חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לחולל ניסים

מאת: אסנת רוביןאימון עסקי27/02/20111545 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם ניתן לייצר ניסים?

זוכרים את מנורת הקסמים של אלדין? מה הייתם מבקשים אם היא הייתה בידכם?

למה גם היום כבוגרים היינו רוצים שתהיה ברשותנו המנורה? שאלה רטורית, ברור שכולנו חולמים על האפשרות שתהיה לנו היכולת להפוך אמירה לעשייה, ללא מאמץ, ללא התמודדות עם מכושלים רק לבקש ו"הופ" זה קורה. אם גם אתם רוצים לחולל ניסים לשנות את המציאות ולשלוט בה כרצונכם יש לי חדשות נפלאות עבורכם, זה אפשרי וזה לא נדיר.

מה זה בעצם נס? בחנתי מס' הגדרות והסתבר, כי נס מוגדר כאירוע יוצא דופן, משהו שברור שלא היה יכול לקרות ללא התערבות של ישות על טבעית בנעשה בטבע. אם כך, חשבתי, אין אפשרות לייצר ניסים, עד שנתקלתי בחוק ליטלווד, שטען שכל אדם צריך לצפות שיקרה לו נס בקצב של פעם בחודש לערך!!! כן אתם קוראים נכון, אחת לחודש אתם אמורים לצפות שיקרה לכם נס!!!

התחלתי לבחון את החוק. בדיוק כמו שבוחנים קוסם, שמראה לנו קסם יוצא דופן. הרי ברור לנו, כי אין לקוסם יכולת על טבעית, ולכן אנו בוחנים בהקפדה שלב אחרי שלב, כדי "לתפוס אותו על חם" לגלות את הטריק שלו. ככה קרה לי אחרי שנתקלתי בחוק ליטלווד, אז מה זה ומי המציא אותו? להלן העובדות:

ג'ון אדנזור ליטלווד, מתמטיקאי מאוניברסיטת קיימברידג', רצה להפריך בצורה מתמטית את קיומן של חלק מהתופעות העל-טבעיות. לטענתו, תופעה על טבעית אינה מאורע נדיר אנחנו פשוט לא מודעים למה שקורה בסביבה הרחוקה מאיתנו ולכן אנחנו חושבים שהוא נדיר.

הוא לקח כדוגמא נס, וטען שנניח שהוא קורה בתדירות של פעם במיליון. ונניח שבמהלך השעות שהאדם ער ונמצא במצב של מודע, הוא יחווה אירוע פעם בשנייה. (אתם עדיין איתי? עוד לא דפדפתם לדף הבא...) ובהנחה שאדם ער ומודע רק שמונה שעות ביום, הוא יחווה במהלך 35 ימים1,008,000 שניותעד כאן זה נשמע סביר, לא? ולכןבהתאם להגדרת נס, אדם צריך לצפות להתרחשות של נס בערך פעם ב-35 ימים.

כמו שאמרתי, החוק הזה הוביל אותי לבחון מקרים שהוגדרו כנסים, רציתי לגלות את ה"טריק" למצוא איך הם קורים והכי חשוב, האם ניתן לייצר אותם. מצאתי כמה מרכיבים ליצירת הנס. רוצים לנסות זאת? לבחון האם ניתן לייצר ניסים?

נתחיל:

הזמינו את הנס באמירה ובמחשבה - לפני הכול אתם צריכים לדעת איזה נס אתם רוצים שיקרה לכם, אתם צריכים להגיד את זה בקול (אל חשש האמירה היא לעצמכם, אני לא הולכת להפוך אותכם למוזרים ...). המטרה באמירה, היא להניע את האנרגיות שסביבנו וליצור מצבי מציאות אשר מתוך התחושה הפנימית והאמת של כל אחד ייוצר הנס. זה פועל כמו מגנט על חיינו. דייקו באמירת הנס שאתם מזמנים, הרי אתם הולכים לקבל אותו...

רצון - תרצו את הנס בעוצמה, תרצו בכל הגוף, בעוצמה שתוביל אותכם למעשה שבחיי היום יום סביר להניח שלא הייתם מאמינים שאתם מסוגלים לבצע. כמו אם שהרימה מכונית, כדי לחלץ את בנה שנלכד תחתיה או כל מעשה גבורה. תמיד כששואלים את הגיבורים איך הם הצליחו, הם טוענים שאין הם יודעים הם פשוט רצו. מוכר לכם המשפט "אין דבר העומד בפני הרצון..." ? ובכן מה אתם רוצים? איזה נס?

ערנות - היו ערניים וחדדו את החושים, מכירים את התופעה שאתם חושבים על רכישת מכונית מסוג מסוים ו"לפתע" אתם רואים אותה המון על הכביש או לחלופין כשאתן בהיריון "לפתע" אתן רואות שכולן בהריון, פתאום כ-ו-ל-ם ??? ברור שלא! בעקבות תשומת הלב שלנו אנו רואה דברים שלפני כן לא ראינו,- אז...אל תשכחו לפקוח עיניים.

פנטזיה – תפנטזו על הנס, אני אומרת לפנטז כדי שתשחררו את הדמיון, תעשו זאת ללא בחינת גבולות האם זה אפשרי או לא, לדמיון אין גבולות והרבה פעמים אנו נוכחים לדעת שדברים שחשבנו שהם בלתי אפשרים שיקרו קרו. בעבר גם הטיסה לירח הייתה בגדר פנטזיה, שהופיעה בספרי המדע הבדיוני של ז'ול וורן. קדימה פנטזו (על ניסים, כן?)

חשיבה חיובית – למחשבה יש השפעה על הגוף, מחקרים כבר הוכיחו שקיים קשר ביוכימי במוח בין חשיבה ותפקוד הגוף, הוכח כי בעזרת חשיבה חיובית ניתן לשכך כאבים ואפילו לרפא מחלות, ובמילותיה של אימי: "תחשוב טוב יקרה טוב", תנסו, במקרה הכי גרוע תצליחו...

אמונה – האמונה היא תחושה עמוקה ופנימית בקיומו של דבר, גם אם אין הוא נתפס על-ידי השכל וההיגיון שלנו או של אחרים, האמונה היא האמצעי להשיג תוצאות מרחיקות לכת, היא הכוח המניע החזק ביותר להגשמה. אתם בוחרים האם אתם מסוגלים לייצר ניסים!!!

קיבלתם את הדרך לייצר ניסים, עכשיו זה בידיכם, אין לי כדור בדולח לכן שתפו אותי אם הצלחתם ואיזה ניסים יצרתם.

הכותבת: אסנת רובין מאמנת ויועצת לעסקים, מנכ"ל "מודעות להצלחה" המספקת פתרונות יצירתיים למינוף העסק, מנחת סדנאות, חונכת מטעם התמ"ת וחברה בלשכת היועצים הישראלית. לשאלות ותגובות ניתן לפנות בosnat@osnat-rubin.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסנת רובין

מאת: אסנת רוביןאימון לאיכות חיים19/05/111184 צפיות
מה מניע אותך? מה יגרום לך לקפוץ מהמיטה ולהשיג את החלומות והיעדים שלך במאמר טכניקה פשוטה וישמה להצלחה

מאת: אסנת רוביןאימון מנהלים14/04/111294 צפיות
הזדמנות נהדרת ליציאה מעבדות לחירות להשתמש במוטיב החג ולבער את החמץ שמונע מאיתנו להתקדם

מאת: אסנת רוביןאימון אישי20/03/111870 צפיות
האם רק בפורים אנחנו מתחפשים? ברור שלא !!! ובעצם למה אנחנו עוטים על עצמינו מסכות? האם בגלל הנורמות החברתיות? או שאולי בגלל שכך חינכו אותנו "נא להתנהג בהתאם ...". מתי אתם מרשים לעצמך להוריד את המסכה?

מאת: אסנת רוביןאימון אישי27/02/111263 צפיות
מכירים את התחושה שעוד לא התחיל היום ונגמר השבוע,שאנו מגיעים מותשים לסופשבוע ומנסים להיזכר עם מי נפגשנו, את התחושה שבמהלך היום אנו ממוקדים אך בסוף היום אנו נוכחים כי לא הספקנו את שתכננו לבצע ושבפועל לא קידמנו את אשר רצינו? אני מניחה שגם אתם הייתם רוצים קצת יותר זמן לעצמכם, לנהל זוגיות קצת יותר רומנטית ולהספיק ליהנות מהילדים. איך ניתן לחיות וליהנות? לשלב עבודה עם זמן לעצמינו? איך ניתן לייצר מספיק כסף למען משפחתנו מבלי לשכוח להיות שם עבורם.

מאת: אסנת רוביןאימון אישי27/02/111368 צפיות
איך אתם מקבלים החלטות? האם אתם אוספים בצורה שיטתית ורציונאלית את המידע או אולי דווקא אתם עובדים מהאינטואיציה? למה רובינו לא אוהבים לקבל החלטות מצד אחד ומצד שני אנו מרגישים הקלה מדהימה אחרי שקיבלנו אותן גם אם הסתבר כי טעינו?

מאת: אסנת רוביןאימון עסקי27/02/11989 צפיות
אילו היתה לכם היכולת לשנות את חייכם מה הייתם משנים? מה היה גורם לכם להיות מרוצים ומסופקים מחייכם? מה חסר לכם? באיזה מציאות אתם חיים של פשרה או של הגשמה? יש אנשים אשר כלל לא מודעים למצבם, הם מתנהלים מתוך תבנית מסוימת מבלי לבחון את רמת שביעות הרצון שלהם מחייהם, עד ש... קורה משהו שמעורר אותם לפעולה. איך ניתן לייצר מהמציאות הקיימת הזדמנות למינוף

מאת: אסנת רוביןעסקים קטנים ובינוניים22/05/101640 צפיות
אין אדם בעולם, שיטען שהוא לא רוצה להצליח! אני די בטוחה, שאם אשאל אחד אחד מכם:" האם אתם רוצים להצליח" תשובתכם תהיה, כן ! האם כל אחד יכול להשיג אותה? בוודאי שכן!!! איך ניתן להשיג את ההצלחה? האם זה בלתי אפשרי מבחינתכם? תמשיכו לקרוא את המאמר תיישמו ותצליחו להשיג את הבלתי אפשרי ! נתחיל בתיאוריה, נגדיר מה זה הצלחה ואח"כ תכלס איך ניתן להשיג אותה.

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193611 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173758 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173783 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174129 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162631 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163055 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162595 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica