חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם הליכה מאיטה את הירידה הקוגנטיבית בקרב חולי אלצהיימר ?

מאת: שפרה חרפקתוספי מזון22/02/20111573 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אלצהיימר היא מחלה קשה הנפוצה בקרב קשישים במיוחד המתבטאת ב"מוות" של תאי עצב במוח ומתאפיינת בירידה ביכולת הקוגנטיבית ובתפקוד היומיומי.

מחלת אלצהיימר גורמת לקשיים בזיכרון לטווח קצר ולעיתים גם להפרעות התנהגותיות כמו התקפי זעם. עם התקדמות המחלה עלול להתפתח "שיטיון" (Dementia) - פגיעה בתפקוד של קליפת המוח האחראית על קליטה  ועיבוד המידע התחושתי המגיע אליה ושליחת פקודות מוטוריות לשרירי הגוף - תחושות רצוניות וגופניות כגון שמיעה, ראייה, ריח, טעם, דיבור, שליטה על סוגרים וזיכרון.

הליכה של 8 שעות בשבוע עשויה להגן על המוח מפני ירידה קוגנטיבית בקרב אנשים עם הפרעה קונגנטיבית קלה, או מחלת אלצהיימר.

הליכה של 10 שעות בשבוע עשויה להגן על המוח מפני ירידה קוגנטיבית בקרב אנשים בריאים.

ההשפעה היא בנפח המוח בקרב הסובלים מאלצהיימר ואנשים עם הפרעה קוגנטיבית קלה בעיקר באזורי המפתח לזכרון ובמרכזי הלמידה של המוח, אצל מטופלים אלה הירידה בזכרון איטית יותר לעומת אלו שאינם מקפידים ללכת.

הפרעה קוגנטיבית קלה מתבטאת בבעיות זכרון וחשיבה מוגברות יותר לעומת המצב הטיפוסי לקבוצת הגיל המסוים, אך המצב אינו חמור כמו בקרב הסובלים מאלצהיימר, למרות שכמחצית מהאנשים שסובלים מהפרעות קוגנטיביות מפתחים מאוחר יותר אלצהיימר.

בארה"ב אלצהיימר נחשב כגורם תמותה כ- 50% עד 70% ממקרי הדימנציה הם אצל הסובלים מאלצהיימר ורובם בני 65 ומעלה.

וכאן הפעילות הגופנית ברת חשיבות גבוהה, אמנם הליכה קבועה אינה יכולה לרפא את המחלה אך עוזרת למוח להתנגד להתקדמותה של המחלה.

אומגה 3 צמחי נותנת עזרה ומענה ולפעמים גם פתרון ומפחיתה את הסיכון למחלת אלצהיימר. חומצות השומן מצמח המרווה הנמצאות באומגה 3 צמחי משמשות גם כנוגדות דלקות יעילות ברקמת המוח - מנגנון המפחית את הסיכון ללקות במחלות ניווניות כדוגמת מחלת אלצהיימר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שפרה חרפק מוסמכת מכון וינגייט כמדריכת התעמלותלמבוגרים ובעלת התמחות ייעודית נוספת  כמדריכת התעמלות בונה עצם (למניעת אוסטאופורוזיס) , היא אחת המדריכות הותיקותוהעסוקות באזור המרכז בתחום התעמלות בונה עצם וברת סמכא בכלהקשור לשפור איכות החייםובריאות גופנית באמצעות התעמלות ותוך שילוב תוספי תזונה טבעיים.שפרה למדה על יתרונותהתפקודיים והבריאותיים הנובעים מהשילוב בין פעילות גופנית לבין תזונה בריאה, ביחדעם תוספי התזונה הטבעיים של מרוולס ומוצר הדגל אומגה 3 צמחי.

לפרטים נוספים אנא הכנסו לאתר www.omega3new.co.il


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שפרה חרפק

מאת: שפרה חרפקבריאות גיל הזהב18/10/111129 צפיות
האוסטיאופורוזיס היא מחלת עצם הנפוצה ביותר בעולם. לסידן כתוסף ולפעילות גופנית יש משקל משמעותי, תועלתי בעיכוב תהליך אוסטיאופורוזיס בכל טווח הגילאים.

מאת: שפרה חרפקתוספי מזון07/04/111141 צפיות
דברי רופאים ומחקרים המוכיחים מעל כל ספק את הקסם הטמון במרווה המרושתת והאומגה 3 המופקת מצמח מופלא זה החיוניית לגוף האדם והפעולה הסינרגטית שלה תורמת לבריאות ולאיכות החיים.

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: קרוסלה הריון ולידהתוספי מזון19/03/196480 צפיות
חטיפי אנרגיה הם ללא ספק אופציה מהירה ונוחה להשביע רעב קל במהלך היום, כשמם כן הם - נועדו לתת לנו מין בוסט של אנרגיה ברגעים בהם אנחנו חווים איזו נפילת מתח ורוצים לעורר את הגוף.

מאת: אסף סגלתוספי מזון26/01/182098 צפיות
הפרוביוטיקה - חיידקים פרוביוטיים ידידותיים החשובים לבפעילות תקינה של מערכת העיכול ומערכות נוספות בגוף. למה אנו זקוקים לפרוביוטיקה וכיצד הם עובדים? וכיצד בוחרים מוצר פרוביוטיקה איכותי?

מאת: SEOMANתוספי מזון19/12/171430 צפיות
תמיד רציתם לדעת איך לרדת במשקל ללא תופעות לוואי? עכשיו זה גם אפשרי. מוצרי ההרזיה של נטור דיאט יעזרו לכם לרדת במשקל ולהרגיש תחושת שובע ומלאות בגוף. הדרך הבטוחה ביותר לרדת במשקל באופן טבעי תוך 30 ימים או פחות.

מאת: רונןתוספי מזון22/06/173320 צפיות
עייפים יותר מידי או מרגישים כיווצי שרירים? אולי אתם ספורטאים פעילים? או אנשים שמקפידיםאו מתעניינים באורח חיים בריא ותזונה נכונה? כך או אחרת בוודאי שמעתם על מגנזיום. מגנזיום,הינה מינרל מאוד חשוב בגוף שלנו. הוא אחרי על 300 תהליכים בגוף של בן אדם. מאגרי המגנזיום נוטים להתרוקן בעיקבות פעילות מאומצת, שגורמת להזעה ובכך יחד עם זיעה מופרש מגנזיום. כדאי להשלים את החוסר, ניתן להקפיד על תזונה עשירה בירקות ירוקים, אגוזים, שקדים, קטניות, דגנים מלאים ועוד. אבל קיימת גם דרך נוספת להשלמת מגנזיום כתוסף מזון

מאת: שירה דרוריתוספי מזון02/01/149001 צפיות
כאבי מחזור מתרחשים כתוצאה משינויים הורמונאליים שלמעשה גורמים להתכווצויות של התרחבות והצרת הרחם בזמן המחזור. כאבי מחזור נפוצים אצל נשים בכל הגילאים מגיל ההתבגרות ועד גיל המעבר

מאת: sharonkal80תוספי מזון09/08/131835 צפיות
הבסיס לאלרגיות הוא לא הרגישות לאלרגן מסוים אלא חוסר איזון בגוף, בעיקר חוסר איזון הורמונלי אבל ייצור ההורמונים תלוי במספר המינרלים והחלבון שיש בגוף. אכילה של אצה כחולה ירוקה, כאמור, יפסיק את התגובה האלרגית

מאת: טומי רןתוספי מזון19/06/132004 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר את המושג תוספי תזונה ומה שבדרך כלל נשאל את עצמינו: אם אנחנו אוכלים כמו שצריך ומשלבים את כל אבות המזון למה אנחנו צריכים בכלל תוספי תזונה? האם תזונה נכונה אינה רק שמירה על העקרונות הבסיסיים ועם נשמור עליהם לא נשאר בריאים לתמיד? מסתבר שלא. רבים אשר שומרים על תזונה נכונה ומשלבים את כל אבות המזון בצורה מאוזנת מדווחים לעיתים על חולשה, תחושות לא טובות, חוסר באנרגיה, כאבים בכל מיני מקומות בגוף ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica