חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טרנספורט אקטיבי

מאת: יעקב קובי עזראנשים - כללי20/02/20113290 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טרנספורט אקטיבי

טרנספורט אקטיבי - מעבר חומרים נגד מפל הריכוזים, יש צורך בהשקעת אנרגיה לחדירות זו.רבע מצריכת האנרגיה בתא רגיל הולך לטרנספורט, ליצירת מפלי ריכוזים של יונים וחומרים אחרים. מע' טרנספורט זהו חלק חיוני במע' החי.

מנגנונים של טרנספורט אקטיבי:

1) משאבות יוניות.

2) קוטרנספורט (טרנספורט אקטיבי משני).

3) טרנספורט ע"י מודיפיקציה קוולנטית.

מושגים הקשורים:

אנטיפורט- כאשר טרנספורט מצומד של חומר אחד לכיוון אחד וחומר אחר לכיוון מנוגד. החלפת 2 חומרים.

סימפורט- צימוד לכיוון אחד. 2 חומרים שעוברים ביחד לאותו כיוון.

אלקטרוגני- במהלך המעבר נוצר פוטנציאל חשמלי בנוסף לפוטנציאל ריכוזי. החלפה של מטען נטו-אנטיפורט. אלקטרונייטרלי- אין מעבר של מטען נטו. טרנספורט מזורז אקטיבי- מזורז ע"י משאבות, נגד מפל הריכוזים, יש השקעת ATP. מעבר חומר דרך הממברנה מצומד לפירוק ATP.

תעלות- טרנספורט מזורז, יכול להיות גם פסיבי. ע"י חלבון נשא שקושר חומר מצד אחר ומשחרר מצד שני. יש סוגים שונים של נשאים- יוניפורטר (רק עם חומר אחד) וסימפורטר/אנטיפורטר (סוגים של קוטרנספורט). בסימפורטר ובאנטיפורטר כיוון המפלים יכול להיות מנוגד או באותו כיוון, מה שקובע את הכיוון זה הגודל היחסי של מפל הריכוזים- אם סכום המפלים הוא לכיוון אחד זה יהיה כיוון הטרנספורט.

תכונות של טרנספורטרים: חלבונים אלו הם חלבונים ממברנליים, אי אפשר לנקות אותם בשיטות רגילות. יש להוציאם מהממברנה ולהשאירם במצב הנטיבי בעזרת דטרגנטים. דטרגנטים מתחרים עם הפוספוליפידים וממיסים אותם בפאזה מימית. לאחר שמבודדים את החלבון מרכיבים אותו מחדש בממברנה מלאכותית- וסיקולות, ליפוזומים מלאכותיים- רקונסטיטוציה. בונים מערכת "טבעית" רק שהממברנה מכילה רק חלבון אחד. כך ניתן ללמוד ריאקציה של מעבר חומר דרך הממברנה. מאפייני נשאים: אפיניות לחומר וקצב העברה. שיטה אחרת מאוד נפוצה לחקר נשאים ותעלות בממברנה טבעית:

פאטצ' קלאב- משתמשים בפיפטת זכוכית עם קצה מאוד דק (קוטרה כמה מיקרונים, כגודל התא).

מתקרבים איתה לתא ומתחילים לשאוב ואז:

1) לנער- הצד החיצוני נשבר. בפיפטה יש אלקטרוליט וניתן למדוד זרם חשמלי. אם יש תעלה אז נוכל לבדוק חדירות יונים דרך הממברנה. ניתן להחליף תמיסה חיצונית או פנימית ולבדוק האם יעבור נתרן או אשלגן, מהו סוג החדירות, קצב, תלות במפל הריכוזים.

2) לשאוב קצת יותר חזק כך שהחלק הפנימי יישבר ותכולת התא תישפך לתוך הפיפטה, כך נוכל למדוד את חדירות הממברנה לכיוון אחר.

תעלות יכולות להיות ב-2 מצבים: פתוחה וסגורה. כאשר התעלה סגורה החדירות מאוד נמוכה ומאופיינת ב- pA (10-12A). תעלה מאופיינת ע"י כמה פרמטרים- הכי חשוב זה הספציפיות ליון מסוים. בתעלה לנתרן החדירות של אשלגן מאוד נמוכה ובתעלה לאשלגן החדירות של נתרן מאוד נמוכה. אילו כוחות קובעים את כיוון וקצב ההעברה? ישנה כוס המחולקת ל-2 ובאמצע מחיצה, אין חדירות ומעבר יונים בין 2 חצאי התא. הריכוז כולל של הקטיונים והאניונים ב-2 התמיסות שונה, הלחץ האוסמוטי שונה. מה שקיים זה מפל ריכוזים של נתרן ואשלגן. אם נמדוד את פוטנציאל התא נראה שעל המחיצה הפוטנציאל 0. נפתח רק חדירות לנתרן על המחיצה. יוני נתרן ינועו מצד אחד לשני לפי מפל ריכוזים- יש העברה נטו של מטען וזה גורם למפל חשמלי על המחיצה. מה שקובע את הכיווניות זה פוטנציאל אלקטרוכימי ??. משוואת נרנסט:     Z-מטען, F-קבוע פארדיי, ??- הפרש מפלים חשמליים. הטרנספורט ייעצר כאשר המערכת תגיע לשוו"מ  ??=0, כלומר .במקרה של קטיון חד ערכי 1=Z, המינוס מצביע על כיוון ?? מנוגד למפל הריכוזים. בשביל קטיון חד ערכי בטמ"פ החדר RT/ZF=59mV  כאשר ln הופך ל-log. כך ניתן לחשב פוטנציאל שיופיע על מד מתח. אם פותחים מעבר לקטיון אחד ומפל הריכוזים הוא פי 10 אזי ??=-59mV. משוואת נרנסט מאפשרת חישוב מפל ריכוזים/פוטנציאל חשמלי ליון מסוים.

מטופלי הרזיה וחיטוב

מטופלים דוגמנים ודוגמניות

מרי ישראל שלנו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטה מהירה דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות והכושר.
ארגון הבריאות והכושר הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב קובי עזרא

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191557 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ורפואה כללי25/08/131845 צפיות
סוכרת סוג 2 (סוכרת מבוגרים) סוכרת מסוג 2 בעבר כונתה סוכרת מבוגרים, היות ובעבר כמעט ורק מבוגרים ובעיקר שמנים סבלו ממנה. כיום עם מגפת ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער, חלה עלייה בתחלואה של סוכרת סוג 2 בילדים ונוער, זאת עקב ההשמנה אשר נובעת מתזונה בלתי נאותה וחוסר פעילות גופנית. בסוכרת סוג 2 נוצרת תופעה של תנגודת הגוף להורמון אינסולין וכך בהמשך הפרשת אינסולין מוגברת, ובסופו של דבר ירידה בכמות האינסולין המופרשת מבלוטת הלבלב, כך לנעשה נוכל להבחין בעליית רמות הסוכר בדם, מצב המכונה היפרגליקמיה והתפתחות סו

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה18/08/131536 צפיות
דיאטה, ודיאטות בלתי פעילות אם כן נשאלה השאלה מדוע דיאטות אינן פעילות? או לפחות אנו רואים ירידה במשקל בהתחלה, אך כעבור זמן קצר אנו נתקעים! הסיבה העיקרית שדיאטות לא עובדות היא שלכל תוכניות הדיאטה למיניהן יש הנחת יסוד שגויה המבוססת על טיפול בסימפטומים, בגורמים החיצוניים וללא התייחסות לקשר של גוף-נפש הסתכלות מלאה על החיים שלנו. דיאטת מתבססות על כוח רצון ומשמעת עצמית בעיקר בלי לבדוק למה מלכתחילה אוכלים יותר מידי. בנוסף, השינוי המוצע הוא מבחוץ פנימה במקום מפנים החוצה. כלומר, דיאטות מציעות שנשנה את הפ

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה01/08/131612 צפיות
דיאטת אטקינס: ד"ר אטקינס ממליץ בדיאטה שלו לצרוך בכמות כמעט בלתי מוגבלת, את המזונות הבאים: בשר, ביצים, גבינה ושומן, שמן וחמאה, וללא ספירת קלוריות. אך ישנו הצורך להגביל את צריכת הפחמימות מוגבלת לכ- 20 גרם ביום. דיאטה של אטקינס הינה ללא פחמימות לפחות בשלב הראשון. דיאטת אטקינס הידועה גם כדיאטה עתירת חלבונים ושומנים ודלה בפחמימות. למידע נוסף אודות דיאטת אטקינס. התיאוריה שאחרי הדיאטה, לדברי יודעי דבר ואטקינס הינה שלאורך התפתחות האדם, למעשה עד המהפכה החקלאית שחלה לפני כ- 10,000 שנה, האדם כמעט שלא ני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/04/131773 צפיות
מחקר על השפעות של דיאטה ללא פחמימות על פי מחקרים תצפיתיים תוכננו רופאים ומדעני תזונה, נמצאו ביצועים גופניים בלתי תקינים הם נפוצה אך אינם מחייבים תוצאה של דיאטת דלת פחמימות או דיאטה ללא פחמימות. אך יחד עם זאת, שימוש טיפולי בדיאטות קטוגניות לא צריך לחייב הגבלה מכל עבודה פיזית או פעילות גופנית, עם הייחודיות שהיכולת האנאירובית היחידה היא מוגבלת, כגון הרמת משקולות. במקרה זה, בשל רמות הגליקוגן הנמוכים בדיאטה קטוגנית, ספורטאים תחרותיים קשה עד כדי שאינם מסוגלים לעקוב אחרי זה סוג של דיאטה. בשנת 1939 שני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה03/04/131576 צפיות
מיץ טהור מכיל לא מעט סיבים תזונתיים, מיץ צם לעתים קרובות להשתמש בחוקן או משלשלי צמחים או מים מלוחים בתקופת צום יעילים לסלק פסולת מהמעיים והמעי הגס. שיטה נוספת להשגת אפקט זה כרוך קליפות פסיליום בערבוב עם המיץ הטבעי. בגלל שפסיליום אינו נספג לגוף, אך הוא סופח נוזלים באופן משמעות, כך הוא יוצר את העיקר הנחוץ כדי להקל על פינוי.

מאמרים נוספים בנושא נשים - כללי

מאת: tiloniנשים - כללי23/11/179307 צפיות
(חיפוש בגוגל תמונות, תמונות לא מצונזרות)

מאת: שלום כהןנשים - כללי23/05/1711386 צפיות
כמעט אין אדם שלא מכיר את המושג 'קנדידה', גם אם הוא אינו מכיר אותו בשמו. מדובר למעשה בפטריה מסוג שלרוב אינו מזיק, ואף קיים ככל הנראה בגופם של מרבית האנשים, אך במצבים מסוימים היא מביאה לזיהום ואיתו גירוי טורדני או אפילו כאב, ובמקרים נדירים של חולי קשה (כמו מחלות סופניות או כרוניות ספציפיות) היא אף מסכנת חיים. הטיפול בפטריית הקנדידה הוא פשוט, כמו גם אבחנתה, כך שכל עוד מקפידים לבדוק ולטפל, לא נשקפת כל סכנה לאדם הסובל ממנה - וכן מובטחת שמירה על איכות החיים שלו כפי שהיתה קודם לכן.

מאת: sharondan80נשים - כללי14/06/1610940 צפיות
ההכנות לחתונה, כל חתונה, נמשכות ברוב המקרים כמה וכמה חודשים, כשמטבע הדברים מקדישות הכלות לעתיד תשומת לב נרחבת לנושא השיער שלהן ביום המרגש ביותר בחייהן.

מאת: רוברטנשים - כללי06/09/152276 צפיות
תוספות שיער - שיער מלא וארוך גם אצלך! למה נשים כל כך אוהבות שיער ארוך? אם יש דבר שעדיין לא הצליח להשתנות מזה שנים על גבי שנים זה היופי בשיער ארוך של אישה. כולם יודעים ששיער ארוך אצל אישה זה אחד מן הסימנים הכי נשיים וסקסיים שיש. לא יעזור שינסו גם כמה גברים להאריך את שיערם ולחשוב שזה מתאים גם להם, מהאישה לא ניתן לקחת את יופי שיערה- זהו הכתר שלה. לכן, יותר ויותר נשים אשר שיערן אינה ארוך במיוחד או שהינו דליל ניגשות לפתרון הנהדר שהטכנולוגיה בתחום של עיצוב שיער מציעה להן- תוספות שיער.

מאת: רועי כץנשים - כללי09/08/151877 צפיות
תוספות שיער מהווה תוספת כח עצום למראה הטבעי שלך בכלל ולבטחון העצמי שלך בכלל. ישנם שיטות שונות להדבקת תוספות שיער. ישנם סוגים שונים של סוגי תוספות שיער, במאמר זה הביא כמה.

מאת: sharondan80נשים - כללי28/07/151809 צפיות
השמש הפציעה ורצית לעשות גיחה לחוף הים, אבל בגד הים מהשנה שעברה כבר לא יושב כל כך יפה? ואולי הוא לא עולה עליך בכלל? נשים רבות חוות את התחושות האלו בכל יום ולכן אספנו עבורכם את השאלות העיקריות על הצרת היקפים וסיפקנו תשובות.

מאת: אביגיל ולרנשים - כללי22/07/151986 צפיות
מצעים לילדים קונים בהמלצת ילדים בלבד. אין כמו הפעוט או המתבגר להסביר לנו באופן שאינו משתמע לשתי פנים על ההדפס של הדמות המצוירת או קבוצת הכדורגל שבלעדיהם אין למצעים רשות להיפרש על מיטתם. אם אצל ההורים המצעים נרכשים רק בחגים כמו ראש השנה ופסח, אצל הילדים הכל תלוי בסדרה המשודרת ובכוכבת המצוירת הבאה. קשה להחליט אם מצעים לילדים הם אלו שנרכשים בעקבות חלומות הילדות או שהם אלו שגורמים לחלומות בלילה להתעורר לחיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica