חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרסוניפיקציה- האנשת גוגל

מאת: אמיר מיילסקידום אתרים30/05/20091096 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פרסוניפיקציה- האנשת גוגל

המפתח להבנת גוגל ולקידום אתרים

1 . להכיר ולהבין את גוגל. ( לעניות דעתי זהו הכלל החשוב ביותר עבור מקדם האתרים )

א. רלוונטיות - בראש ובראשונה מנוע החיפוש גוגל שואף להציג לפני הגולש את תוצאת החיפוש הרלוונטית ביותר לשאילתת החיפוש, וחשוב ביותר להפנים כלל זה. נניח כי הגולש שלנו חיפש : רכב להשכרה- ברור מאליו כי גוגל ישאף להציג בפניו את האתרים העוסקים בהשכרת רכב, לא במכירת רכב, לא בצביעת רכב, לא במכירת חלפים לרכב.

מתוך האתרים שגוגל יציג בפי הבוחר, על גוגל לקבל החלטה לא פשוטה, את מי להציג ראשון, את מי שני, וכן הלאה. וכאן נכנסת שאלת הרלוונטיות: כל האתרים בעשירייה הראשונה הם רלוונטיים לשאילתת המחפש הגולש, אז את מי בכל זאת יבחר גוגל  למקם במקום הראשון.

התשובה לכך מורכבת, נעמוד עליה בפרוטרוט גם בהמשך, אך עיקרו של דבר להבנת סוגיה זו היא הרלוונטיות, האתר הרלוונטי ביותר מבין העשרה יוצג במקום הראשון, האתר שמציג בפני הגולש יותר מידע הנוגע לנושא השאילתא, כלומר לנושא השכרת רכב, האתר המרבה לעדכן ולהוסיף ולשנות תכנים, תמונות וכל סוג אחר של מידע לגולש,  ולעניין זה כבר אמרו חכמים: הגודל כן קובע, באופן טבעי אתר אשר לו יותר דפי אתר, הוא כזה אשר יכול להציג יותר תכנים.

ב. פרסוניפיקציה - האנשת גוגל

אין צורך בבהלה, כך אני מקווה, שהרי אנו מאמינים בהגינותו של גוגל, וכולנו תקווה כי הגולם לא יקום על יוצרו.

אך אם ברצונכם להיטיב ולהבין את גוגל, אין מנוס מהאנשתו- (קרי, להתייחס אליו כאל בן אנוש) וזאת למה: היכולת האדירה של ברירת מילארדי מילים, ובחירת המילים, התוצאות הרלוונטיות ביותר לשאילתת חיפוש מסוימת, היא הבסיס החשוב ביותר עליו מושתת מנוע החיפוש של גוגל.

לצורך זה מעסיקים בגוגל את טובי המוחות בעולם, לצורך זה משלמים למוחות אלה משכורות עצומות, וכל זאת על מנת לתכנת את הרובוטים ( הזחלנים- נרחיב בהמשך ) בפרמטרים שונים ומשונים על מנת שיוכלו לבצע מלאכה זו, מלאכה שעל פניה, אפשרית רק באם הסריקה תבוצע על ידי בשר ודם, שהרי רק בן אנוש יוכל באמת ובתמים להחליט מה היא, או מי הוא האתר הרלוונטי ביותר להופיע במקום הראשון, תחת מילת חיפוש מסויימת.

אך מכיוון שמלאכת סריקה זו, בלתי אפשרי שתבוצע על ידי בן אנוש, הרי שהפרמטרים עליהם עובדים טובי מוחות אלה, מטרתם העיקרית היא להביא לכך שסריקת המילים, בחירת התוצאות שתגענה לראש תוצאות החיפוש, תהיינה קרובות ככל האפשר לתוצאות ולבחירות אותם היה מבצע בן אנוש לו ניתן היה לו לעשות זאת. על מטרה זו עמלים טובי המוחות של גוגל, ובהצלחה לא מבוטלת, וחשוב לדעת כי מלאכה זו נמשכת כל העת, ובשל כך פרמטרים מסוימים בבסיס השיטה משתנים מעת לעת, ומקדם אתרים טוב יוכל לזהות שינויים אלה לכשיתרחשו. אך חשוב עוד יותר לדעת: כי במערכת כפי שהיא, כמו בכל מערכת הנתונה בידיו של רובוט, יש כשלים, וכשלים אלה יכולים להיות מנוצלים היטב על ידי מקדם אתרים בעל אינטואיציה וידע.

ג. תכנים, תכנים, ועוד תכנים

האתר הטוב ביותר, האתר הרלוונטי ביותר, זה הנמצא במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, יאבד את מיקומיו הטובים באם יעמוד סטטי לאורך זמן, אי עדכון תוכן, אי הוספת תוכן לאתר זה תביא לצניחתו מהמיקומים הגבוהים, גוגל מזה סטטיות זו בקלות, כשם שהוא מזהה הוספת תכנים ודפים חדשים. וכשאנו אומרים תכנים, אנו מתכוונים לתכנים רלוונטיים לתחום עיסוקו של האתר, רלוונטיים למילות החיפוש אותם אנו רוצים לקדם.

תוך כמה זמן יאבד אתר זה את מיקומיו הגבוהים ?  זה תלוי בגודל התחרות על המיקומים עליהם מתחרה אתר זה, ככל שהתחרות גבוהה יותר, ככל שמילת החיפוש מבוקשת יותר, ככל שנפח החיפוש גדול יותר, כך מהירות איבוד המיקום בעקבות אי עדכון והוספת תכנים, תהיה גדולה יותר.

ובהקשר זה: לעיתים תשמעו את האמירה: לא עשיתי דבר, לא התאמצתי כלל, ואני במקום הראשון. ובכן, מצב זה אפשרי, אבל רק במקרים הבאים:

התחרות על מילת החיפוש בה ידידנו הגיע למקום הראשון שואפת לאפס.

נחזור להשכרת רכב: תוכלו להתברג ומהר מאוד במקום הראשון בקטגוריה זו, אם תקדמו את הביטוי: ' השכרת רכב צעצוע', מהר מאוד תגיעו למקום הראשון תחת ביטוי זה, סביר להניח כי לא יהיו לכם מתחרים כלל, אך סביר עוד יותר להניח, כי  גם מבקרים גולשים לאתרכם לא יהיו, וכן לא יהיו הכנסות.

חתונה חתונות

מבצעים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עסקים למכירה

מבצעים

אמיר מיילס- מרכז עסקים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר מיילס

מאת: אמיר מיילסייעוץ עסקי15/05/091087 צפיות
להכניס שותף לעסק- כן / ולא אחת מהקושיות היותר הגדולות עבור בעל העסק- השיקולים לכאן ולכאן הם רבים וכך גם ההתלבטות. מצד אחד שותף יכול למנף את העסק, להזרים לתוכו משאבים ויכולת שתביא לצמיחתו, ומאידך יש חששות רבים כמו: סכסוכים, נסיונות השתלטות על העסק, תביעות הדדיות וכו"

מאת: אמיר מיילסיזמות עסקית15/05/091132 צפיות
עסקים באינטרנט עסקי אינטנט הופכים מיום ליום ליום לאטרקטיביים יותר ויותר. נפחי החיפוש באנטרנט, כמות הרוכשים מוצרים, או המפרסמים , גדלים בהתמדה משנה לשנה, ובשל כך גם הפוטנציאל הטמון בעסקי האינטרנט השונים

מאת: אמיר מיילסקידום אתרים14/05/091016 צפיות
קידום אתרים וגוגל- אינטואיציה או מדע מה לא נאמר ונכתב על נושא זה של קידום אתרים וקידום בגוגל בפרט. אז הפעם מזווית קצת אחרת, זווית שאני מקווה שתאיר לכם כמה צדדים אפלים בתחום זה של קידום אתרים אורגני. אז ראשית:

מאת: אמיר מיילסמחקרי שוק07/05/091334 צפיות
טעויות של שפל כלכלי / או אם תרצו אופטימיות מול פסימיות בתקופות קשות לעסקים יש נטייה לעשות טעויות המאיצות את הידרדרות העסק, טעויות שנגרמות עקב שיקול דעת מוטעה, עקב לחצים כספיים כמובן. טעויות של שפל כלכלי / או אם תרצו אופטימיות מול פסימיות

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213421 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211710 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183560 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172903 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172646 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172488 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172528 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica