חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"ואהבת לך כלרעך" או שינוי הרגלים על פי שיטת פלדנקרייז

הביטוי "ואהבת לרעך כמוך" מוכר וידוע. חכמי התורה התייחסו אליו כאל כלל חשוב בתורה.

ד"ר משה פנחס פלדנקרייז הקרוי ע"ש סבא רבא שלו הרבי פנחס שפירא מקוריץ – מתלמידיו של הבעל שם טוב – גדל בבית יהודי קבליסטי, שהיווה את אחת ההשפעות החזקות עליו. משה פלדנקרייז התייחס למשפט "ואהבת לרעך כמוך" כאל משוואה. מטבעה של משוואה, ניתן להחליף בין הצדדים ועדיין השוויון יישמר. לכן טבע את המונח "ואהבת לך כלרעך". חשבו על המשפט הזה רגע, נשמע משונה, לא? למה לעשות את זה? למה הוא התכוון?

כשפלדנקרייז הפך את הסדר במשפט המוכר כ"כ, אני מניח שכוונתו הייתה להבהיר נקודה חשובה בפילוסופיה שעומדת מאחורי שיטת פלדנקרייז, והיא שאין הרגל טוב אלא אם ניתן לוותר עליו. וכך הוא מראה לנו איך בקלות אפשר לשמור על תוכן המשפט – פרשני המקרא פירשו את הציווי לא כלאהוב את הזולת כמו שאתה אוהב את עצמך, אלא לאהוב לעשות טוב לרעך כמו שהיית רוצה שיעשה לך ועל כן הלמד ליפני רעך – גם אם הוא נאמר באופן בלתי הרגלי וזה נשמע מעט מוזר בתחילה.

ע"פ משה פלדנקרייז "שום דבר בדפוסי התנהגותנו אינו קבוע, מלבד אמונתנו שהם כאלה".

העיקרון הזה עומד לנגד עיניו של כל מורה בשיטת פלדנקרייז. לעשות כל פעולה ביותר משתי דרכים שונות ולחפש להכיר ראשית את ההרגל ולאחר מכן לחפש דרך בלתי הרגלית לביצוע. כדי להדגים זאת בקצרה שלבו את אצבעות הידיים שלכם. זו פעולה אוטומטית, נכון? עכשיו הפרידו את הידיים ושלבו את הידיים באופן הבלתי הרגלי. איך זה מרגיש? משונה קצת, לא?

אם ניקח את דלקת פרק כף היד כאחת מהבעיות הנפוצות ביותר בקרב אנשים העובדים במשך זמן רב מול המחשב, ונחפש איך להשתמש בעיקרון זה, אז ראשית נבחין בהרגל: תנועתיות מוגברת בשורש כף היד ביחס למרכז גוף סטאטי באופן יחסי. ההפך (בדומה להיפוך "ואהבת לך כלרעך") יהיה להניע את מרכז הגוף ביחס לכף יד סטאטית, תוך כדי כך שאנו מחפשים להפיק את אותה התנועה בפרק כף היד.

את התהליך הבא אפשר לעשות על מזרון דק או על שטיח:

בבקשה לעמוד על הברכיים וכפות הידיים. את כף היד הימנית להניח עם גב כף היד על הרצפה (כבר בלתי הרגלי) ולהניע את הגוף למעלה – לכיוון הקיר שלמראשות – ולמטה – לכיוון הקיר שלמרגלות. הלוך ושוב מספר פעמים ולנוח באופן כזה שלא נשענים על פרקי כפות הידיים (ישיבה למשל). לחזור שוב לאותה התנוחה ולהניע את הגוף מצד לצד ביחס לגב כף יד ימין מספר פעמים הלוך ושוב. אחרי מנוחה נוספת לחזור לאותה התנוחה ולחבר את כל הכיוונים לכדי מעגלים קטנים, כך שהגוף חג מעגלים סביב פרק כף יד ימין, מספר מעגלים עם כיוון השעון ולאחר מכן להחליף את כיוון המעגלים נגד כיוון השעון.

לעבור כעת לנוח על הגב כשהידיים ארוכות לאורך הגוף, ולאחר כדקה שבה ניתן להבחין האם התחושה שונה ביד ימין לעומת שמאל, לנסות לנתק מעט – 2 ס"מ – את היד הימנית להחזיר אותה לקרקע ולנסות לנתק כך את היד השמאלית. רוב האנשים מדווחים בשלב זה שהיד הימנית מרגישה קלה יותר.

לחזור ולשחזר את התהליך גם עם היד השנייה ולאחר מנוחה קלה לקום ולשים לב לתחושה בעמידה ושוב כשחוזרים לעבוד עם המחשב להבחין בתוצאה שהתקבלה עכשיו אחרי שהפכנו את היוצרות ע"פ עקרונות שיטת פלדנקרייז.

שיטת פלדנקרייז מציעה להפוך את היוצרות של כל פעולה הרגלית ואוטומטית שאנחנו עושים, ולחוש איך זה מרגיש. לפעמים זה קצת מוזר בהתחלה, אבל התוצאות יכולות להיות מרחיקות לכת. ובמילותיו של דוד בן גוריון: "שיטת פלדנקרייז תהיה תועלת גדולה לכלל האנושות, מנסיוני האישי אני יודע אילו תוצאות ראויות לציון מושגות."

מאמרים נוספים אפשר לקרוא באתר הבית שלי:

www.gav-hofshi.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גב חופשי - פלדנקרייז באופן אישי

אורי הלפרין - מורה ומטפל מוסמך בשיטת פלדנקרייז

http://www.gav-hofshi.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי הלפרין

מאת: אורי הלפריןאורטופדיה ופיזותרפיה25/01/111092 צפיות
המאמר מסביר מהי פריצת דיסק, וכיצד ניתן לטפל במצב זה דרך שיטת פלדנקרייז.בעזרת שיעורים אישיים בשיטה ניתן לתת מענה לסובלים מפריצת דיסק, להקל על הכאב וליצור שיפור בתפקוד וביכולת, וזאת על ידי טיפול עדין וקשוב במגע ובתנועה.אורי הלפרין, מורה בכיר ומנוסה בשיטה מספר על ההתנסות האישית המוצלחת שלו (הן כמטופל והן כמטפל) בעבודה עם מצבים של פריצת דיסק.

מאת: אורי הלפריןאורטופדיה ופיזותרפיה27/12/10906 צפיות
יציבה נכונה על פי שיטת פלדנקרייז והאופן בו ניתן להשיג אותה. כיצד הימנעות מהפעלת מאמץ שרירי מיותר מסייעת ליציבה. המאמר כולל הצעה להתנסות בשיטת פלדנקרייז בעת הישיבה מול המחשב.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212878 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201439 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181339 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181368 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171473 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172617 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171760 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica