חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיקון 3 לתמ"א 38

מאת: eyalfatranנדל"ן20/07/20121478 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התיקון השלישי  לתמ"א 38 מביא עמו רוח חדשה ואופטימית שמציתה תקווה גדולה בנוגע להצלחת התכנית המבורכת שעד היום, למרות שיצאה לאוויר העולם לפני קרוב לשמונה שנים לא הצליחה להתרומם מן הקרקע ולהמריא. על מנת להבין לעומק את מהות התיקון השלישי לתכנית נסקר בקצרה את ההשתלשלות שלה עד לנקודת הזמן בה בוצע התיקון השלישי.

תמ"א 38 –  הקרקע לאישורה

שנת 2005 תיזכר בעיני רבים כשנה בה אישרה ממשלת ישראל את תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעש אדמה. מדינת ישראל יושבת על מפגש של לוחות טקטוניים שקרוי השבר הסורי אפריקאי. אי לכך אנחנו חיים באזור שמועד לפורענות בכל הנוגע לרעידות ולרעשי אדמה. אמנם בישראל ישנו תקן מסוים של עמידות בפני רעש אדמה, אך הוא חל אך ורק על מבנים שהוקמו אחרי שנת 1980. אי לכך, מבנים שהוקמו לפני שנה זו אינם עומדים בתקן (שקרוי גם התקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה) ולפיכך עומדים בפני סכנת קריסה פוטנציאלית במידה ותתחולל רעידת אדמה רצינית בישראל.

תמ"א 38 – התכנית המקורית

המטרה לשמה נכתבה התכנית הייתה לסייע לדיירים שחפצים לחזק את המבנה בו הם חיים. באופן שגרתי, במידה ודיירים בבניין כלשהו בארץ מעוניינים להוסיף קומות למשל, לבנות מרפסת או להתקין חפץ כלשהו במבנה כמו מעלית למשל, עליהם לקבל היתר בניה מיוחד מטעמן של וועדות שונות שהוקמו מכוח חוק התכנון והבניה. הלכה למעשה מדובר בתהליך בירוקרטי לא פשוט, שלוקח זמן רב ומתיש חלק גדול מאלו שהתחילו בו. משום כך, דיירים רבים חוזרים בהם מניסיונות קבלת ההיתרים לעתים קרובות. תמ"א 38 הסדירה מנגנון שכל מטרתו היא קיצור ההליכים הבירוקרטים בכל הנוגע לחיזוק הבניין בפני רעידות אדמה. כמו כן, על מנת לספק תמריץ לבעלי הדירות, אפשרה הממשלה באישור התכנית לקבל זכויות בניה בבניין מה שגרם ללא מעט קבלנים לחזר אחרי בעלי הבתים על מנת להוציא את התכנית לפועל בתמורה לזכויות הבניה בבניין.

תמ"א 38, התכנית המקורית – החלום ושברו

למרות התמריץ המשמעותי ועצם החשיבות שיש לחיזוק המבנים בפני רעידות אדמה, בשנים הראשונות לאחר אישור התכנית, בניינים בודדים ברחבי המדינה חוזקו בפני רעידות אדמה במסגרתה. האזורים שלהם הייתה התכנית יכולה לעזור יותר מכל היו אזורים שממוקמים בפריפריה של מדינת ישראל ודווקא באזורים האלו מתגוררת אוכלוסייה דלת אמצעים מהחתך הסוציו אקונומי הנמוך יותר שלא היה ביכולתה לממן את עבודות החיזוק שעלותן יקרה. וכך – למרות קבלת זכויות הבניה ולמרות התועלת הברורה מאליה שטמונה בחיזוק המבנה, עדיין – חוסר במשאבים וכן הבירוקרטיה שעדיין מלווה את ביצוע התכנית (עבודות החיזוק יכולות להתבצע רק לאחר קבלת אישור מהוועדה המקומית, הליך ארוך בפני עצמו) גרמו לחוסר הצלחה משווע של התכנית.

התיקון השלישי והתקווה החדשה

מבקר המדינה בכבודו התייחס בדו"ח האחרון שלו לנושא המבנים שלא חוזקו נגד רעידות אדמה והממשלה ערכה מאז יצאה התכנית לראשונה לפועל שני תיקונים מהותיים. התיקון השלישי והאחרון נכון לכתיבת שורות אלו נכנס לתוקפו בחודש יולי 2011 ולפיו באזורי פריפריה מסוימים דוגמת קריית אונו, ראשון לציון וכיו"ב, ניתן יהיה לבנות שתיים וחצי קומות נוספות בבניין ויתרה מזאת – התיקון השלישי לתמ"א 38 פוטר את הדיירים מתשלומי מס שבח שונים עבור חצי הקומה הנוספת. התקווה שנעוצה בתיקון השלישי היא שבעקבותיו יוכלו גם דיירים בעלי הכנסה נמוכה לחזק את בנייני המגורים שלהם שכן כעת יצטרכו להשקיע הון זעיר ביותר על מנת לבצע את התיקונים. נעדכן לגבי התממשות התקוות בהמשך הדרך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איל פטרן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת eyalfatran

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/173010 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/172307 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranעיצוב גינות16/11/171904 צפיות
עיצוב של כל גינה מתחיל במחשבה ועדיף שזו תהיה מחשבה של אנשי מקצוע, מנוסים ובעלי ידע בתחום, שגם אוהבים את מה שהם עושים – כן, בדיוק כמו הצוות של Mr. Green. לכל גינה וגינה יש את המאפיינים שלה וכמובן שלכל לקוח יש את הציפיות שלו ואת הדברים שהוא היה רוצה למצוא בגינה שלו ואת אלה צריך לשלב יחד בצורה נכונה

מאת: eyalfatranחקלאות06/10/171367 צפיות
אז לפני שאתם חושבים מה תרצו שיהיה בחצר, בדקו את גודל השטח ואז תוכלו להתחיל להגדיר מה אתם רוצים, כאשר האפשרויות הן רבות ומגוונות: שטח דשא, גינת תבלינים, עץ הדרים, בריכה, מפלי מים, פינת ברביקיו, בריכה, שביל אבנים, פינת ישיבה, פסלים מעוצבים ועוד.

מאת: eyalfatranאדריכלות06/07/121492 צפיות
כל ילד מודע לעובדה שמדינת ישראל התברכה במיקום מעניין, לטוב ולרע. הכוונה במקרה המדובר היא לא כמדינה יהודית בגוש מדינות ערביות אלא כמדינה ששוכנת על השבר הסורי אפריקאי על כל המשתמע מכך. בעקבות רעידות אדמה שמתרחשות בעולמנו וגובות את חייהם של מאות אלפי קורבנות נראה שהדי רעשי האדמה הגיעו עד לבית המחוקקים שלנו שם הצליחו להזיז דברים

מאת: eyalfatranשוק ההון16/12/111709 צפיות
החלטתם שאתם רוצים להשקיע בבורסה? כדאי שתתייעצו עם מקצוענים. שוק המניות יכול להיות לעיתים אכזרי לאלו שלא מכירים אותו. התקופה העכשווית מאפיינת בחוסר יציבות בשווקים הפיננסים כאשר מגמות מרבות להשתנות. ישראל מאוד תלויה בשוק הבינלאומי, כרגע נראה שאירופה נמצאת במרכז הדאגות

מאת: eyalfatranדיני עסקים28/11/111902 צפיות
ליווי חברות - כרואה חשבון מנוסה ובעל משרד רואי חשבון, יהודה פרקש ממליץ: "במהלך עבודתי אני נפגש עם בעלי חברות שנקלעו לקשיים פיננסיים. אני פוגש אותם בשלב כזה או אחר של תהליך התדרדרות, ומניסיוני, ככל שהם מטפלים בבעיה מוקדם יותר, בטרם ננקטו הליכים משפטיים - כך גדל הסיכוי להבריא את החברה. ליווי פיננסי בשלב מוקדם, מאפשר לעסק ליהנות ממגוון פתרונות, וכך גם גובר הפוטנציאל למזעור הנזק".

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222691 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183250 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182589 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182254 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica