חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חייל משוחרר – ביטוח בריאות, ביטוח לאומי כבר שילמת?

מאת: יוני לויאימון אישי - כללי03/02/20111255 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חייל משוחרר – ביטוח בריאות, ביטוח לאומי כבר שילמת?

ביטוח בריאות לחיילים משוחררים

עד כה, דאגו לכם! עד הצבא הייתם סומכים על ביטוח הבריאות של הוריכם, ובמסגרת הצבא דאגו לכם למרפאות וקציני ערים.

כל תושב ישראל בן 18 ומעלה חייב לשלם ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. כמו כן, מחובתו של כל אזרח להיות רשום לאחת מקופות החולים על פי בחירתו.

עם הגיוס לצבא דואג משרד הביטחון לביטוח בריאות ולשירותים הרפואיים, אך עם השחרור מצה"ל הוא חוזר להיות חבר קופת החולים שבה היה לפני כן. אי לכך עליכם לפנות לקופת חולים דרך הדואר ולבקש כרטיס חבר חדש. בד"כ ההודעה על דבר שיחרורכם מגיע אוטומטית לקופת החולים, ובמידה ולא הגיע, פנו לאגף הרישום והקצאה בביטוח לאומי, והוא אמור להעביר את המידע ישירות לקופה.

כיצד משלמים ביטוח בריאות?

כשכירים בחברה – המעסיק שלכם מעביר ישירות את דמי הביטוח מהשכר החודשי. במידה ואתם עצמאיים, או לא מועסקים ואינכם מקבלים דמי אבטלה, תצטרכו להירשם בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריכם, ולשלם את דמי הביטוח באופן עצמאי.

במידה ואחרי הצבא נכנסתם מיד למסלול של לימודים, התשלום נעשה באופן עצמאי ע"י תלושים שיגעו בדואר.

דבי אבטלה – דבי הביטוח יורדים מדמי האבטלה.

במידה ואתם טסים לחו"ל לתקופה של יותר משישה חודשים, עליכם להודיע למוסד לביטוח לאומי על יציאתכם מהארץ. ישנם עוד מספר עידכונים הנוגעים ליציאה מהארץ למשך תקופה ארוכה יותר משנה. לצורך בירור נוסף פנו לסניף אליו אתם משויכם.

איך לבחור קופת חולים?

גילשו באינטרנט, בידקו סניפי קופות חולים קרובים לביתכם, התייעצו ובצעו השוואות במחירים בכיסויים ובשאר הדברים הרלוונטים. אתם כמובן יכולים לחזור לקופת החולים בה הייתם לפני הגיוס. מומלץ לבחור קופה בעלת סניפים רבים באיזור מגוריכם. בדקו מה כל קופה נותנת עבור התשלום, מספר רופאים בסניף הקרוב אליכם, ורת הזמינות. האם ניתן לקבוע תור מהיום למחר או שהסניף עמוס.

כיצד עוברים מקופת חולים אחת לאחרת?

על מנת לעבור קופה תצטרכו להיות בעלי וותק של לפחות חצי שנה בקופת החולים הקודמת שלכם. הקופה החדשה אמורה לקבל אתכם באופן אוטומטי, ללא קשר לגיל או למצבכם הבריאותי. התיק הרפואי הינו רכוש הקופה, ואין חובה להעבירו לקופה החדשה. ייתכן והקופה הישנה תדרוש תמורה עבור צילום המידע אודותך.

ביטוח לאומי לחיילים משוחררים

זהו מוסד מטעם המדינה שתפקידו לשלם פיצויים כספיים לכל מי שזכאי לכך על פי חוק: מובטלים, מבוגרים,העדר יכולת עבודה וכו'.

הביטוח הלאומי יוצר "קופה" מתשלומי המבוטחים, ומשתמש בה לכל מי שזכאי. תקציב הביטוח הלאומי מופרש מתשלומי המשכורות של משלמי המיסים – חברות, עצמאיים – מפרישים תשלום זה באופן ישיר, ושכירים המשלמים לביטוח לאומי באמצעות תלוש השכר מהמעסיק. את גובה התשלום הביטוח יש לברר מול ביטוח לאומי על פי הסטאטוס: משתחרר,סטודנט,שכיר, מובטל וכדומה.

חשוב לדעת!

גם מי ששוהה בחו"ל מחויב בתשלום ביטוח לאומי גם בעבור התקופה שלא שהה בארץ. כל אחד מחויב בתשלום ביטוח לאומי, מוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי: *6050

חייל משוחרר, לאיזה כיוון אתה פונה?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוצה להתחיל לאכול נכון?

www.HealthMagazine.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני לוי

מאת: יוני לויהשמנת יתר03/05/111073 צפיות
מי מכם שקורא את הבלוג שלי יודע שאני לא אוהב להציב מטרות מדידות או מספריות לדיאטה. אני לא מאמין שדיאטה צריכה להתחלק לשני חלקים. החלק הראשון בו נבצע פעולות אינטנסיביות ופעולות אגרסיביות כדי לרדת במשקל והחלק השני גורס שנעשה פעולות שישמרו לנו על ההישג.

מאת: יוני לוידיאטה ותזונה02/05/111008 צפיות
יש כל כך הרבה סיבות טובות למה כדאי לך להתחיל לעשות דיאטה כבר היום ולשנות את אורח חיים שלך. כמובן יש את אלו שיגידו לך שזה בריא ובאמצעות ירידה במשקל אתה תוכל למזער את הסיכויים שלך לחלות במחלות בעתיד אבל אתה רוצה תוצאות עכשו, רווחים עכשו וכל אותם מנטרות לא מעניינות אותך.

מאת: יוני לויתזונה13/04/111617 צפיות
רובנו יודעים כי יתרונות הגדולים ביותר לאכילה בריאה הם כושר גופני, הרגשה טובה יותר וכן אנחנו מקטינים משמעותים את הסיכוי לחלות במחלות ובעיקר את הסיכון לחלות במחלות לב, כלי דם וסוכרת. יתרון נוסף של אכילה בריאה הוא שמירה על משקל בריא, בעידן שבו השמנה הפכה למגפה – אכילה בריאה היא מפתח מרכזי להרזיה ומניעה.

מאת: יוני לויתזונה12/04/111345 צפיות
לעיתים די קרובות, חיילים מוצאים את עצמם מתקשים יותר ויותר לשמור על תזונה נכונה בצבא. למרות שצה"ל היום, יותר מתמיד, מקפיד על תזונה נכונה בקרב המשרתים, החטיפים והפיתויים קרובים מתמיד ולכן מגמת ההשמנה בצה"ל רק הולכת ועולה... אם כן, המאמר הבא ינסה לעשות סדר בדברים וייתן לקורא קווים מנחים שבאמצעותם הוא יוכל לשמור על תזונה נכונה בצבא.

מאת: יוני לוידיאטה11/04/111222 צפיות
יש היום מאות, אולי אלפי, דרכים שיכולות לעזור לך לרדת במשקל ולהשיג את היעדים שלך לטוחח הקצר ולטווח הארוך. בכל מקרה, אתה חייב להיות בטוח שלכל השיטות הללו באמת בריאות לך ובאמת יביאו לך תוצאות לטווח הארוך טרם תבחר להשתמש בהם.

מאת: יוני לויספורט וכושר גופני - כללי10/04/111696 צפיות
בעידן המודרני, עידן הנהנה מחידושים ומשכלולים טכנולוגיים מרחיקי לכת, משלח ידו של האדם מושפע וניזון מההתפתחויות הטכנולוגיות העדכניות. בעבר נהוג היה לראות ב"עבודה" ביטוי לפעילות אינטנסיבית הכרוכה במאמץ פיסי רב ובהזעה מרובה.

מאת: יוני לויתזונה08/04/111224 צפיות
במאמר הבא אני אדבר על פחמימה, אחד מאבות המזון, ועל צריכת גליקוגן איך זה משפיעה על הדיאטה שלך. אם אתה באמת רוצה לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן אתה חייב להבין מה זה גליקוגן ולמה הוא טוב לנו. אני מודה שזה לא הנושא הכי "סקסי" בנושאי דיאטה אבל זה מסוג הדברים שחייבים לדעת אם רוצים להצליח.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205551 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196107 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194055 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173152 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173137 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162653 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162382 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica