חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיפסים

מאת: מיכאל פריאבטחת הבית04/06/2009758 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסיפסים

מוצרי פסיפסים הם מין תצריף שלם של חיינו. עד עכשיו הכל לא בסדר" ,הכריז בשנת  1973 ‏אהרון וילדבסקי ,איש מדעי החברה הנודע, בקשר לתהליכי התכנון המשוכללים פסיפסים שהונהגו במגזר הציבורי על ידי רוברט מקנמרה שכיהן בזמנו כשר ההגנה של ארה"ב. אחרים הרחיקו לכת עוד יותר. "חלק נכבד מהתכנון בחברות כיום הוא כמו טקס של ריקוד להורדת הגשם", כתב ברייאן קווין מדרטמות. "אין לו כל השפעה על הגשם שירד אחר כך, אבל הרוקדים חושבים שיש לו כמו פסיפסים המפוזרים ללא סדר וארגון. זאת ועוד, "חלק ניכר מהתועלת המיוחסת כיום לתכנון בחברות מכוונת לשיפור הריקוד ולא לשיפור מזג האוויר". לן סיילס מאוניברסיטת קולומביה מוסיף על כך כי: "כנראה שהחברה שלנו מוצאת לעצמה נחמה גדולה באמונה שנביאים מוכשרים מאוד, המנותקים מעולם המציאות הסואן והתוסס, מסוגלים לחזות את האירועים בעתיד, בצורה דומה למדי ליוונים עם האורקל שלהם מדלפי". כיום שימת הלב לפרטים כמו בתחום פסיפסים חשובה להצלחת החברות המסחריות בשוק מתנודד אנה ואנה.

‏מינצברג אינו מסתפק בחידודים על פסיפסים חסרי שחר כאלה, גם אם הם מדויקים להפליא. בפרקים של ספרו הוא בונה את טיעוניו בקפדנות, ותומך אותם בראיות הלקוחות לא רק ממחקריו המקיפים, אלא גם ממחקריהם של מלומדים אחרים שכן פסיפסים מצריכים פקטור של מקצועיות ודיוק. ובעניין פסיפסים איש אקדמיה צרפתי שבחן ביסודיות את התכליתיות של התכנון בשנת 1978 ‏, סיכם בתמציתיות  כי "אלה שאומרים שהם מכינים תכניות ושהתכניות האלה מצליחות, הם שקרנים. המונח תכנון הוא מונח אידיוטי הכל עלול להשתנות מחר". רסל אקוף לא נרתע בקלות רבה כל כך. אלוף התכנון של שנות השישים, שכה הרבו לצטט אותו  וכן גם המפיק של כמה מדפוסי התכנון המשוכללים ביותר, והמגוחכים ביותר, במבט לאחור, מקעקע ככל הנראה את עמדתו . "לא מכבר שאלתי שלושה מנהלי חברות", כך כתב בשנת 1970 ‏, "מה היו ההחלטות שקיבלו בשנה האחרונה, שלא היו מתקבלות לולא התכניות של החברה.כולם התקשו לזהות אפילו החלטה אחת כזאת. מכיוון שכל התכניות מסווגות כסודיות או חסויות, בעניין פסיפסים נשאלת השאלה כיצד יוכלו המתחרים שלהם להפיק תועלת מהתכניות האלה. כל התשובה האופיינית של מנהלי החברות היא ש"המתחרים שלהם לא יוכלו להפיק מהן כל תועלת". אבל העובדות לא הרתיעו את אקוף, והוא ניצל את הביקורת שהשמיעו המנהלים כגורם מדרבן להכנת דפוסי תכניות מפורטים עוד יותר.

מינצברג מסכם כי זה לא רק שהתכנון פסיפסים לא מצליח, הוא פשוט מסוכן. הנרי פאיול, אחד מחסידי התכנון הראשונים, הודה בכך כבר לפני מאה שנה. לא זו בלבד שדפוסי תכנון אינם מעודדים גמישות שהיא התשובה השפויה היחידה לזמנים השונים, אמר, אלא שלמעשה הם מדכאים אותה. ברייאן קווין ציין, עשרות שנים מאוחר יותר, שתהליך התכנון פסיפסים השנתי היה רק לעתים נדירות מעולם לא, לפי המחקר שלו. "מקור לסטייה הוא קיצונית לעבר תחומי מוצרים או שווקים שונים לחלוטין". עצם טיבו המסורתי והשמרני של הנוהל, הוסיף, "מונע למעשה כל חידוש של ממש".

אפשר למצוא אינפורמציה נוספת באתרים: עיצוב וכן ריצוף ואמבט

 



תגיות המאמר: פסיפסים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל פרי

מאת: מיכאל פריבניין ואחזקה - כללי04/06/091718 צפיות
אביזרי אמבטיה האמבטיה וכן אביזרי אמבטיה וכן הכלים הסניטאריים וכן האריחים בחדר האמבטיה הם פריטים חיוניים ביותר בכל בית. בכל שנה מוציאות החברות השונות בארץ ובעולם סדרה חדשה של מוצרים בתחום האמבטיה וכן אביזרי אמבטיה ומתגאות במוצריהן. אביזרי אמבטיה הם מה שאנו רוכשים בשלב הסופי של חדר האמבטיה.

מאת: מיכאל פריאימון עסקי04/06/091327 צפיות
גן עדן וירטואלי לאדריכלים בסיס המידע מקטלג 9000 מוצרים על פי קטגוריות (ריהוט, תאורה, שטיחים וכו''''), 870 מעצבים ו- 150 יצרנים. "סטיילפארק" מיועד לשמש ככלי עבודה יעיל זמין ונוח לתחום אדריכלים, אדריכלים, מעצבים, מעצבי פנים, מנהלי פרוייקטים, וכל מי שמתעניין בעיצוב וכן באדריכלות.

מאת: מיכאל פריתנועת מבקרים04/06/098362 צפיות
אמבטיות הם נקראים אמבטיות, שם אנו מתקלחים ומבלים חלק מחיינו, אנשים רבים מקדישים לעיצוב אמבטיות את מיטב תשומת הלב. כיום מבין מוצרי הקרמיקה השכיחים בתחום חדרי אמבטיות את החידוש החשוב ביותר בתחום מהווים אריחי הגרניט פורצלן.

מאת: מיכאל פרימסחר אלקטרוני04/06/091268 צפיות
בריכות שחייה חברות מסחריות כיום במיוחד בעידן הסחר בבורסה חייבות למציג את עצמן בחזית החדשנות והיצירתיות. המודעות כיום לנושא השירות ללקוח היא גדולה מבעבר ולא רק כהצגת חזון לפיו "הלקוח קודם לכל" וזהו, יש צורך כאן בתוכנית פעולה.

מאת: מיכאל פריעיצוב04/06/091318 צפיות
ג'קוזי ג'קוזי זה הנאות החיים. כל צרכן חולם על סוג של ג'קוזי בדירה או בבית שלו, כיום החלום שווה לכל כיס, העידן המודרני הביא את בתי המרחצאות היקרים של פעם אל חדר האמבטיה שלנו ובמחיר סביר. מה צריכה חברה המפתחת ג'קוזי? מיומנויות טכנולוגיות וכישרון יצירתי של עובדיה.

מאת: מיכאל פריגינון04/06/091403 צפיות
דקים - עיצוב ותכנון החצר דקים הם משטחים העשויים מלוחות עץ דקים שבניהם מרווחים שמחוברים במחברים נסתרים או גלויים ומונחים מעל לתשתית מוגבהת בעלת מוקדי עיגון כמו בטון. המרווחים בין הלוחות מונעים עיוות מכוון שמדובר בחומר חי שמתפשט ומתכווץ בטמפרטורות משתנות. ההגבהה חשובה לצורכי ניקוז,ולהעברת צינורות אינסטלציה .

מאת: מיכאל פריבניין ואחזקה - כללי04/06/091403 צפיות
חדרי אמבט חדרי אמבט הם המקום המצוין להדגיש את האיכות שלכם בבית. אמר מישהו חכם הדברים נמצאים בפרטים הקטנים. היוונים ידעו מעט מאוד על המתרחש מסביב לעולמם בפלנטת כדור הארץ בטח שלא לפי המדען קופרניקוס או המדען ניוטון ובטח שלא פרופסור איינטשטיין.

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201628 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201324 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201195 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191548 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191970 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181803 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181451 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica