חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לצאת מעבדות לחירות – להשתחרר מהחסמים

מאת: אסנת רוביןאימון מנהלים14/04/20111292 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני מניחה, שגם לך היה לא פעם מצב שבו רצית לפעול בדרך מסוימת, אך בחרת לפועל בצורה אחרת משום ש....

כאן נכנסים כל מיני תירוצים וסיפורים, שאנו מספרים לעצמנו כדי לתרץ אתהעובדה, שאנו לא פועלים כפי שהיינו רוצים. מה מצר אותך? מה מקטין אותךמבחינה רוחנית ורגשית? מה מונע ממך לצמוח ולגדול כפי שראוי שיקרה.

פסח יכול להיות הרבה יותר "מכאבי ראש "של ניקיון הבית, קניות והכנת הארוחה,הוא יכול להיות הזדמנות נהדרת עבורנו לצאת מעבדות לחירות, להשתחרר מכלהמעכב אותנו, להתקדם בחיים, להשתחרר מכל מיני שעבודים וקיבעונות בין אם זהחשיבתיים ובין אם זה מעשיים,שבגללם אנו לא מעיזים ומגשימים את עצמינו.

כן גם היום ב-2011 רבים מאיתנו עבדים.
חלקנו עבדים לכסף, חלקנו לשליטה, חלקנו עבדים לגילויי אהבה ואישור מהחברהוחלקנו עבדים ל"קורבן החיים",אתם מכירים אותם? את אלו המתכחשים לאחריותלגורל חייהם ומאשימים את הסביבה החיצונית על המצב שבו הם נמצאים?

הם אומרים לסביבה ובעיקר לעצמם אם רק הוריהם היו ...אם רק היו מקבליםמספיקכלים להתמודד עם החיים, אם רק הבן/הבת זוג שלהם היהיותר תומכיםאם....אם...אם..


אז לכבוד כל העבדים, שרוצים להשתחרר ולהיות בני חורין, להלן הדרך איךניתן לבער את החמץ ולהשתחרר מכבלי ה"לא נעים" שיוצרים מכשולים ומונעים אתהחירות בניהול החיים כרצוננו.
ובאופי החג נעשה זאת בעזרת 4 קושיות: מה? למה? איך ? ואז מה יקרה? תוך כדי הרמת כוסית לכבוד היציאה לחרות מעבדות.


קושיה ראשונה: מה
מה מונע ממכם להיות בני חורין בכל תחומי החיים שלכם? ערכו רשימה מפורטת של כל הסיבות .

קושיה שנייה: למה
למה זה קרה ? בדקו האם העיכובים הם אמיתיים או שמה הם נובעים ממחשבה מוטעת או הרגל שצריך להיפטר ממנו.

קושיה שלישית: איך
איך השעבוד קרה? בחנו איך האנשים שחשובים לכם מגיבים אליכם. האם יתכן שדווקא הם, מובילים אותכם להיות עבדים ?

קושיה רביעית : ואז מה יקרה?
אז מה יקרה אם תבחרו לפעול בניגוד למצופה ממכם? סביר להניח שזה השלב שאתםצועקים לעבר העיתון שאני לא יודעת מה אני מבקשת ממכם, תתפלאו אני כן יודעת,השמים לא יפלו ונהפכו, תגלו אותם.

אז לכבוד זה שהתמודדתם על כל השאלות הקשות הגיע הזמן להרים ארבע כוסות.

כוס ראשונה נרים לכבוד החלטה מה אנחנו הולכים לעשות. מאיזה עבדותאנו בוחרים לכבוד פסח להשתחרר האם זה מהשעבוד לשליטה? לכסף או שאולי דווקאמלהיות תמיד בסדר עם כולם חוץ מעצמינו.

כוס שנייה נרים לכבוד למה דווקא מסוג עבדות זו נשתחרר, האם זהשיעבוד אמיתי או שאנו בוחרים "לטפל" במשהו שהוא קל לנו ולא להתמודד עםהמשעבדים האמיתיים בחיינו.

כוס שלישית נרים לכבוד : תוכנית מפורטת של איך נעשה זאת, כן אתם כבריודעים לכתוב על דף ולדמיין כמו שלא מחליפים סוס מנצח, אנו לא מחליפיםכלים שעובדים. אל תשכחו שמטפלים בכל פעם בשעבוד אחד ולא בכולם בבת-אחת.תרשמו לעצמכם באיזה תחום אתם הולכים להיות בני חורין ואחרי שתשיגו אותו,בחרו להשתחרר מעבדות נוספת.

כוס רביעית נרים לכבודואז מה יקרה?
שלב אחרי שלב תמחישו לעצמכם דרך הדמיון את מה שיקרה כאשר לא תהיו יותרעבדים אלא בני חורין חושו את טעם הניצחון בלהיות בעלי שליטה מלאה על חייכםועל הקורה איתכם.

אני מאחלת לכם ולבני משפחתכם חג מלא חירות ומימוש עצמי .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסנת רובין

מאת: אסנת רוביןאימון לאיכות חיים19/05/111182 צפיות
מה מניע אותך? מה יגרום לך לקפוץ מהמיטה ולהשיג את החלומות והיעדים שלך במאמר טכניקה פשוטה וישמה להצלחה

מאת: אסנת רוביןאימון אישי20/03/111869 צפיות
האם רק בפורים אנחנו מתחפשים? ברור שלא !!! ובעצם למה אנחנו עוטים על עצמינו מסכות? האם בגלל הנורמות החברתיות? או שאולי בגלל שכך חינכו אותנו "נא להתנהג בהתאם ...". מתי אתם מרשים לעצמך להוריד את המסכה?

מאת: אסנת רוביןאימון אישי27/02/111262 צפיות
מכירים את התחושה שעוד לא התחיל היום ונגמר השבוע,שאנו מגיעים מותשים לסופשבוע ומנסים להיזכר עם מי נפגשנו, את התחושה שבמהלך היום אנו ממוקדים אך בסוף היום אנו נוכחים כי לא הספקנו את שתכננו לבצע ושבפועל לא קידמנו את אשר רצינו? אני מניחה שגם אתם הייתם רוצים קצת יותר זמן לעצמכם, לנהל זוגיות קצת יותר רומנטית ולהספיק ליהנות מהילדים. איך ניתן לחיות וליהנות? לשלב עבודה עם זמן לעצמינו? איך ניתן לייצר מספיק כסף למען משפחתנו מבלי לשכוח להיות שם עבורם.

מאת: אסנת רוביןאימון אישי27/02/111366 צפיות
איך אתם מקבלים החלטות? האם אתם אוספים בצורה שיטתית ורציונאלית את המידע או אולי דווקא אתם עובדים מהאינטואיציה? למה רובינו לא אוהבים לקבל החלטות מצד אחד ומצד שני אנו מרגישים הקלה מדהימה אחרי שקיבלנו אותן גם אם הסתבר כי טעינו?

מאת: אסנת רוביןאימון עסקי27/02/111543 צפיות
זוכרים את מנורת הקסמים של אלדין? מה הייתם מבקשים אם היא הייתה בידכם? למה גם היום כבוגרים היינו רוצים שתהיה ברשותנו המנורה? שאלה רטורית, ברור שכולנו חולמים על האפשרות שתהיה לנו היכולת להפוך אמירה לעשייה, ללא מאמץ, ללא התמודדות עם מכושלים רק לבקש ו"הופ" זה קורה. אם גם אתם רוצים לחולל ניסים לשנות את המציאות ולשלוט בה כרצונכם יש לי חדשות נפלאות עבורכם, זה אפשרי וזה לא נדיר.

מאת: אסנת רוביןאימון עסקי27/02/11988 צפיות
אילו היתה לכם היכולת לשנות את חייכם מה הייתם משנים? מה היה גורם לכם להיות מרוצים ומסופקים מחייכם? מה חסר לכם? באיזה מציאות אתם חיים של פשרה או של הגשמה? יש אנשים אשר כלל לא מודעים למצבם, הם מתנהלים מתוך תבנית מסוימת מבלי לבחון את רמת שביעות הרצון שלהם מחייהם, עד ש... קורה משהו שמעורר אותם לפעולה. איך ניתן לייצר מהמציאות הקיימת הזדמנות למינוף

מאת: אסנת רוביןעסקים קטנים ובינוניים22/05/101637 צפיות
אין אדם בעולם, שיטען שהוא לא רוצה להצליח! אני די בטוחה, שאם אשאל אחד אחד מכם:" האם אתם רוצים להצליח" תשובתכם תהיה, כן ! האם כל אחד יכול להשיג אותה? בוודאי שכן!!! איך ניתן להשיג את ההצלחה? האם זה בלתי אפשרי מבחינתכם? תמשיכו לקרוא את המאמר תיישמו ותצליחו להשיג את הבלתי אפשרי ! נתחיל בתיאוריה, נגדיר מה זה הצלחה ואח"כ תכלס איך ניתן להשיג אותה.

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223261 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205095 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193168 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182906 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172893 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172977 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica