חפש מאמרים:
שלום אורח
01.12.2021
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התפתחות ניהול עובדים לאורך השנים

מאת: eyalfatranניהול ידע03/02/20112062 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התפתחות ניהול עובדים לאורך השנים

הגישה המדעית – טיילוריסטית

ניהול עובדים הוא דבר שהשתנה רבות לאורך 150 השניםהאחרונות. בתחילת הדרך הגישה השלטת הייתה הטיילוריסטית מכניסטית. הגישה אומרת שהעובד שווה מכונה וכך גם יש להתייחס אליו ולהפיק ממנו את המיטב. לפי גישה זו האדם אצלן מטבעו ולכן צריך "לעודד" אותו כמה שניתן על ידי הגדלת השכר שלו. המנהלים הם המוח והמידע צריך להיות מרוכז אצלם, העובד הוא רק הכלי לביצוע.

אלה שהשיטה לא הביאה להרמוניה בתוך מקומות העבודה ויצרה חוסר שביעות רצון אצל העובדים. בנוסף בארגונים הגדולים השיטה הקשתה על הניהול בגלל הריכוזיות המוגזמת. עיקר הביקורת על הגישה המדעית היא על רקע חוסר האנושיות בבסיסה, וההסתכלות על העובד כמכונה ולא כאדם.

בהמשך פיתח מקס וובר את תיאורית הבירוקרטיה, הכוונה הייתה ליצור ארגון אידיאלי שבו עבודות ההנהלה והמשרד נעשים בצורה מסודרת ותוך הקפדה על הנהלים. וובר הדגיש את החשיבות של ניהול תוך הקפדה על חוק וסדר, לא מתוך כפייה אלה מתוך רצון אמיתי של העובדים. בדומה למודל הקודם וובר התרכז בצרכי הארגון ודי התעלם מהצרכים האישיים של העובדים.

מהפכה בניהול עובדים

ניסוי האותרן שינה את התפיסה בעולם לגבי ניהול עובדים. הניסוי לקח קבוצה של עובדות ושיפר את תנאי העבודה שלהן, התפוקה של העובדות עלתה. כעבור מספר חודשים הורידו החוקרים את תנאי העבודה שלהן בחזרה למקור והמשיכו לעקוב אחריהן. בניגוד לצפיות העובדות המשיכו ליצר תפוקה גבוה. החוקרים הבינו שעצם תשומת הלב לעובדות, וההבנה שהן חשובות, יצרה עליה ברמת התפוקה שלהן. הגישה החדשה שנוצרה נקראת גישת יחסי האנוש. לפי גישה זו האדם במרכז, ולאדם גורמים פסיכולוגיים וסוציולוגיים מורכבים שמניעים אותו. זו הגישה המובילה היום, לצערי ישנם מנהלים שמתנהגים כאילו הם נולדו במאה ה 19.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איל פטרן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת eyalfatran

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/172536 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/171880 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranעיצוב גינות16/11/171486 צפיות
עיצוב של כל גינה מתחיל במחשבה ועדיף שזו תהיה מחשבה של אנשי מקצוע, מנוסים ובעלי ידע בתחום, שגם אוהבים את מה שהם עושים – כן, בדיוק כמו הצוות של Mr. Green. לכל גינה וגינה יש את המאפיינים שלה וכמובן שלכל לקוח יש את הציפיות שלו ואת הדברים שהוא היה רוצה למצוא בגינה שלו ואת אלה צריך לשלב יחד בצורה נכונה

מאת: eyalfatranחקלאות06/10/17943 צפיות
אז לפני שאתם חושבים מה תרצו שיהיה בחצר, בדקו את גודל השטח ואז תוכלו להתחיל להגדיר מה אתם רוצים, כאשר האפשרויות הן רבות ומגוונות: שטח דשא, גינת תבלינים, עץ הדרים, בריכה, מפלי מים, פינת ברביקיו, בריכה, שביל אבנים, פינת ישיבה, פסלים מעוצבים ועוד.

מאת: eyalfatranנדל"ן20/07/121192 צפיות
התיקון השלישי לתמ"א 38 מביא עמו רוח חדשה ואופטימית שמציתה תקווה גדולה בנוגע להצלחת התכנית המבורכת שעד היום, למרות שיצאה לאוויר העולם לפני קרוב לשמונה שנים לא הצליחה להתרומם מן הקרקע ולהמריא. על מנת להבין לעומק את מהות התיקון השלישי לתכנית נסקר בקצרה את ההשתלשלות שלה עד לנקודת הזמן בה בוצע התיקון השלישי.

מאת: eyalfatranאדריכלות06/07/121200 צפיות
כל ילד מודע לעובדה שמדינת ישראל התברכה במיקום מעניין, לטוב ולרע. הכוונה במקרה המדובר היא לא כמדינה יהודית בגוש מדינות ערביות אלא כמדינה ששוכנת על השבר הסורי אפריקאי על כל המשתמע מכך. בעקבות רעידות אדמה שמתרחשות בעולמנו וגובות את חייהם של מאות אלפי קורבנות נראה שהדי רעשי האדמה הגיעו עד לבית המחוקקים שלנו שם הצליחו להזיז דברים

מאת: eyalfatranשוק ההון16/12/111435 צפיות
החלטתם שאתם רוצים להשקיע בבורסה? כדאי שתתייעצו עם מקצוענים. שוק המניות יכול להיות לעיתים אכזרי לאלו שלא מכירים אותו. התקופה העכשווית מאפיינת בחוסר יציבות בשווקים הפיננסים כאשר מגמות מרבות להשתנות. ישראל מאוד תלויה בשוק הבינלאומי, כרגע נראה שאירופה נמצאת במרכז הדאגות

מאמרים נוספים בנושא ניהול ידע

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/09/21303 צפיות
הגשת הבקשה לרישיון עסק בתל אביב- מיידע ראשוני על בעל העסק או מיופה כוחו להגיש את הבקשה המלאה (כולל המסמכים הנדרשים) למרכז שירות הלקוחות של אגף רישוי עסקים. את אגרת רישוי העסקים ניתן לשלם בעת הגשת הבקשה. הערה – בקשה ליציאת שותף מהעסק לא כרוכה בתשלום אגרה. הבקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות הרישוי העירונית. על הבקשה לרישיון לכלול:

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע16/06/21462 צפיות
צו הריסה מנהלי קשה לבטל- האומנם? בהמשך פסק דין בו בוטל צו הריסה מנהלי. בהתאם להוראות סעיף 238א(ח) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן – החוק), לא יבטל בית המשפט צו הריסה מנהלי, אלא אם התברר שהבניה ביחס אליה הוצא הצו בוצעה כדין או שהצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת לטענת המבקשים, במתן צו ההריסה נפלו מספר פגמים, שבגינם יש לבטל את צו ההריסה, כפי שיפורט להלן: א. בניית הסככה הסתיימה למעלה משישים יום לפני מתן צו ההריסה. לפיכך לא ניתן היה להוציא את צו ההריסה; ב. צו ההריסה אי

מאת: בנימין קלינגרניהול ידע29/03/21392 צפיות
הרפורמה ברישוי עסקים מדינת ישראל קידמה רפורמה בתחום רישוי עסקים, שמטרתה לשפר ולייעל את הליכי הרישוי ולהקל ככל הניתן על בעלי העסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים, כל זאת, תוך הקפדה על הוראות חוק רישוי עסקים ומטרותיו. משרדנו גוייס כחלק מהליך למידת צרכי בעלי העסקים וכיום מסייע בהליך הרישוי לבעלי העסקים תוך כדי חסכון בעלויות וזמן יקר.

מאת: שלום כהןניהול ידע17/08/161362 צפיות
אתם מכירים ישראלי שלא מרכיב משקפי שמש? האמת היא, שקשה למצוא אנשים כאלה, ובצדק: בישראל השמש חזקה ביותר כך שעלינו להגן על העיניים מפניה. עם זאת, לא תמיד קל להתרגל למשקפיים ומי שעדיין אין לו את ההרגל הזה צריך לעשות משהו בנידון.

מאת: רוןניהול ידע12/06/161111 צפיות
מאמר על זכיינות למכירה

מאת: אבי דוידיניהול ידע17/11/151831 צפיות
כיום, על מנת לבצע השוואת מחירי סלולר, צריך פשוט להיכנס לאתר שמאפשר לראות את כל האפשרויות הקיימות. בעידן שבו יש שפע של מידע, ניתן לענות על צרכיו של הצרכן, מבלי לגרור אותו לשיחות ממושכות עם נציגי השירות במרכזי המכירה או בטלפון. הלקוח בעצמו יכול לראות את כל החבילות והמכשירים הקיימים, להשאיר את פרטיו ובזאת מסתיים חלקו. את המשך התהליך תבצענה החברות עצמן, שיצרו עמו קשר בהקדם.

מאת: דניאל מוריץניהול ידע14/01/154379 צפיות
כאשר אתם נדרשים לנהל מלאי בחנות שלכם, עליכם לחשוב כיצד יהיה אפשר לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. אתם בעצם מחפשים שיטה מסוימת של קידוד, אשר תאפשר לכם לתת סימן מוסכם וקבוע לכל מוצר, וכאשר אותו סימן יהיה מזוהה במערכת - אותו מוצר גם יוזן. הדבר כמובן חוסך את הצורך לכתוב בכל פעם את שמו של המוצר או לחפש אותו בקטלוג - בוודאי כאשר מדובר על מאות או אפילו אלפי מוצרים שונים. אז מה יכול להיות הפתרון לכך?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica