חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איתור תורמים לעמותות

גיוס תורמים לעמותות הכרחי לקיומם ולהמשך פעילותן. הגיוס דורש מאמץ רב והפעלת שיטות שונות. התרומות לעמותות מועברות מקרנות בישראל ובחו"ל ומיועדות למטרות רבות כמו   מלגות לסטודנטים שנמצאים במצוקה כלכלית, סיוע לבעלי נכויות שונות, סיוע לחולים וכו'.

מסר לתורמים
מגייס התרומות חייב להעביר לתורמים שהם אנשי עסקים עסוקים, מסר קצר וקולע. חשוב להשאיר רושם ראשוני רב והמסר צריך להיות משכנע ומעניין. במסר צריך לפרט מי הם המבצעים של הפעילות, מה היו פעולות העמותה בעבר וכו'.

שקיפות
חשוב לשמור על אלמנט השקיפות. העמותה חייבת להציג את השימוש שהיא עושה בכספים שנתרמו לה ועליה לתת דו"חות עם פירוט ההכנסות וההוצאות שלה. על הארגון להציג מיזמים שהפעיל בעבר, פירוט הסטאטוס הנוכחי , מה היו ההצלחות של המיזמים אם בכלל, אילו תקציבים ישנם ומה עושים איתם, ממליצים וכו'.

לדעת למי לפנות
אנשי העמותה צריכים לאתר את התורמים הפוטנציאלים שאליהם יש לפנות. תפקיד המגייסים הוא להשיג מידע לגבי  התורם הפוטנציאלי, תחומי העניין שלו, לאיזה ארגונים תרם בעבר ועוד. במגזר העסקי, העמותה צריכה לדעת מי הם מקבלי ההחלטות בארגון כי פניה למי שלא אחראי לא תניב תוצאות. גיוס התורמים אינו פשוט וצריךלהפעיל קשרים אישיים ולעשות עבודת מודיעין יסודית.



הקשרים עם התורמים
בשלב האיתור, מגייס המשאבים צריך ליצור יחסי אמון בין התורם לעמותה. התורם חייב לדעת שמדובר על גוף אמין ושכספיו ינוצלו למטרות לשמם תרם. התורם צריך להרגיש הוקרה על מעשיו ויחס מקצועי. העמותה  צריכה לעמוד מול התורם בצורה מקצועית ולדאוג לשמר את הקשרים איתו.

יחסי ציבור
העמותה חייבת לפרסם את עצמה ולבסס את שמה כדי להוות מוקד משיכה של תורמים. בין הפעולות הרבות שהעמותה יכולה לנקוט בהם: הקמה של דוכני התרמה באירועים שקשורים לפעילותה, אירועי התרמה מרשימים במסגרת קוקטיילים ודינרים ועוד. העמותה יכולה לפרסם תגובות והודעות בעיתונים ובאינטרנט לארגן מסיבות עיתונאים, לפרסם בתקשורת את המיזמים שביצעה וכו'.

חברת ייעוץ מקצועית
שכירת שירותיה של חברת ייעוץ מקצועית תוביל לשיפור עבודת העמותה והשגת התרומות שלה. החברה תבדוק איזה קרנות מתאימות לתרום לעמותה בארץ ובחו"ל, מה הם קהלי היעד המתאימים לארגון, האם העובדים העוסקים בגיוס משאבים הם מיומנים ומתאימים ועוד. חברת הייעוץ תלווה את העמותה בבניית אסטרטגיה, בכתיבה ועריכה של תכני  תדמית להתרמה, תפיק ערבי התרמה, תפעל ליצירת שיתוף פעולה בין הפעילים לאנשי המקצוע, תנחה את העמותה בגיוס חסויות עסקיות ותדאג להפעלת מערך של טלמרקטינג, פרסום, שמירת קשר עם התורם והוקרתו,
הקמת ועדות, קביעה של שיטות להתרמה, העברת השתלמויות לעוסקים בגיוס הכספים, איך לפנות לקרנות, איך להשתמש באינטרנט ובמדיה לקידום המטרות ועוד. 

 



תגיות המאמר: תרומה, עמותה, תורמים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיוס כספים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סטפן רוטשילד

מאת: סטפן רוטשילדעזרה והתנדבות01/02/111665 צפיות
ארגון אירועי התרמה מהווה אלמנט חשוב במאמצי גיוס התרומות של עמותות. אירועי ההתרמה מיועדים לגיוס תרומות, יחסי ציבור עבור הארגון, שמירה על קשר עם התורמים והרחבת את המעגל.

מאמרים נוספים בנושא עזרה והתנדבות

מאת: בנימין קלינגרעזרה והתנדבות27/09/201182 צפיות
הרבה פעמים אדריכלים, מהנדסים נתקלים בפני צומת דרכים בהליך הרישוי המקוון ואין להם תמיד את מי לשאול. משרדנו מתמחה בהכנת וקידום בקשות להיתרי בניה וראינו לנכון לסייע ולתת תשובות לשאלות שנשאלות לאחרונה די הרבה . משרד בנימין קלינגר תמיד זמין ושמח לסייע במקרה וישנם שאלות נוספות או נדרש סיוע מול המערכת הבירוקרטית.

מאת: המרכז לגיוס כספיםעזרה והתנדבות26/12/139126 צפיות
המודעות בארץ לעולם הפילנתרופיה גוברת עם השנים, ובהתאם לכך, ההיקף של תרומות לעמותות ומלכ"רים מטעם אנשי עסקים וחברות עסקיות הולך וגדל. עם זאת, אחוז התרומות שמגיעות מטעמם ביחד לכלל התרומות לעמותות ולמוסדות ללא כוונות רווח, נותר נמוך בישראל, בייחוד בהשוואה למצב במדינות המערב, ובארצות הברית בפרט.

מאת: רוני מיכאלעזרה והתנדבות23/07/136863 צפיות
הסיוע של המדינה הוא גם בדמות 2 חוקים חשובים. האחד, חוק נגישות לנכים – כלומר כל מוסד ציבורי חייב להיות נגיש לנכים – במיוחד ישובים על כסא גלגלים.

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132316 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: עמותת שלעזרה והתנדבות31/07/128634 צפיות
עמותת של הינה עמותה המפעילה מתנדבי שירות לאומי בכל הארץ. הקטע הבא עוסק בראיון ותיאור השירות של אביבה מדבדב, המתנדבת בגן נוריות בקרית ביאליק.

מאת: daronetעזרה והתנדבות07/06/129119 צפיות
אזרחים מן השורה, שכירים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות רבות חורטים כולם על דגל תפישת עולמם את המעורבות הרבה בקהילה והנתינה עבור אלה הזקוקים לקבלה. ישנם גופים רבים אשר ניזונים מכספי תרומות אך בעיקר בולטות בנוף זה העמותות אשר פועלות ללא כוונת רווח אך עדיין מצליחות להתנהל ע"י מנהלים מעמדות מפתח בחזית התעשייה הישראלית. תרומות לעמותות אלו חשובות במיוחד ואף מעודדות ע"י המדינה באמצעות מתן החזרי מס.

מאת: אייל בן יהודיתעזרה והתנדבות26/04/128541 צפיות
הכותב עו"ד אייל בן יהודית יזם, שותף ומייסד עמותת מִלקוּת לעצמאות ( ע"ר) שחרטה על דיגלה לסייע למתמחים ועורכי דין עם מוגבלויות להתנסות בעבודה במשרד עורכי דין, באמצעות העסקתם במחלקה המשפטית בעמותה ומציאת מקומות להתמחות בתוספת התאמת מקום העבודה בסיוע משרד התמ"ת, ולסייע לעורכי הדין עם מוגבלויות להקים משרד בהעסקה עצמית או לשרוד בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica